חדשות

יצרניות הנשק הולכות להרוויח בגדול מהבחירות בארה"ב - וזו הסיבה

לקראת מועד הבחירות בין טראמפ לביידן, חל גידול חד בהיקף רכישות הנשקים והאמצעים להגנה עצמית. גם נשים וגברים שמזוהים עם המחנה הליברלי לגמרי בעניין

רועי בהריר-פרל |  1
גידול ברכישות כלי נשק בקרב אמריקאים (צילום פייסבוק/דונלד טראמפ, ויקיפדיה)
המציאות השברירית בארצות הברית - המורכבת בימים אלה משילוב קטלני בין חרדה ציבורית מהקורונה, תסיסה חברתית אלימה ומערכת בחירות משוגעת - גורמת בין השאר לזינוק חד ברכישות אקדחים להגנה עצמית, שעומדות כעת על נתוני שיא של כל הזמנים. חלק ניכר מהזינוק בשוק כלי הנשק מיוחס לאזרחים שרוכשים אקדח לראשונה בחייהם - מה שמצביע על התגברות תחושות החרדה, הפחד ואי הוודאות בקרב הציבור האמריקאי נוכח המצב הנזיל.
בין הרוכשים החדשים נצפית, לראשונה אי פעם, גם נוכחות הולכת וגדלה של נשים, של בני מיעוטים ושל אזרחים מהמחנה הליברלי, כאלה שבעבר לא לקחו בחשבון אפשרות של רכישת כלי נשק להגנה עצמית. ואולם, רוב רוכשי הנשק, גם השנה, עדיין משתייכים למחנה הרפובליקאי והם עדיין בעיקר גברים לבנים. לדבריו של פיטר סמית', מנכ"ל יצרנית הנשק הגדולה Smith & Wesson Brands, מכירות הנשק לאנשים שקונים אותו בפעם הראשונה בחייהם זינקו השנה ב-40%, על פי הערכה השמרנית ביותר, והגיעו לנתון כפול מזה של שנה ממוצעת, העומד על 5 מיליון מכירות.
באופן כללי, נתונים דמוגרפיים מפורטים על רוכשי נשק בארצות הברית קשים מאוד להשגה בשל הדיסקרטיות שנלווית לעסקאות בתחום. על פי היחידה האחראית לניטור כלי נשק באף.בי.איי, בכל אופן, במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2020 אכן חל זינוק של 41% במכירת כלי נשק לאזרחים שקונים אותו בפעם הראשונה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, שגם בה נשבר שיא של כל הזמנים במכירות הרלוונטיות.
מה שכן ניתן לעקוב אחריו באופן מדויק למדי הוא מספר בדיקות הרקע הפלילי והרפואי-נפשי לרוכשים, הנדרשות בארצות הברית מכל מי שמבקש לרכוש נשק ראשון. כאן, עולה כי מתחילת השנה ועד ספטמבר בוצעו 28.8 מיליון בדיקות כאלה, לעומת 28.4 מיליון בדיקות שבוצעו בשנת 2019 כולה - שכאמור, הייתה שנת שיא. זאת ועוד: לפי נתוני מאגר המידע NICS, שמונה מתוך 10 השבועות שבהם בוצעו הכי הרבה בדיקות רקע בארצות הברית החל משנת 1998 היו השנה. הרכישות, מתברר, בוצעו בעיקר במהלך יוני, לאחר פרשת הירי של משטרת מיניאפוליס בג'ורג' פלויד, שהובילה למחאה כלל-ארצית.
עד כה, במהלך 2020 צמחו מניותיהן של שתי יצרניות הנשק הגדולות בארצות הברית - Smith & Wesson ו-Sturm Ruger & Co - ב-131% וב-59%, בהתאמה. כיום, על פי מחקרים עדכניים, נמצאים ברשות אזרחים פרטיים בארצות הברית כ-393 מיליון כלי נשק. זאת, לעומת 71 מיליון דלי נשק פרטיים בהודו ו-50 מיליון בלבד בסין - מדינות שאוכלוסייתן גדולה פי 4 ויותר מזו של ארצות הברית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הפחד העיקרי הוא מאנטיפה שישתוללו
    יוסי 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כשטראמפ יזכה
    סגור