בריאות

שמרו על עצמכם: זיהום אוויר חריג ברחבי הארץ

ביום חמישי ייחגג ברחבי הארץ חג השבועות והיום (שני) המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות מתריעים בהודעה משותפת על זיהום אוויר גבוה עד גבוה מאוד ברוב חלקי הארץ
מערכת ice | 
זיהום אוויר חריג (צילום shutterstock)
כנראה כבר הרגשתם את זה באוויר, אך המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות מתריעים כי היום (שני) משעות הבוקר שורר זיהום אוויר גבוה עד גבוה מאוד ברוב חלקי הארץ, בשל ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים. 
זיהום האוויר הגבוה, שמגיע מספר ימים לפני חגיגות חג השבועות, הוא תוצאה של מעבר שקע שרבי מעל אזורנו, הגורם לרוחות דרומיות מערביות חזקות המביאות להסעת אבק מכיוון סיני לאזורינו. שיפור באיכות האוויר חזוי במהלך שעות הערב עם השינוי בכיווני הרוחות. 
 
לאור זאת, המשרד להגנת הסביבה, בהתייעצות עם משרד הבריאות, ממליץ לאוכלוסיות רגישות - בהם חולי לב, חולי ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהיריון - להימנע מפעילות גופנית מאומצת בחוץ. לאוכלוסייה הרגילה מומלץ לצמצם פעילות גופנית מאומצת בחוץ. 
לטובת הציבור, מדוברות המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות מוסרים כי יעדכנו את הציבור ככל שיידרש, בהתאם לנתוני החיזוי ולנתונים הנמדדים בתחנות הניטור ברחבי הארץ. כמו כן, ניתן לעקוב אחר תחנות הניטור ביישומון "אוויר בסביבה" של המשרד להגנת הסביבה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה