בעולם

מקורבי ביידן בהמלצה מפתיעה: "תודיע שאיבדת אמון בנתניהו"

מקורבים לנשיא ארה"ב המליצו לו להצהיר בפומבי על חוסר האמון שהוא חש כלפי רה"מ נתניהו. לצד זאת, ביידן שוקל להשתמש בקלף הסעודי כתמריץ שיגרום לרה"מ נתניהו לסייע את המלחמה
מערכת ice |  1
ג'ו ביידן (צילום דובר צהל, פלאש 90/ מרים אלסטר)
על רקע המשך הלחימה ברצועת עזה ורצון הממשלה וצה"ל להמשיך את המלחמה, ג'ו ביידן נשיא ארה"ב, מתחיל לאבד את סבלנותו. בעקבות כך, מקורבים לנשיא ארה"ב, ניסו לשכנע אותו להביע את חוסר אמונו בפומבי בשל הסיבה כי הוא "גורר את המלחמה" ומתחמק מלעסוק ביום שאחרי.
בכירים המקורבים לנשיא ארה"ב, טוענים כי חוסר סבלנותו נובע בין היתר בהתרשמותו של ביידן כי רה"מ בנימין נתניהו אינו שם בראש סדר העדיפויות את החטופים ובכך מורח את עסקת השחרור, דבר שעשוי לסכן את חייהם.
אותם גורמים חשפו כי המליצו לביידן להצהיר על חוסר האמון האישי ברה"מ נתניהו ולהצהיר על נאמנותו בפני הציבור הישראלי בלבד. על פי הבכירים המקורבים לנשיא ארה"ב, אלו המליצו לו להצהיר על חוסר האמון בכלי התקשורת בחודש הבא.
בעקבות כך, ביידן מנסה להשתמש בקלף הסעודי על מנת להשפיע על התנהלות רה"מ נתניהו. לטענת הבכירים, נשיא ארה"ב מעוניין להחיות את תהליך הנורמליזציה בין ישראל וסעודיה.
לטענת האמריקאים, מתקפת ה-7 באוקטובר הייתה ניסיון של ארגון הטרור, בסיוע איראן, לחסל את המגעים לתהליך המדובר, שנמצא בשלב מתקדם. אך לצד זאת, טוענים המקורבים לביידן כי ללא הסדר מדיני ראוי מול הפלסטינים, לא יתממש דבר בצד הסעודי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ג'ו ביידן היקר
    אזרח מפוחד 01/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ג'ו ביידן היקר נשיא ארצות הברית של אמריקה הדמוקרטיה הגדולה בעולם הצילו הצילו הצילו אותנו. מאונשו של זה.מואשם בפליילם מנהל מדינה דמוקרטית ליברלית ציונית בזמן אמת ובזמן מלחמה מה שמעניין אותו זו השרדותו הפוליטית שמלחיקה אתו משפט צדק.אנו מבקשים ממך נשאי אר"הב היקר תציל אותנו מהאיש שמנהל אותנו.
    סגור