חדשות

"במשמרת שלך העמק נפל": תושבי הנגב ועמק יזרעאל נגד הרמטכ"ל כוכבי

תושבי עמק יזרעאל והנגב פתחו במחאה בשל הכוונה להקים את נמל התעופה החדש בעמק, והתנגדות כוכבי להקימו בנבטים. לטענת המארגנים, אין היגיון כלכלי, תכנוני, סביבתי ובריאותי במהלך. "צה"ל מוביל לכאוס תעופתי בהתנגדותו"
מערכת ice |  88
אביב כוכבי (צילום דובר צהל)
לקראת ההכרעה על מיקום נמל התעופה החדש של ישראל, המתוכנן להיבנות בצפון, שלטי מחאה נגד הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, נתלו בנתיבי איילון בתל אביב, במסגרת קמפיין של תושבי עמק יזרעאל והנגב להקמת נמל התעופה בנבטים. לטענת המארגנים, הקמפיין יימשך בחודשים הקרובים בשורה של פעולות מחאה נגד כוכבי.
בשלט אחד נראית תמונתו של דוד בן גוריון על רקע הנגב, עם הכיתוב: "הרמטכ"ל כוכבי, הנגב מחכה לך. נתב"ג 2 – רק בנבטים". בשלט אחר נראית אנדרטת השומר אלכסנדר זייד שבעמק יזרעאל, כשהוא שומט את נשקו, ונכתב: "הרמטכ"ל כוכבי, במשמרת שלך העמק נפל. נתב"ג 2 - רק בנבטים".
לטענת התושבים, ההתנגדות של הרמטכ"ל כוכבי מונעת את פיתוח הנגב ומובילה להרס עמק יזרעאל ולפגיעה בתושבי האזור. בנוסף, מארגני הקמפיין מסבירים כי אנשי ביטחון וכלכלה טוענים שהתנגדות חיל האוויר וצה"ל היא טעות אסטרטגית המונעת משיקולי נוחות וכסף בלבד.
מומחים ומחקרים מוכיחים כי אין היגיון כלכלי, תכנוני, סביבתי ובריאותי בהקמת נמל התעופה בעמק יזרעאל. חוות דעת כלכליות שהוכנו עבור מטה המאבק מראות כי עלות ההקמה בעמק יקרה ב-18 מיליארד שקל מהחלופה בנבטים, כך לפי מארגני הקמפיין. עוד הם כותבים כי בדוח מציינים הכלכלנים שהקמת נמל תעופה בנבטים תוביל לתועלות משקיות לנגב בסכום של יותר מ-35 מיליארד שקל וליצירת מעל 30,000 משרות חדשות.
חיל האוויר טוען מנגד כי נמל תעופה בנבטים יפגע באזור האימונים של בסיס אחר סמוך. "את טענת חיל האוויר על פגיעה באזור האימונים של בית הספר לטיסה ניתן לפתור בעלות שולית ביחס לתועלות האדירות למשק ולנגב בפרט", טוען סא"ל במיל' גיל דייגי, ממטה המאבק. "תמיכת צה"ל בחלופת רמת דוד תחייב את הריסת שדה התעופה הצבאי ברמת דוד והקמתו מחדש בסמוך בעלויות אדירות שכולן מחוץ לתקציב מערכת הביטחון".
"שדה התעופה בנבטים הוקם לשם תעופה אזרחית, וכבר נבנו בו בהשקעה של 3 מיליארד שקל מסלולי המראה המתאימים לכל סוגי המטוסים. צה"ל מוביל לכאוס תעופתי בהתנגדותו לנבטים. התעקשותו על רמת דוד תוביל לעיכובים של עוד שני עשורים בהקמת נמל התעופה", סיכם דייגי.
תגובות לכתבה(88):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 67.
    אנחנו מדינה מתקדמת במלחמות
    אניהיא 11/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה לעשות שומישים אחוז מחיינו בנויים על הגנת ישראל.להגיד שהחיים פה הם לא רק יין ושושנים זה צו השעה. אבל הכיוון הנכון הוא של יושבי העמק.הם רוצים איכות חיים שקט ושלווה,ולא מונה צבאי.ומטוסים חגים מלמעלה.המצב הביטחוני של ישראל הוא כזה שלא מאפשר להיות מנותקים אך מעודדים צבא והביטחון.
    סגור
  • 66.
    מדוע להתייחס לגופו של עניין..?!
    יואל הנביא 10/2020/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרמטכ"ל כוכבי אינו הבעיה, אלא הממשלה, שתחת אפה מצוי הפתרון... שדה תעופה אשר קיים בחיפה.. הפתרון הוא, הארכת מסלולי שדה תעופה בחיפה אל הים, ובאה גאולה לעולם..
    סגור
  • 65.
    נבטים יהיה משלים נתבג רק מ סביבה אחת והיא בטחונית!
    מרקוביץ 10/2020/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולמה? בכל המלחמות ומבצעי צהל כל בסיסי חיח האוויר כולל נתבג היו מטווחים וסגורים , השדה היחיד אליו לא הגיעו טילים היה נבטים . ולכן זאת הסיבה היחידה לשיקול המדינה לשדה תעופה משלים לנתבג. אגב בדיוק מהסיבה הזאת המטוס של ביבי נמצא בנבטים ולא בנתבג . המטוס אמנם יופעל עי חיל האוייר אבל הוא מטוס אזרחי לחלוטין כמו כל מטוס אזרחי אחר ....
    סגור
  • 64.
    שדה תעופה בינלאומי רק בירושלים
    יוסי 10/2020/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ראיתם פעם עיר בירה בעוחם בלי שדה תעופה? אין דבר כזה.
    סגור
  • 63.
    אין בו הענוה של אייזינקוט ולא הצניעות (ל"ת)
    רפאל 10/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • טען עוד
  • 62.
    חצופים וצבועים
    אבי .י 10/2020/24
    הגב לתגובה זו
    5 2
    מי שמארגן את הקמפיין נגד הרמטכל, איבד את הצפון והמצפון! כל העם רואה זועם ולא יסלח על החוצפה! כאילו איכפת לקיבוצניקים המתנשאים מהנגב, כאילו איכפת להם מטובת המדינה, איכפת להם רק מעצמם והם מוכנים להשחיר רמטכל צהל שעושה ימים כלילות להגן על המדינה! בושו בושו לכם !!!!
    סגור
  • 61.
    יותר מדי מהר מתברר שהבחירה בכוכבי הייתה
    יובל 10/2020/24
    הגב לתגובה זו
    3 5
    טעות. יותר מדי טעויות, הרבה יותר מדי אגו. מזכיר את האגו של ברק ואת רפיסותו של גנץ. חבל ומצער.
    סגור
  • צדיקים
    יולי חם לי 11/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קיבוצניקים צדיקים צנועים בעלי מוזיאונים שנגנבים משם אוספים בעלי נחלים חמודים אולי תתחילו להתעסק בשלכם ולא בלעזור לרמטכלים לראשי ממשלה נמאס מכם מזמן איבדתם את הצפון אני מחכה שיגיע יום ויבוא איש שיגיד לכם מה אתם שווים כלאמר שעבר זמנכם!!!
    סגור
  • כשאין שכל, אין דאגות..
    יואל הנביא 10/2020/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כשאין שכל, אין דאגות
    סגור
  • שכל
    י 11/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשאין שכל יש לכם את אמיר השכל התומך בקאפו מאושויץ
    סגור
  • כוכבי - בוגרי קרן וקסנר
    דווד 10/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 4
    כוכבי"בוגר" קרן וקסנר שמימנה את אהוד ברק. אז,מה הפלא? כוכב נופל וצהל דועך
    סגור
  • 60.
    מדינה נאורה?
    תושב העמק 10/2020/24
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ואנחנו מחזיקים מעצמנו מדינה מתקדמת.השאלה מתקדמת לאן?לכאוס טוטאלי זה בוודאות ,כאשר השיקולים הם הזויים התוצאות לא יכולות להיות טובות.
    סגור
  • 59.
    הרמטכ"ל מביא רק את השיקול הבטיחוני ההחלטה זה ביד הדרג ה
    סופר 10/2020/23
    הגב לתגובה זו
    10 0
    פשוט בושה לכם .הרמטכ"ל אביב כוכבי הוא גוף מקצועי והחלטות שלו מקצועית ובטיחוניות. אסור לערבב אותו עם מה שאתם מנסים לעשות יש דרג מדיני ופוליטי הם צריכים לקבל את החלטה והגורמים הבטחוניים צריכים רק להביא את החוות הדעת המקצועית כולל והסיכונים. ויש סיכוניים בהקמת שדה תעופה בגזרה שאין שלום שום הסכם מדיני ופוליטי עם סוריה ולבנון
    סגור
  • 58.
    שדה התעופה רק בצפון
    אבי 10/2020/22
    הגב לתגובה זו
    5 5
    אבל רק בצפון כולם בעד מלבד קבוצה קטנה שעושה רק רעש
    סגור
  • שדה התעופה בחיפה הוא הפתרון
    יואל הנביא 10/2020/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הארכת מסלולי שדה התעופה בחיפה, היא הפתרון הנכון...
    סגור
  • 57.
    אביב כוכבי כי יעיל לבנות שדה תעופה בים מול תל אביב (ל"ת)
    שוקי אביב 10/2020/22
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • שדה תעופה הים רעין מצוין
    מאיר 10/2020/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוסך שטח אין זהום אוויר ורעש לסביבה מיושבת
    סגור
  • 56.
    נחנקנו כוכבי
    אסף 10/2020/22
    הגב לתגובה זו
    5 1
    יאללה גם כן הצבא..זה יהיה אסון גדול אם הנמל תעופה יהיה בעמק יזרעאל. בוא נשמור על הקצת טבע ירוק בעיניים שיש לנ7 בצפון בין מלא כבישים, קווי מתח,טורבינות רוח ועוד.. השדה תעופה חייב להיות בדרום. לא מעניין מה הרמטכל חושב יש עוד דברים בעולם חוץ מצבא..ויש עוד דרכים לפתור טרור חוץ ממלחמות מטוסים ושטחי אימונים שלא נגמרים..קצת יצירתיות
    סגור
  • 55.
    שדה אזרחי בנבטים
    אבי 10/2020/22
    הגב לתגובה זו
    6 4
    בתכנית אב לשדה נבטים שהוכנה בעת הקמת הבסיס בשנת 1982 מחצית דרומית של הבסיס יועדה לתרופה אזרחית. כל עבודות העפר והסלילה עבור טרמינל אזרחי הוכנה כבר בשנות השמונים. שורין שטח של אלפי דונמים לתעשיות תעופתיות. שדה תעופה אזרחי יהווה מנוף אדיר לתיעוד הנגב לליהוד המרחב ולהחזרת ריבונות ישראל על הנגב. הוא הנגב הוא בדואילנד.
    סגור
  • 54.
    הרמטכל צודק
    צונאמי 10/2020/22
    הגב לתגובה זו
    6 7
    כוכבי צודק.לנמל תעופה ישנן מספרעוגנים ועיקרםפיתוח להגדלת נפחי האוכלוסיה שנעה המתגוררת באזור בנוסף הגדלת הטווח הכלכלי ופתיחתו לכל דיכפין גם מחוץ למדינה בנוסף עוגן בטחוני תרבותי חינוכי ומדעי.הביצוע כבר תלוי בקבלתו על ידי האחר.גם לזייד לא היה זמן להפגנות.הוא יצא שמר וקידם לתפישתו את האזור כפי שגם כוכבי עושה.ברכות
    סגור
  • 53.
    הרמטכ"ל זהבי
    אזרח מן השורה 10/2020/22
    הגב לתגובה זו
    5 0
    עם כל הכבוד לרמטכ"ל שיקוליו בתחום הצבא ובלבד :בניין הכח.שיקולים מבצעיים ,תקציבים ושכאלה. ההחלטה צריכה להיות בראיה הלאומית הכוללת ואכן הנגב חייב להיות בעדיפות מהרבה שיקולים ובינהם שמירה על הריבונות לאור איבוד שטחים נרחב לתפוצה הבדואית המשטלתת ללא פיקוח על שטחים נרחבים.וכמובן גם שיקולים אסטרטגים אחרים.
    סגור
  • 52.
    הנגב נפל מזמן - טרום משמרתו !
    דייויד 14 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    14 1
    ג'ונגל של עבריינים בדואים . בארה"ב כולם היו בכלא - נקודה !
    סגור
  • מי בשלטון מ77??
    ארץ אבודה 10/2020/22
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הנגב הוחזנח וכך גם הגליל ככה זה כשאנחנו אימפריה דה לה שמאטס רוצים עוד ועוד על חשבון התושבים הכספים שהושקעו בהתנחלויות כספים אבדים על ישבוננו
    סגור
  • 51.
    שאלה מענינת
    יוסי 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    האם ישראל זאת מדינה שיש לה צבא, או שצה״ל זה צבא שיש לו מדינה...
    סגור
  • 50.
    כוכבי
    עוז 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 8
    אל תכנע לנבלות מאז הקמת המדינה עשקו לקחו רימו גנבו שללו .כי המדינה שלהם צריך לחוקק חוק חדש בכנסת שתוך 5 שנים ולא יותר כל הקיבוצים והמושבים שנבנו שנלקחו האדמות שעליהם הם יושבים בלי תשלום אגורה חוזרים למקרקעי המדינה לבנות לאזרחים .ולא לתת לבית המידות התחתון להתערב כי אין לו סמכות ואחריות בשום דבר שנקרא שלטון העם
    סגור
  • מה אתה כותב?
    תושב העמק 10/2020/24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מה הקשר בכלל ?ואז מה יהיה שם ?בית שאן? אופקים?נתיבות?האם תדע לקדם את הארץ או ללכת רחורה לימי החושך כמו כל מקום שקיבלתל לידכם.
    סגור
  • 49.
    שחצנות העמק
    אבי 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    5 6
    מה קרה אנחנו הצפוניים צריכים לסבול בגלל השקט שלכם
    סגור
  • 48.
    נתבג 2
    יצחק 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הכל קישקוש בכירי חיל אויר עושים מה שנוח להם וידווחו יותר אין מקום יותר טוב מנדטים עובדה שכל התובלה של החיל בנבטים שטח פתוח מוענק ולא כמו בעמק אפשר נתבג 3 קטן בעמק שלא נשכח שרק בשביל בנוחות של בכירי חיל אויר ירוקנו את שדה עובדה זה הבסיס עם התשתיות הכי טובות וצריך להעביר לשם את חצור שהמטוסים טבעו בבוץ ביגלל ל ת שת י ו ת רחובות מימי המנדט וכן יש להעביר חצי מבסיס תל נוף שגם תשתיות מימי המנדט יש לנו בסיסים אחרים בדרום עם תשתיות מעולות והכי פחות פוגע בתושבים
    סגור
  • 47.
    נמל תעופה
    אמנון 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 6
    בעמק רוצים מאוד לטוס אך את הרעש להשאיר למי שהוא אחר . זה יביא להם פיתוח אדיר גם תוספת מקומות עבודה וגם תעשיות ומחסנים שנמצאים ליד נמל תעופה שלא לדבר על בתי מלון מוניות פסי רכבת בקיצור פיתוח מואץ של העמק.
    סגור
  • 46.
    מטוסים משנת תרפפו
    יוסוף 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אפילו אני יודע שחייל האוויר סגר 2 טייסות ברמת דוד. אחת לפני שנתיים. כוכבי אשם? המטוסים שנמצאים שם יותר זקנים מהמכוניות שלכם. אבל אתם יודעים הכי טוב.
    סגור
  • 45.
    דעתי
    אנוכי 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    1 3
    ההחלטות בידיי הראש והרי ידוע שבעיר יזרעאל יש יותר מצביעי שמאל מרכז ואולי זו הדרך של ביבי לבוא איתם חשבון? מי יודע? די מתאים לו בעצם לא? ביביסטים בנגב ימשיכו להצביע לו אז צה איכפת לו בעצם?
    סגור
  • 44.
    אתם רציניים?
    יוסוף 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    2 4
    בנו לכם רכבת ולא הבנתם? בנו לכם את כביש 6 ולא הבנתם? שיפצו את כל המחלפים ולא הבנתם? וואלה אתם אנשים מיוחדים. כמה רמזים אתם צריכים? בסוף עוד הוצאתם את כוכבי אשם? למה חשבתם שהממשלה הוציאה על העמק כל כך הרבה כסף?
    סגור
  • 43.
    המפא"י של הצפון והדרום חולמים המשך הגמוניה
    מיכאל 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    5 4
    אלו, תתעוררו, אנחנו כבר לא בשנות ה-50', גם לא 60',70'. הקבוצניקים המתעשרים החדשים, רוצים להמשיך להוביל קו ניו-מרקסיסטי, ביחד עם ארגונים עוינים לישראל כמו למשל "אנטיפה"
    סגור
  • שדה חדש
    א.א 10/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    להחלטה שיקולים רבים תפסיקו לנהל את המדינה יש דברים שלא ניתן לראות ולרשום פה אז תרגיעוו בבקשה בבקשה אוהבי הארץ
    סגור
  • 42.
    כוכבי הוא אדם ישר ואמיץ
    יוסי 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כוכבי לא פחד לאמר שהיום הצבא הוא בלוף צבא העם. "אלה מסכנים את חייהם ואלה מטפחים את חייהם". את הדברים האלה הוא לא פחד להגיד על המשרתים בצבא ועל המשתמטים מהצבא (והם רבים).
    סגור
  • 41.
    האסלה שלנו אבל בור הביוב אצלכם (ל"ת)
    דוד 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 40.
    סוף סוף איש מבין עניין רק בצפון נתבג 2 (ל"ת)
    כוכבי 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 39.
    אל תיכנע כוכבי
    קובי 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כוכבי לא יפה לדרוך כך על אצבעות הקיבוצניקים, השמיים שלהם , האדמה ,מעיינות המים וגם האוויר שאנו נושמים בזכותם. לך כוכבי בדרכך להתעלם מעלוקות מוצצי דם אלה.
    סגור
  • 38.
    רק בנבטים! אסור בעמק יזרעאל!
    צחיק פרוכטר 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    את עמק יזרעאל לא ניתן להזיז! את שטחי האימונים של צה"ל כן ניתן להזיז! זו התשובה לגורמי צה"ל השונים! כמו כן, בכירי חיל האויר לשעבר כאליעזר שקדי ונמרוד שפר ודן חלוץ אומרים באופן נחרץ שניתן להכשיר את נבטים למתב"ג 2 ! אז, נגמרו הלבטים! נתב"ג 2 לנבטים!
    סגור
  • 37.
    רק בנגב
    עמי ש 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ברור לכולם שהמקום המתאים הוא בנגב, חייבים לפתח את הדרום השומם ולא את הצפון הצפוף ממילא.
    סגור
  • 36.
    מדהים מדהים
    יוסי 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    התושבים בצפון לא רוצים נמל תעופה התושבים בדרום רוצים נמל תעופה הנמל בצפון עולה רבה יותר מס בדרום מה יחילטו הגנרלים הפוך תמיד הפוך מדהים
    סגור
  • 35.
    די לישיבת בטחון מיושנת
    ראייה כוללת 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הבטחון החדש אינו יכול להשען על תפישות העבר. הבטחון החדש חייב להשען על שיתוף, בריאות, סולידריות והקצאות כלכליות בנות קיימא. ברור לכל בר דעת שחלוםת הצפון היא תוצר של פוליטיקת צבא של אתמול. אינטרסים צרה
    סגור
  • 34.
    נתניהו שוב דואג למקורביו הטייקונים בבניית שדה נוסף ללא
    עוד הטבה למקורבים 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אין כול צורך בהקמת שדה בינלאומי נוסף. ברור שנתניהו שואף להטיב עם מקורביו וידאג לכך. במדינה בסדר גודל שלנו אין צורך בשדה בינלאומי נוסף מה גם שהמרחק האווירי הוא מזערי. כלכלית שדה נוסף עלול להיות פיל לבן וההפסדים שלו יפלו עלינו הציבור. כי אותם טייקונים יבואו בדרישות לממשלה וזו תחליט לפצותם או להעלות מיסי נוסע ואגרות לחברות התעופה ובכך ליקר את הכרטיסים והטיסות. במספר מדינות נבנה שדה נוסף ולאחר זמן התברר כפיל לבן. פשוט חברות התעופה לא הסכימו לעשות בו שימוש וכך יהיה גם בישראל.
    סגור
  • 33.
    נמל התעופה החדש חייב להיות בצפון!
    טייסת לעתיד 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    משיקולים מקצועיים ואזרחיים נמל התעופה החדש חייב להיות בצפון הארץ. בצפון יש יותר תושבים מאשר בנגב. בדרום שטחי אימונים ושטחי אש ולכן נתיבי טיסה חסומים.
    סגור
  • 32.
    כוכבי יודע בדיוק מה הוא עושה. ודאי שאין מצב לחשוף את כל
    עוש 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    השיקולים.. כוכבי בנוסף לכל יתרונותיו הינו בעל ראייה לאומית רחבה !!!!!
    סגור
  • 31.
    הגיע הזמן שבצפון יתפתח
    רמי 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כתושב הצפון אני מברך על הקמת שדה תעופה אזרחי בינלאומי פה אצלנו שימנע מעשרות אלפים להגיע כל יום לתת אביב רבתי,ויאפשר פיתוחמותעסטקה חנויות ושירות טובים יותר לנו תושבי הצפון, ולגבי הרעש,גם היום הוא קיים.
    סגור
  • 30.
    לא מבין מה הבעיה זה מוקם על שדה תעופה קיים במגידו (ל"ת)
    אזולאי 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 29.
    שדה התעופה
    רובי 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כידוע לך מר כוכבי שבנגב מעל חצי מליון תושבים והיד עוד נטויה ומה בעמק אולי תבנה מגרש כדורגל בניצנה עם תחולה של שלושים אלף מקומות
    סגור
  • 28.
    נגב לנגב תתחת
    עמיחי 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 2
    רוב השלוחים בנגב.עדיף לתת לאלגנטים שבצפון. והסיסמא בנגב לנגב תתחת
    סגור
  • 27.
    00
    98 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעשות שלום ולהקים נמל תעופה משותף ביהודה ושומרון.
    סגור
  • 26.
    מקצועני הפגנות
    חיים 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    6 5
    יש אנשים שכל הזמן מפגינים .זה העיסוק שלהם זה הכף שלהם . יש צורץ בצדק לשדה תעופה גדול בצפון .ולפיתוח כל הצפון
    סגור
  • 25.
    כוכבי רמטכל הכי גרוע שהיה לצהל (ל"ת)
    מרים 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    4 21
    סגור
  • מחקר מעמיק
    מריומה 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יפה חקרת את הנושא. משכנעת!!!
    סגור
  • הרמטכל
    ליאורה 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איך את יודעת? את מומחית לענייני צבא. בינציים הצבא מתנהל כמו שצריך,דומר עלייך. את ישנה טוב בלילה. מה את מקשקשת? תדברי בעניינים שאת מבינה בהם.
    סגור
  • החלטה נבונה וצודקת
    אדם פשוט 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 3
    עוד שדה תעופה בדרום יפריע לפעילות חל האויר. בעוד ששדה תעופה בעמק. יביא לפיתוח הפריפריה. חוץ ממיעוט קולני מדושן עונג ופנסיה תקציבית. הרוב הדומם שמח על ההחלטה
    סגור
  • שטויות לכתוב יכול כל אחד
    מאיר 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם אתה כותב שטויות
    סגור
  • 24.
    נבטים
    אייבי אמר 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    6 3
    אין חלופה מרחבית אלא רק נבטים
    סגור
  • 23.
    אין לכם בושה!!
    מרדכי 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    10 6
    על מזבח המרקסיזם שלפיו אתם מנסים לחסל את המדינה היהודית את בכל יום שוחטים פרה קדושה אחרת וכיום הגיע תורו של רב אלוף כוכבי??כל מי שלא מסכים לקעיונות שלכם הופך להיות אוייב העם? תעזבו את הרמטכ"ל בשקט ואל תנסו להכתים אותו בעוונות וחטאים מומצאים.תהיו בטוחים שהשיקולים שלו נקיים מכל רבב ,להבדיל ממכם.יש גבול למה שניתן לסבול מכם והרמטכ"ל הוא קו פרשת המים וכותב את זה תושב עמק יזרעאל שאיכפת לו מאיכות החיים בעמק אבל ביטחון המדינה יותר חשוב בעיניי! אל תגעו לנו ברמטכ"ל!!
    סגור
  • 22.
    שדה תעופה בצפון
    דידי 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    10 6
    כל הכבוד לאביב כוכבי לתושבי הצפון מגיע שדה תעופה בצפון כדי שלא נצטרך לנסוע למרכז. תושבי עמק יזראאל חוצפנים וחושבים רק על עצמם הרי כיום קיים רעש באזור מבסיס חיל האוויר ברמת דוד.
    סגור
  • 21.
    שבו בשקט
    נועם 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    5 9
    פרנסה עצומה לתושבי האזור חשובה הרבה יותר מהרצון שלכם לחיים שקטים ושלווים קיבוצניקים יקרים הגיע הזמן שתוציאו את הראש מהתחת המדינה לא שלכם כמו שהבטיח לכם השמאל . אז שבו בשקט או ברעש עוד מעט ותסתמו את הפה חזירים
    סגור
  • תגובה מגעילה
    ד 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    3 1
    התגובה שלך מכוערת ומגעילה, אני מאוד לא הביתי רוצה דיוקם שדה תעופה בעמק לטעמי החלופה לשדה בחיפה נכונה עשרות מונים, אבל צה"ל והרמטכ"ל לא מחליטים על הקמת שדה תעופה נוסף, ביקשו מהם לחוות את דעתם המקצועית בכל הנוגע למיקומו הנכון של שדה כזה מהבחינה הביטחונית, אין לי כל ספק ביושרו האישי והמקצועי של הרמטכ"ל שבנו מטוסי בני ארצנו ומשרת אותה אותנו נאמנה שנים רבות, אין מקום לשלטים נגדו.
    סגור
  • סתימת פיות
    מאיר 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שבו בשקט אמור לילדיך לא למי שלכם ממך
    סגור
  • 20.
    מה יהיה עם המדינה הזו?כל רגע ורגע בחייה נס שהיא קיימת.
    יאיר 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה מחייב התערבות מיידית גם של מבקר המדינה וגם של רוה"מ. אם הסיבה בטחונית שירמזו לפחות (הפרעה נקודתית לאימונים של בסיס מסוים, שבטח ניתנת לפיתרון, איננה סיבה לשינוי אסטרטגי שכזה). אם לא - אז יש כאן כנראה "אינטרסים", ואז זה חמור מאוד וחייב להיות מטופל אתמול!
    סגור
  • רמיזה מכוערת
    ד 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתה רומז שכוכבי מושחת, אני במקומו הייתי תובע אותך על הוצאת דיבה, רגע אולי בעצם אתה המושחת ואתה וחברים הם אלה הרוצים להיות את ההחלטה על מנת להשיא רווח אישי לעצמם על חשבון הכלל? אני מציע כי מעורבתכם תחקר ע"י המשטרה
    סגור
  • 19.
    מה יהיה עם המדינה הזו?כל רגע ורגע בחייה נס שהיא קיימת.
    יאיר 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 2
    זה מחייב התערבות מיידית גם של מבקר המדינה וגם של רוה"מ. אם הסיבה בטחונית שירמזו לפחות (הפרעה נקודתית לאימונים של בסיס מסוים, שבטח ניתנת לפיתרון, איננה סיבה לשינוי אסטרטגי שכזה). אם לא - אז יש כאן כנראה "אינטרסים", ואז זה חמור מאוד וחייב להיות מטופל אתמול!
    סגור
  • 18.
    עמק יזרעאל
    אבי 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    9 2
    רק מדינה שלא יודעת לשמור על ערכי הטבע שלה שגם ככה קלושים כאן יכולה בכלל לחשוב על הקמת נמל תעופה בעמק. עמק יזרעאל הוא עמק הפו האיטלקי המיניאטור. האיטלקים לא יחליפו אותו בעשרה נמלי תעופה ענקיים שייבנו בו. באותו היחס כמובן לעמק הקטן שלנו שבשטחו הוא העשירית משטח נפו
    סגור
  • 17.
    עמק יזרעאל
    עמק יזרעאל 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    6 1
    עמק יזרעאל הוא עמק הפו המיניאטור. אין לנו ארץ אחרת ידיים אין לנו עוד משהו דומה לעמק יזרעאל הירוק והפורח . מדינה היא גם נופים והיא מקור גאווה במראות שלה. את מעט הטבע שנותר רוצים לקחת לנו לטובת פתרון חד ערכי וקצר רואי?
    סגור
  • 16.
    עמק יזראל
    ביל 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    3 1
    רמת דויד אסור להסב אותה ללשדה אזרחי כי זה יהרוס את המירקם החברתי לא יתן מנוחה יום וליילה לא צריך כלל את כל תנועת התיירים באמצא העמק היפה ביותר בארץ צריך לחשוב פעמיים לא הכל זה כסף ולא למכור את נישמתך לשטן הורסים כל חלקה טובה במדינה צריך להפוך פאזה ולחשוב ציונות ולא למכור נכסים אסטרטגיים כמו נמלים ויש עוד
    סגור
  • 15.
    גם המדינה נופלת עם כוכבי
    אזרח 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 2
    רמטכל ממה הוא פוחד ,שיפטרו אותו? דפוק על השולחן , וקח פיקוד על הקורונה
    סגור
  • 14.
    עם כל הכבוד לרמטכל, המטוסים של היום מזנקים אולי בהפרש
    גילי 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    של שניות בין הנגב לעמק יזרעאל אז מה בדיוק הבעייה ? זה לא מה שיציל את המלחמה הבאה ולא את המדינה ,אז למה להתעקש ולא לאפשק לעשרות אלפים לפרוח ולחזק את הדרום ?
    סגור
  • 13.
    הנגב כן נבטים לא
    יעקב הלל 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנגב מספיק גדול להקים נמל תעופה, כגון בסביבות באר שבע- דימונה, לא חבר מקום ואפשר למצוא מקום למקם שדה תעופה שתהיה מספיק קרוב לאנשים שגר בסביבה. גם תשתית כבישם ורכבת כבר קיימים.
    סגור
  • 12.
    שדה תעופה בצפון
    שמחוש 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ללא תעופה,ימשיכו בנינו "לעוף" למרכז.אז יזיזו קצת את הגבינה לבן ברק ובצר...בינתים הצלחתם להחזיר 100 מטובי קרב לרמת דוד...כל הכבוד.
    סגור
  • 11.
    הכתבה שכנעה אותי שכוכבי צודק
    תושב העמק 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אם כתושב העמק, כביכול בניגוד לאינטרס האישי שלו, הוא חושב שהשדה לא צריך לקום בדרום וזה בשל הפגיעה במרחב האימוני אז אני מתחיל להשתכנע שזה נכון יותר. כוכבי התעלה מהאינטרס האישי לאינטרס הלאומי.
    סגור
  • 10.
    לא בעמק
    א בי 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הקמת שדה תעופה בעמק זו שגיאה היסטורית. הרמטכלים לא הוכיחו אף פעם יכולת חשיבה היסטורית. ההחלטה צריכה להיות אזרחית ומשיקולים אזרחיים בלבד.
    סגור
  • הרמטכל
    ליאורה 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מומחים גדולים נעשייתם. נותנים הוראות לצבא
    סגור
  • 9.
    עוד סיבה להמשך ההפגנות
    יעקבשמאלנים מחפשים 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 2
    שמאלנים מחפשים הפגנות
    סגור
  • רק אוצרות טבע.
    תום 10/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוצרות טבע לעמק רעש לדרום.
    סגור
  • 8.
    רב ההפגנות יצאו מהעמק לא חבל היה צריך להיות בשקט קצת ק (ל"ת)
    צביה 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 7.
    מרי. עבדים
    הזעם 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אים כבר הרס כלכלה יש להעביר את דודאים ןחריה לגליל יש להשאיר המפעלים. הפטרוכימים בחיפה ולתושבי הנגב ויום בשבוע להניף דגל שחור
    סגור
  • 6.
    נבטים יהיה שדה אזרחי על אפם וחמתם
    מרקוביץ 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חיל האוויר שייך למדינה ולא ההיפך . חיל האוויר יעשו מה שהמדינה תחליט ולא ההיפך. עלל אזרחי המדינה כבר החליטו - נבטים . נקודה
    סגור
  • 5.
    ההיגיון? השכל הישר? מי שימצא אותם יקבל פרס. (ל"ת)
    עומר 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    נכון אסטרטגית להקים נמל תעופה בעמק יזרעל
    עורבני 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 2
    חוות דעת של בעלי אינטרסים נגד או בעד כבודן במקומן מונח, אך כמדינה, לא תמיד ניתן להתחשב ברצונות של כולם וכל הזמן. אגב, לא יזיק גם לאזור עמק יזרעל להתפתח קצת. המצב בעמק לא הרבה יותר טוב מאשר בנגב
    סגור
  • 3.
    שדה תעופה בנבטים בע"ה
    ע.צ 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה היה ידוע מהתחלה שכל מה שקשור בהיתפתחות הנגב מפריע לכולם עכשיו גם לרמטכל וכל שרי הממשלה את אף אחד הנגב לא מעניין אף אחד לא יקים צעקה בנושא על תושבי הנגב להתעורר ולא לשתוק בנושא עד השגת המטרה
    סגור
  • 2.
    כוכבי תסתכל על יותר מ2000מתים
    חיה 10/2020/20
    הגב לתגובה זו
    3 4
    עשבי סגר את הכנסת כתבתי לך קח אחריות!!!!ה"פרון" הישראלי גרם עד כה למותם של 2000אנשים,ואתה לא עשית כלום,בשביל מה עוד שדה תעופה במדינה קטנה יותר מפרובינציה הקטנה ביותר בארגנטינה???? למה לא לשפר את הרכבות?!!!!כוכבי לא מגיעה לך להנהיג את הילדים שלנו!!!!
    סגור
  • מה הקשר
    גפ 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חיה כוכבי הוא הרמטכל הוא לא מחליט איפה יוקם או לא יוקם שדה התעופה הוא רק יכול להמליץ והוא גם לא מחליט איך הוא עוזר בקורנה ואיך לא הוא דרג ביצועי בלבד, בשפה פשוטה מקבל משימה ומבצע אותה אז מפה ועד להאשים אותו במחדלי הקורונה תרגעי קצת
    סגור
  • 1.
    עמק יזרעאל
    ויקי להב 10/2020/20
    הגב לתגובה זו
    22 4
    לא רוצים שדה תעופה ברמת דויד קחו לנגב , שם עדיף מכל הבחינות
    סגור
  • כוחנות
    אריה 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אופייני להתנהלות הכוחנית של צה"ל , צבא קבע שיש לו מדינה ...נקווה ששר הבטחון , הממדלה והכנסת , או מה שנשאר מהם , לא יאשרו את האבסורד הזה .
    סגור
  • לי מתאים בצפון.... דרום זה רחוק מאוד.... (ל"ת)
    רונח 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור