בריאות

בתי החולים הופכים למרכזי על לטראומה - כמה זה יעלה למדינה?

בהשקעה מדינית של עשרות מיליוני שקלים: על רקע המלחמה והצורך בטיפול רפואי בדרום ובצפון, הוחלט כי בתי החולים זיו וברזילי יהפכו באופן רשמי ל"מרכזי על לטראומה"

מערכת ice | 
בית חולים (צילום פלאש 90/ דוד כהן)
על רקע מלחמת "חרבות ברזל" והמחסור הגדול בשירותי רפואה בפריפריה, בתי החולים זיו (צפת) וברזילי (אשקלון) יהפכו למרכזים על־אזוריים לטראומה. משמעות הדבר, היא הפיכת בית החולים לכזה שנותן מענה מיידי לפציעות קשות ומורכבות בהיקפים משמעותיים, הוספת יחידות נוירוכירורגיה, והוספת מיטות לכ-2,000 פצועים. 
גורמים בבתי החולים מזהירים כי למרות ההודעה הרשמית, ללא תכנית תמריצים כספיים מפורטת, ספק אם יהיו רופאים שיגיעו לאייש את המשרות החדשות שייפתחו. פרופ' חזי לוי, מנהל בית החולים ברזילי הסביר: "להביא רופאים לצפון ולדרום זאת משימה לא פשוטה. לטובת זה אנחנו חייבים תגמול כספי".
עוד הוסיף לוי כי: "בעבר הייתה תפיסה שאנחנו מדינה קטנה, ושלא יכול ולא צריך להיות שבכל מקום יינתנו כל המענים הרפואיים. המדינה הקטנה הזאת כבר כוללת 10 מיליון תושבים". 
 
לפי משרד הבריאות, נכון להיום, יש שלושה סוגים לבתי החולים בארץ: מרכזי טראומה על־אזוריים, מרכזי טראומה אזוריים ובתי חולים מקומיים. בתי החולים שנחשבים למרכזי טראומה הם סורוקה, שיבא, איכילוב, בילינסון, רמב"ם, הדסה ושערי צדק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה