בריאות

כמעט אסון: תינוק בלע סוללה - ואושפז בבית החולים

הפעוט הגיע הגיע בליווי הוריו למוקד החירום עם אבחנה למחלה ויראלית. לאחר תשאול ובדיקה מקיפה של הצוות הרפואי במוקד ביקורופא בנהריה הוחלט להפנות לצילום חזה דחוף בשל חשד לבליעת "גוף זר". צילום הרנטגן אישש את החשדות והתינוק הועבר לניתוח חירום בבית החולים: "על ההורים למנוע מגע של ילדים עם חפצים קטנים"
מערכת ice | 
בית חולים (אילוסטרציה) (צילום הדס פרוש/פלאש 90)
בשבוע שעבר, הגיע תינוק כבן שנתיים בליווי הוריו למוקד החירום ביקורופא בנהריה עם שיעול יבש, כאבי גרון וחום גבוה. טרם הגעתו למרפאה, התינוק נבדק בקופת חולים ואובחן עם חשד למחלה ויראלית. יחד עם זאת, השיעול היבש והפתאומי הדליקו אצל הרופאה במוקד, ד"ר סבטלנה גונדרייב, נורה אדומה.
בעקבות זאת, הפנתה אותם ד"ר גונדרייב לצילום חזה בשל חשש לבליעת "גוף זר". ממצאי צילום הרנטגן אכן איששו את חשד הרופאה והראו כי התינוק בלע סוללה ובריאותיו מצוי גוף זר. בנוסף לכך, התפתחה אצלו גם דלקת ריאות חריפה. בזכות ערנותה של ד"ר גונדרייב הועבר התינוק במהירות להמשך טיפול בבית החולים, שם הורדם והונשם ועבר ניתוח דחוף להוצאת הסוללה.
 
לתינוק נוצר נזק מקומי והוא מאושפז כעת בהכרה מלאה להמשך טיפול והשגחה, כל זאת הודות לתושייתה ומקצועיותה הרבה של ד"ר סבטלנה.  ד"ר דוד מוסינזון, משנה למנכ"ל ומנהל רפואי בחברת ביקורופא: "שאיפת גוף זר לדרכי הנשימה, הינו מצב רפואי העלול להיות מסכן חיים המהווה אתגר אבחנתי וטיפולי לצוות הרפואי מכיוון שהסימפטומים עלולים להיות דומים למצבים רפואיים אחרים".

הסוללה שנתקעה בגופו של הפעוט. צילום חזה (צילום: באדיבות ביקורופא)
"מרבית מקרי שאיפת גופים זרים קורים בילדים כאשר הסיכון גבוה יותר עד גיל 5 שנים. הסיבות לשאיפת גוף זר בילדים קשורות בעיקר במבנה הלוע ודרכי הנשימה העליונות, חוסר בשלות מנגנון הלעיסה והבליעה ונטייתם של ילדים קטנים להכניס לפיהם חפצים הנמצאים בסביבתם".

"הערנות והמקצועיות שהפגינה ד"ר גונדרייב בבדיקת הילד אפשרה אבחון מהיר והפנייתו המהירה לטיפול מציל חיים". ד"ר דוד מוסנזון, משנה למנכ"ל ומנהל רפואי בחברת ביקורופא (צילום: יח"צ)
"במקרה של שאיפת גוף זר יש להפנות את הילד בדחיפות לבית החולים ושם באמצעות ברנכונסקופיה ניתן לשלוף את הגוף הנשאף, כפי שבוצע במקרה זה. כמו בכל תאונה, מניעת שאיפת הגוף הזר היא הטיפול החשוב ביותר ולכן על ההורים למנוע מגע של ילדים קטנים עם חפצים קטנים ולהבהילם לטיפול רפואי דחוף בכל חשד לאירוע שאיפה. ברצוני לשבח את הערנות והמקצועיות שהפגינה ד"ר גונדרייב בבדיקת הילד אפשרה אבחון מהיר והפנייתו המהירה לטיפול מציל חיים בבית החולים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה