בריאות

תרופות ההרזיה גרמו להריון? תדהמה בקרב נשים ברחבי העולם

ברשתות החברתיות נפוצו פרסומים של נשים, לאחר שדיווחו כי נכנסו בהיריון לאחר שעשו שימוש בתרופות ההרזיה אוזמפיק ומנג'רו, חלקן תוך נטילת גלולות למניעת היריון. התופעה המפתיעה כבר הספיקה לקבל את הכינוי "ילדי האוזמפיק", ובפייסבוק נפתחה קבוצה בשם "גם אני נכנסתי להריון עם אוזמפיק"
מערכת ice | 
עודף משקל (צילום freepik)
לאחר שצברו פופולריות חסרת תקדים, נשים רבות ברחבי העולם משתפות ברשתות החברתיות כי לאחר שעשו שימוש בתרופות ההרזיה אוזמפיק ומנג'רו הן נכנסו להיריון - חלקן תוך נטילת גלולות למניעת היריון. לטענת רופאים רבים, קיים קשר הדוק בין השמנה, שמוגדרת היום כמחלה, לבין פוריות.
נשים רבות הסובלות מהשמנה עלולות להתמודד עם קושי להיכנס להריון. כמו כן, עודף המשקל עשוי להשפיע על סיכויי ההצלחה של טיפולי הפוריות. אחת הנשים כתבה: "ניסיתי להיכנס להריון 8.5 שנים. לאחר שהשתמשתי באוזמפיק זה קרה". אישה נוספת הגיבה בטיקטוק: "נאמר לי שלא אוכל להביא ילדים, התחלתי להשתמש באוזמפיק וכעבור 5 חודשים נכנסתי להריון".
 
התופעה המפתיעה כבר הספיקה לקבל את הכינוי "ילדי האוזמפיק", וברשת החברתית פייסבוק נפתחה קבוצה בשם "גם אני נכנסתי להריון עם אוזמפיק". אף שתרופות לירידה במשקל הן חלק מקבוצת התרופות הנקראות בשפה הרפואית 1GLP אגוניסט, הירידה במשקל היא זו שלמעשה מגדילה את הסיכויים להיכנס להריון, ולא התרופות עצמן. 
 
להערכת חלק מהגורמים הרפואיים, זריקות הרזייה נותנות לנשים שסובלות מהשמנה את היכולת האמתית לרדת במשקל, לעומת דיאטה ופעילות גופנית שלא בהכרח יעילות עבורן. הירידה במשקל תעזור לחלק מהנשים להסדיר את הווסת, ותשפר את הסיכויים עבור מי שתצטרך טיפולי פוריות.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה