בריאות

בית החולים ספרא חושף: זה הסיוע שמוענק לנערות עם הפרעות אכילה

בחודש נובמבר נפתחה בבית החולים ספרא מסגרת רפואית חדשה לטיפול בנערות עם הפרעות אכילה קשות. ד"ר ינאי גירון-פרנק: "כשאתה בונה משהו חדש, יש לך הזדמנות לעשות אותו הכי טוב שאפשר, וזה מה שניסינו לעשות בעלמא"
מערכת ice | 
תקיפה מינית-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בבית החולים ספרא לילדים שבמרכז הרפואי שיבא נפתחה לפני מספר חודשים מסגרת טיפולית אינטנסיבית חדשה לטיפול בנערות עם הפרעות אכילה. "עלמא" מציעה לנערות עם הפרעות אכילה גישה טיפולית ייחודית שמשלבת פרוטוקולי טיפול המבוססים על הידע התאורטי והקליני האדיר שנצבר לאורך שנים במערך להפרעות אכילה למתבגרים בספרא שבשיבא.
המסגרת פועלת במתכונת של טיפול יום, בו מגיעות הנערות לטיפול כל יום בשעות הבוקר, והנן חלק מקהילה טיפולית אשר שמה לעצמה מטרה דווקא לצמצם למינימום את הניתוק של המטופלות מהסביבה החברתית והחינוכית שלהן.
מי שמוביל את עלמא הוא פסיכיאטר הילדים והנוער  ד"ר ינאי גירון-פרנק, שיחד עם הצוות הרב-מקצועי שכולל נשות ואנשי מקצוע מתחום הפסיכיאטריה, פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, ותזונה,   בנו את העקרונות הטיפוליים לאחר עבודה יסודית ומעמיקה שבחנה את האפשרויות הטיפוליות הקיימות כיום בארץ ובעולם.
ד"ר גירון-פרנק התייחס ליוזמה הרפואית שהוקמה למען הנערות המתמודדות עם הפרעות אכילה:  "כשאתה בונה משהו חדש, יש לך הזדמנות לעשות אותו הכי טוב שאפשר, וזה מה שניסינו לעשות בעלמא. המערך להפרעות אכילה למתבגרים בספרא, בהיותו מרכז רביעוני, מהווה כתובת למטופלים מכל הארץ, לעיתים גם אילו אשר לא הצליחו לטפל בהם במסגרות אחרות".
המעטפת הרפואית הוקמה בחודש נובמבר, החודש השני למלחמה הנוכחית. לטענת  ד"ר גירון פרנק יש בכך חשיבות גדולה, שכן ניסיון השנים האחרונות הוכיח עד כמה משברים גדולים מגבירים את העומס על מסגרות הטיפול ומחריפים לעתים התמודדויות נפשיות של ילדים ומתבגרים.
"עד היום אנחנו מרגישים את גלי ההדף המשניים של הקורונה, ועוד לפני שהצלחנו להרים את הראש ולנשום אוויר, פרצה המלחמה, שאנו מאמינים שאת גלי ההדף שלה אנחנו רק מתחילים להרגיש".  
התפיסה הטיפולית של עלמא בנויה על כמה עקרונות מקצועיים, שהשילוב ביניהם נותן למטופלות את מירב התנאים להצליח להתמודד עם הפרעת האכילה שלהן ולחזור לתפקוד מיטבי.  הטיפול משלב עבודה בתוך מסגרת ברורה של פרוטוקולים רפואיים-תזונתיים יחד עם מערך טיפולי אנטנסיבי שנועד לתמוך בתהליכי השינוי הקשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה