בריאות

זה מה שעלול להכפיל את הסיכון לסרטן השד

מחקר חדש טוען כי נשים הנוטות לשבת זמן ממושך עלולות להכפיל את הסיכון לחלות בסרטן השד. לדברי החוקרים, זו עוד סיבה מדוע חשוב לנשים להקפיד על פעילות גופנית

מערכת ice | 
סרטן שד (צילום ice)
חוקרים באוסטרליה טוענים כי ישיבה ממושכת עלולה להכפיל את הסיכון של אישה לחלות בסרטן השד. על פי המחקר החדש, הקפדה על פעילות גופנית וצמצום בשעות הישיבה, תוריד את הסיכון לסרטן השד בקרב נשים.
 
המחקר, שפורסם בכתב העת British Journal of Sports Medicine, בדק 130,957 נשים ממוצא אירופי, מתוכן ל-69,838 היו גידולים שהתפשטו מקומית, ול-6,667 היו גידולים שעדיין לא התפשטו. קבוצת הביקורת כללה 54,452 נשים שלא חלו בסרטן השד. החוקרים הסתמכו גם על מחקרים שבדקו נטייה גנטית לפעילות גופנית או זמן ישיבה, שנמדד על ידי צמיד שנלבש על פרק כף היד, כדי לבחון עד כמה המשתתפים במחקר פעילים פיזית. לאחר מכן העריכו החוקרים את הסיכון לסרטן השד ביחס לגיל המעבר, סוג הסרטן, שלב (גודל והיקף התפשטות הגידול) ודרגה.
 
ניתוח הנתונים הראה שרמה כללית גבוהה יותר של פעילות גופנית הובילה לסיכון נמוך ב-41 אחוז לסרטן שד פולשני, וזאת במידה רבה ללא קשר למצב גיל המעבר, סוג הגידול, שלב או דרגת גידול. באופן דומה, פעילות גופנית נמרצת במשך שלושה ימים או יותר בשבוע, הובילה לסיכון נמוך ב-38 אחוז לסרטן השד.
 
החוקרים טוענים כי ישנם הסברים סבירים לממצאיהם, המדגישים מכלול של ראיות התומכות בקשר סיבתי בין פעילות גופנית לסיכון לסרטן השד, כגון השמנה, בעיות מטבוליות, הורמוני מין ודלקות. הם גם מאמינים שהמחקר מספק ראיות חזקות לכך שיותר פעילות גופנית ופחות זמן ישיבה עשויים להפחית את הסיכון לסרטן השד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה