בריאות

עדיין איתנו: זו ההשפעה לטווח ארוך של מחלת הקורונה

הקורונה מאחורינו? חוקרים מאוניברסיטת פורטסמות' הצליחו למצוא את הקשר בין מחלת הקורונה, גם ברמה הנמוכה שלה, לבעיות הבאות
מערכת ice |  1
קורונה ומחלות לב (צילום shutterstock)
מחקרים ממשיכים לקשר בין זיהומי קורונה לבעיות לב וכלי דם ובריאות לאחר ההחלמה, החל מקוצר נשימה ועד דלקת שריר הלב. כעת, חוקרים מאוניברסיטת פורטסמות' טוענים שאפילו מקרה קל של קורונה יכול להזיק לבריאות הלב בטווח הארוך.
בפרויקט הראשון אי פעם שהשווה בין רמות זיהום של קשיחות עורקים לפני ואחרי קורונה; סמן מרכזי המקושר להזדקנות ולתפקוד העורקים שלנו, מצא שההשפעה המתמשכת של הקורונה קשורה לסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם, דמנציה, ובמקרים קיצוניים, מוות.
 
צוות החוקרים הבינלאומי שמאחורי הממצאים הללו ביצע את המחקר באמצעות מדידות בסיס שנלקחו מקבוצת משתתפים המעורבים במחקר נפרד לחלוטין שהחל טרום המגפה, שחקר גם את קשיחות העורקים. בין אלו שאובחנו עם קורונה קלה, תפקוד העורק והלב וכלי הדם המרכזי עדיין הושפע מהנגיף חודשיים עד שלושה לאחר ההדבקה.
תופעות הלוואי כללו עורקים נוקשים יותר ולא מתפקדים יותר שעלולים להוביל להתפתחות של מחלות לב וכלי דם. בסך הכול, מחברי המחקר מאמינים שמחקר זה חשף כי לגיל ולזמן מההדבקות בקורונה יש קשר להזדקנות מוגברת של העורקים.
"הופתענו לראות ירידה כזו בבריאות כלי הדם, שהידרדרה עוד יותר עם הזמן מאז ההדבקה בקורונה. בדרך כלל, אתה מצפה שהדלקת תפחת עם הזמן לאחר ההדבקה, ושכל התפקודים הפיזיולוגיים יחזרו לרמה תקינה או בריאה", אמרה ד"ר מריה פריסיו מבית הספר לספורט, בריאות ופעילות גופנית באוניברסיטת פורטסמות', בהודעה לתקשורת.
"אנחנו יכולים רק לשער מה גורם לתופעה הזו ללא חקירה נוספת, אבל עדויות מתעוררות מצביעות על כך שהיא נובעת מקורונה המפעילה את התהליך האוטואימיוני שמוביל להתדרדרות כלי הדם", הוסיפה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם החיסון גרם לבעיות קשות ,מכיר שניים כאלה (ל"ת)
    סיימון 04/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור