בריאות

חסידי ברסלב לא עוצרים: כך מתארגנים באומן לציון ההילולה

ברקע ההתראות החוזרות ונשנות של משרד החוץ על אזהרת מסע לאיזורי הלחימה באוקראינה, חסידי ברסלב ממשיכים להערך לעשרות אלפי החסידים שצפויים להגיע לראש השנה באומן
מערכת ice | 
משרד הבריאות נגד הטיסות לאומן (צילום pixabay)
לאור העובדה כי טיסות ישירות ושמי אוקראינה סגורים לטיסות. כמו כן בתי החולים באוקראינה עובדים במתכונת חירום, מארגני הילולות רבי נחמן מברסלב, שמתקיימת בראש השנה בעיר אומן ותתקיים גם השנה חרף המלחמה, מודיעים כי המרפאה תתוגבר על ידי צוות רופאים ישראלי.
בהודעה שהתפרסמה היום נכתב כי בדיונים מול שלטונות אוקראינה ומשרד הבריאות באומן הוחלט על גיבוי ושדרוג מרפאת אומן ראש השנה בחצר הקלויז' לרמת בית חולים שדה. תגבור צוות הרופאים הישראלי בדגש על כירורגיה ורפואת חירום למקרה אר״ן.
מנהל המרפאה הרב נחי קליין מספר: "מתחילת המלחמה שברנו את הראש במחשבות מה יקרה ואיך נפעל בתרחישים כאלו ואחרים והוספנו ציוד רב. חלק מהציוד כבר נשלח לאוקראינה, והצוות נערך בכל כוחו, חייב לציין ולתת הערכה מיוחדת לרופאים שהסכימו לצאת לאוקראינה על אף המלחמה".
הרב הלל כהן אחראי חוץ על הפעילות במרפאת אומן והקשר עם בתי החולים באוקראינה מוסיף: |יושבים חדשים ארוכים, מתכננים, רוכשים, נערכים, שולחים, משלמים הוצאות רבות. כמו״כ השנה היו שאלות ודרישות רבות ממשרדי הממשלה השונים לגבי ההערכות שלנו. אפשר לומר שלולא המרפאה הם וודאי היו אוסרים את הנסיעה השנה כנ״ל לגבי שנה שעברה שנת קורונה. הקשר עם הנ״ל נתן לנו את האופטימיות שהגבולות ישארו פתוחים".
 
מרפאת אומן מוקמת להגשת שירותי רפואה לחסידי ברסלב שמגיעים לחגיגות ראש השנה בציון הקבר, כאשר השנה יתרחש הדבר תחת שמי מלחמת רוסיה-אוקראינה, ולמרות הניסיונות של משרד החוץ הישראלי למנוע את טיסת החסידים. מדובר במרפאה עצמאית שפועלת על ידי תרומות הציבור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה