בריאות

מי הכינרת מזוהמים? מאות דגים מתים צפו מעל פני המים

אירוע חריג בכינרת. ברשות המים התקבל דיווח המעיד על כך שמאות דגים מתים צפו אל פני המים וקיים החשש שמי הכינרת מזוהמים בעקבות האירוע. לפי הדיווח, הדגים צפו באזור שפך נחל צלמון.
מערכת ice | 
כנרת (צילום פלאש 90)
אירוע חריג בכינרת. לפי דיווח של N12 התקבל דיווח ברשות המים המעיד על כך שמאות דגים מתים צפו לפני המים וקיים החשש שמי הכינרת מזוהמים בעקבות האירוע. לפי הדיווח, הדגים צפו באזור שפך נחל צלמון.
אנשי המקצוע של הרשות ושל משרד החקלאות הלכו לחקור את הנושא ואכן גילו תמונה עגומה. יש לציין כי מדובר בעונה בה דגים מטילים את הביצים שלהם בנחל, ובפרט דגי אמנון, ולכן החשד הוא כי לא מדובר באסון טבע, אלא בביצוע מתוכנן של דייגים שפיזרו רעל כדי שיוכלו לאסוף את הביצים והדגים בקלות למטרת מכירה ורווח.
 
בעת זו הדגימות מהזירה עדיין נמצאות בבדיקה, אך בהערכת מצב שהתקיימה בשיתוף חברת מקורות, נשללה האפשרות שמי השתייה שמגיעים מהכינרת מזוהמים ולכן הציבור יכול לצרוך אותם ללא חשש. כמו כן, המשרדים מבהירים כי עדיין ניתן לצרוך דגים אך יש לשים לב שהרכישה מתבצעת בנקודות מכירה מורשות בלבד שאושרו על ידי המשרדים הרלוונטיים. בהמשך יתקבל עדכון לגבי מידת הזיהום והנזק שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה