חדשות

גילה גמליאל מתנצלת: "טעיתי בשיקול הדעת, אשלם את הקנס"

השרה להגנת הסביבה שחלתה בקורונה התנצלה לאחר שהפרה את ההנחיות בחג ונסעה למשפחתה בטבריה אף שהיא מתגוררת בתל אביב. גמליאל: "פעלתי כדי לשלב בין פעילותית הציבורי והיותי אם לבנות קטנות". הצביעו: האם השרה גמליאל צריכה להתפטר?

מערכת ice |  9
גילה גמליאל (צילום פייסבוק/גילה גמליאל)
השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל שנמצאה חיובית לקורונה, הפרה את הנחיות משרד הבריאות ושיקרה בחקירה האפידמיולוגית על מקום הימצאה, כך לפי פרסום של עיתונאי הארץ חיים לוינסון. הבוקר חשפה כתבת התאגיד יפעת גליק את הסיבה – גמליאל, המתגוררת בת"א, העבירה את יום כיפור בכלל בטבריה, המרוחקת 150 קילומטר מביתה, כשההנחיות כידוע הן שמותר לצאת עד קילומטר אחד בלבד.
כעת מסתבר שגמליאל נדבקה בנגיף כששהתה בטבריה, ולא זו בלבד – אלא הדביקה אחרים. אח"כ הספיקה גם לנסוע ברחבי הארץ. כנראה שאם מדובר בשרה בממשלה, הכל מותר. גם להפר הנחיות משרד הבריאות.
מה שמוסיף חטא על פשע מצידה של גמליאל, הוא הפוסט אותו העלתה בדפים שלה ברשתות החבריות ערב חג הסוכות, בוא היא מנחה את עוקביה להישאר בבתים: "השנה חוגגים בסוכה עם המשפחה המצומצמת, כדי שבשנה הבאה נוכל לשוב ולארח אושפיזין. חג שמח לכל בית ישראל". אכן חג שמח, תלוי למי.
מרגע החשיפה של לוינסון ב"הארץ", הרשת גועשת – מימין ומשמאל. והדרישה ברורה: גמליאל תתפטרי. טוב, משמאל הקריאה ברורה, אך הפעם מדובר בקונצנזוס נגד השרה גמליאל, והפנייה ברשתות מופנית כמובן גם כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו: תפטר את גילה גמליאל עוד היום.
 
.
 
גם עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12 יצא נגד גמליאל: "על פי רוב ההערכות אנחנו בפתחה של שנת בחירות, שבה יבקש נתניהו להשיג 61 מנדטים. הוא יזדקק לכל קול בליכוד ולגילה גמליאל יש בסיס תמיכה. אבל גם מהציבור הישראלי נתניהו מבקש תמיכה. אם נתניהו לא מפטר את גמליאל עוד היום, הוא לא יוכל לבקש מאזרחיו למלא אחר ההנחיות. אי אפשר לחלק קנסות למפגינים על אי שמירת מרחק ולהחליק שערורייה כזו. מכתב פיטורין עוד היום הוא הברירה היחידה. אלא אם אנחנו בכל זאת מדינה מתוקנת ואז אפשר לצפות למכתב התפטרות מלווה בהתנצלות". 
 

גם במדינה לא מתוקנת, אפילו מקולקלת, גילה גמליאל איננה יכולה להישאר שרה בממשלה עד שתשקע היום השמש. הפרסום של העיתונאי...

Posted by ‎עמית סגל Amit Segal‎ on Monday, October 5, 2020

לאחר הביקורת הרבה והקריאות להתפטרותה של גמליאל, הוציאה השרה להגנת הסביבה התנצלות: "פעלתי במגבלות הסגר כדי להמשיך בפעילותי הציבורית השוטפת ולאור היותי במקביל אם לבנות קטנות, והרצון שלי לשלב בין השניים. אני מבינה שבתקופה זו שבה קיימת חשיבות רבה לשמירה על אמון הציבור בהנחיות הממשלה, טעיתי בשיקול דעתי והיה מקום לנהוג אחרת. אני מבקשת להתנצל על כך בפני הציבור, ומודיעה שאשלם את הקנס הנדרש".  
בנוסף לשרה גמליאל שכאמור הפרה הנחיות, נחשף אמש כי גם ח"כ מיקי לוי מ"יש עתיד" הפר את ההנחיות וביקר בסוכה של בנו, למרות ההוראה הברורה שאסור, זאת בזמן שמאות אלפי אזרחים קיימו את חג הסוכות לבד.
 

תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    האם גמליאל צריכה להתפטר
    טובה בורג אבידן 10/2020/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כן ומייד !!!!
    סגור
  • 7.
    אינה צריכה להתפטר. צריכה להיות מפוטרת. (ל"ת)
    מיקי 10/2020/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    לייב יפה
    Rami 10/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גילה למה את נותנת להם את הגב שלך את יודעת טוב טוב שאת לא נבלעת טוב לביבי נתת לא הזדמנות להקות בך יתכן וימנה את מכלוף מיקי זהר שיושב לא על הצבר כדי להתמנות לשר ביבי יועץ את שהוא מפחד ממך לא היה לא בתוכנית למנות אותך כשרה עד שהוא ראה מה כוחך הוא יציע לך לנסוע לאוסטרליה כדי להיות שגרירה תפסיקו ללכת אחרו הענים סגורות הוא יכה בכם כמו שמורידים ענף ענף מהעץ לכי לאיסטוריה ראי מה הוא עושה למי שבלפור לא חפץ בו יש בלפור ועדה המסדרת
    סגור
  • 5.
    גילה גמליאל
    דידי 10/2020/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    השרה גילה גמליאל חייבת להתפטר בעיקר בגלל שהיא שיקרה ולא אמרה את האמת לגבי ההדבקות שלה בקורונה. אם היא לא מתפטרת מיוזמתה ביבי הפחדן והמושחת חייב לפטר אותה.
    סגור
  • 4.
    יפה שסגל מבקש,ממנה.....
    אינטלקטואלית 10/2020/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אבל מראש ממשלה עם תיקים, הוא לא??? אוי הצביעות.
    סגור
  • 3.
    מחממת את כסא עור הצבי בכנסת ולא מביאה שום תועלת לציבור. (ל"ת)
    שושנה 10/2020/05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 2.
    הזוי שאפס כמוה מקבלת 47 אלף בחודש על חשבונינו
    לכי הביתה 10/2020/05
    הגב לתגובה זו
    20 0
    לא עשתה כלום בשום תפקיד שלה חוץ מללהג ולקשקש. לא נשכח את ההתנהלות שלך בפריימריז
    סגור
  • ונהג!!! (ל"ת)
    יעל 10/2020/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    ראש ממשלה עם 3 כתבי אישום לא מתפטר, אז זה כסף קטן
    זומי ברקת 10/2020/05
    הגב לתגובה זו
    16 0
    עלאק 'תתפטרי'. באמת מצאתם מי שיתפטר.
    סגור