חדשות

בידיעות אחרונות והארץ טוענים: הקמת מאגר "אל תתקשרו אליי" תפגע קשות בתפוצה

בדיון בוועדת הכלכלה בקידום הצעת החוק להקמת מאגר של צרכנים שיאסר להתקשר אליהם לצורך שיחות שיווקיות, אמרו מו"ל הארץ ומנכ"ל ידיעות אחרונות כי מאחר וההכנסות מתבססות בעיקר על מנויים - יש להחריג את העיתונות מהחוק. הרשות להגנת הצרכן: עלות המאגר - בין 8 ל-10 מיליון שקל

יואב איילון |  9
שיחות לקשישים (צילום freepik)
במסגרת דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת שעסק בקידום הצעת החוק "אל תתקשרו אליי" - להקמת מאגר מספרי טלפון של צרכנים שיאסר להתקשר אליהם לבצע שיחות שיווקיות מרחוק, העריך הממונה על הרשות להגנת הצרכן מיכאל אטלן כי עלות הקמת המאגר ותפעולו היא בין 8 ל-10 מיליון שקל וזמן ההקמה כשנה וחצי. זאת, בכפוף לאישור תקציב 2021.
יו"ר הוועדה יעקב מרגי אמר כי מדובר בהצעת חוק חשובה שנועדה לסייע לאוכלוסיות מוחלשות לעמוד בפני שיווק אגרסיבי, וביקש להגיש לוועדה בדיון הבא מסמך ובו ההתחייבות התקציבית להקמת המאגר. "אני שבע ניסיון ואני רוצה לראות את לוחות הזמנים והתקצוב כדי להיות בטוח שזה יקרה כמה שיותר מהר".
עמוס שוקן, מו"ל עיתון "הארץ", אמר בדיון כי הצעת החוק תפגע קשות באפשרות של העיתונים לקיים את התפוצה שלהם, מאחר וההכנסות מתבססות היום בעיקר על מנויים, לנוכח העובדה שהפרסום עבר לרשתות החברתיות. "לא נתקלתי בטענות כלפי 'הארץ' על הונאה ואת השירות שלנו אפשר להפסיק מהיום למחר בלי לשלם סכומים גבוהים, לכן החרגת העיתונות נראית לי נכונה". מנכ"ל "ידיעות אחרונות" ינון אנגל הצטרף לדברים ואמר שלפי ההצעה העיתון לא יוכל לפנות ללקוח שהמנוי שלו לקראת סיום ומספרו מופיע במאגר, על מנת להציע לו לחדש את המנוי.
מנכ"ל נטלי שירותי רפואה, נמרוד אלטמן, ביקש להחריג מההצעה את נתוני שירותי רפואה, והממונה על הרשות להגנת הצרכן השיב שגם נותני השירותים הללו יכולים להטעות צרכנים. "לא מדובר בחשש תיאורטי", ציין, "יש ברשות תיקי חקירה של ניסיון לנצל קישים גם בתחום הזה".
היועצת המשפטית של הרשות להגנת הצרכן, עו"ד חנה טירי, אמרה כי בשל הקושי לפלח את תחומי העיסוק השונים ובשל העבודה כי עסקים מסוימים פועלים במספר ענפים, יותר נכון שהאיסור יהיה מוחלט. עוד הוסיפה טירי כי ניתן להאריך מנויים לתקופה קצרה באופן אוטומטי, כל עסקה של מנוי לעיתון לא פוקעת או בטלה ולא יקרה כלום אם הם לא יפנו ללקוחות שבמאגר בהצעה שיווקית.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    התקשורת והשמאל צריכים להיות מעל לחוק הזה
    יואב 11/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לנו מותר לרמות ולשקר כי אנחנו בתקשורת.
    סגור
  • 6.
    לא לוותר לשום סקטור ... כולם !!!
    איגי 10/2020/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ה"עיתונות" ה"נאורה" מתנהגת כאחרון הבריונים בשיטות השיווק שלה.
    סגור
  • 5.
    כל עוד זה לא כולל פוליטיקאים זה לא שווה כלום
    נדב 10/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסיוט האמיתי הוא לא עיתון שמתקשר פעם במאה שנה, הסיוט הוא שבכל מערכת בחירות (ארצית או מקומית) הטלפונים מופצצים בשיחות ואף אחד לא יכול לגעת בהם כי הם פשוט מתקשרים כל פעם ממספר אחר אז אי אפשר לסנן אותם.
    סגור
  • 4.
    הטלפוניה הפכה למטרד ופתח לתרגילי עוקץ...
    נאוה 10/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השיקולים של הכל מי שמייצג אינטרס כלכלי לא מעניין אותי ולא צריך לעניין אף אחד מאיתנו...גם כך בכל פעם שאתה פותח מסך כל הטפילים האלה קופצים לך מול העיניים, זה מסתיר תוכן ללא כל התחשבות, לא מכבדים את הגולשים והציבור מעניין להם תתחת...אז זהו שעל פי חוק ההדדיות...גם הם אמורים לעניין לנו תתחת!
    סגור
  • 3.
    ממש לא. אחת לחודשיים מתקשרת אלי פריחה מידיעות, לחדש. מט (ל"ת)
    מטרד נואש 10/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • המילה פריחה ממש מיותרת (ל"ת)
    יעל 10/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ינון אנג’ל הוא לא מנכל ידיעות
    גל 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ציון פרץ הוא מנכל ידיעות אחרונות. אנגל כבר לא
    סגור
  • זה עיתון עם שפע מנכלים ובעיקר משני מנכלים
    יפעתוש 10/2020/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מבזבזים את עצמם לדעת. מתבכיינים כל היום איףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףף
    סגור
  • 1.
    לא יותר פשוט אפליקציה לזיהוי שיחות?
    חושב בקול 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם ככה החברות האלה יתקשרו משיחה לא מזוהה ויתעלמו מהמאגר
    סגור