בריאות

ב"כללית" מבטיחים: "קיצור משמעותי בזמני הטיפול בתביעה"

מלם תים הטמיעה בכללית מערכת מבוססת OCR לזיהוי, שליפה ואימות נתונים בתביעות בריאות מבוסס AI. היקף הפרויקט הינו מאות אלפי שקלים
מערכת ice | 
לירון טבק (צילום ענבל מרמרי)
מלם תים, קבוצת ה-IT והאינטגרציה השלימה פרויקט ב"כללית מושלם" – מערך ביטוחי הבריאות של שירותי בריאות כללית, להטמעת מערכת מבוססת Optical Characters Recognition "(OCR) של חברת IBM לזיהוי, שליפה ואימות נתונים בתביעות בריאות מבוסס AI. היקף הפרויקט מאות אלפי שקלים.
המערכת מאפשרת הפיכה מסמך המתקבל כתמונה ל"מסמך בר חיפוש", זיהוי סוג המסמך, שליפה אוטומטית של מידע מתוכו וכן אימות מידע זה אל מול נתוני התביעה שהוגשה באתר.
 
איך זה עובד? בעת הגשת בקשה להחזר כספי ("תביעה"), הלקוחות מצרפים מסמכים בפורמטים שונים של תמונה, אשר מרביתם בלתי-מובנים (unstructured) ובלתי-מוכרים (unknown). בשלב הראשון המסמך עובר המרה ל"מסמך בר חיפוש" באמצעות טכנולוגיית OCR. המערכת מזהה את סוג המסמך (חשבונית/קבלה/סיכום רפואי וכדומה) ומאתרת בו את הנתונים הרלוונטיים (ת.ז, שם לקוח, שם ספק וכדומה). המידע מאומת אל מול הנתונים שהוקלדו על ידי הלקוח, ובמקביל מופעלת לוגיקה לבקרה במערכת התפעולית. בהתאם לממצאי התהליך הממוכן, הבקשה מאושרת או נדחית והלקוח מקבל את ההחזר.
עפר הדס, ראש אגף מערכות מידע ומחשוב בכללית מושלם, מסר: "מטרות הפרויקט שהוגדרו על ידנו היו: טיפול בבקשות להחזר כספי ללא מגע יד אדם, יצירת חווית לקוח מעולה וייעול תהליכי העבודה. הפרויקט יוביל לקיצור משמעותי בזמני הטיפול בתביעה ולאישור מידי של בקשת ההחזר ללקוח".
לירון טבק, מנהלת חטיבת פתרונות אוטומציה ו- Salesforce במלם תים, אמרה: "זהו פרויקט חלוצי בתחום ביטוחי הבריאות, המאפשר סילוק אוטומטי מלא של התביעה ואישור מידי ללקוח, כולל בחינת מסמכים מצורפים, תוך שימוש פורץ דרך בטכנולוגיית OCR מתקדמת של IBM המותאמת לעברית וכן מנוע AI לשיפור מתמיד של אחוז הזיהוי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה