חדשות

הרשות להגנת הפרטיות: להפסיק את השימוש בשב"כ למאבק בקורונה

לקראת הדיון בנושא, צוות השרים קיבל את חוות הדעת של הרשות ובה נכתב: "אין קושי מעשי לביצוע חקירה אפידימיולוגית אנושית, לפיכך ההצדקה המרכזית שהייתה בתחילת המשבר לעשות שימוש בכלי הטכנולוגי של השב"כ, אינה רלוונטית עוד"
מערכת ICE |  1
מעקב אחר עיתונאים (צילום pexels ,freepik)

הרשות להגנת הפרטיות לצוות השרים הגישה את חוות הדעת השישית שלה לצוות השרים ובה היא קוראת הרשות להפסיק שימוש בכלי השב"כ או לצמצמו למקרים נקודתיים במלחמה בנגיף קורונה ובהתפשטותו לקראת הדיון שיתקיים היום (ראשון) בנושא.

בחוו"ד נכתב כי: "לאור הרחבה משמעותית מאוד של מערך החקירות האפידמיולוגיות בעת האחרונה, מתקיימות כיום בישראל לכל הפחות בין 4,000 ל-6,000 חקירות אפידמיולוגיות מדי יום. על רקע נתון זה, ובראי נתוני התחלואה נכון להיום, אין קושי מעשי לביצוע חקירה אפידימיולוגית אנושית בזמן אמת ובאותו היום לכל מי שאובחן כחולה מאומת. לפיכך, ההצדקה המרכזית שהייתה בתחילת המשבר לעשות שימוש בכלי הטכנולוגי של השב"כ, אינה רלוונטית עוד".
"בהינתן הפגיעה המתמשכת בזכות לפרטיות של תושבי המדינה כתוצאה משימוש במנגנון השב"כ, שאת השלכות הרחבתה אפשר לראות ביוזמות להרחיב את היקף המידע הנאסף, ומשמערך החקירות האפידימיולוגיות לצד הבדיקות הרבות, מעמיד חלופה למנגנון השב"כ בהיבט איתור המגעים, הדבר משליך במישרין על מידתיות המשך השימוש במנגנון השב"כ, ומחייב בחינה מחדש של ההצדקה להמשך השימוש במנגנון פוגעני זה".
לסיום הובהר: "הרשות סבורה כי בעת הנוכחית ניתן להפסיק את השימוש הגורף בכלי השב"כ. יחד עם זאת, ועל מנת לספק מענה למגבלות החקירות האפידימיולוגיות ככלי לאיתור מגעים, ניתן לשקול כי  השימוש במנגנון השב"כ יוגבל אך ורק למקרים בהם החולה המאומת אינו משתף פעולה כלל בחקירתו, או שלא מסר מגעים בכלל. זאת למשך תקופת מעבר קצובה בזמן, במהלכה ייעשה מאמץ לשכלל ולטייב את אפקטיביות מערך החקירות האפדימיולוגיות ולהמשיך בקידום חלופה טכנולוגית אזרחית. שימוש מוגבל זה יצמצם באופן דרסטי את הפגיעה בפרטיות של כלל תושבי ישראל. יחד עם זאת, לעמדת הרשות גם שימוש מוגבל זה מהווה פגיעה בפרטיות ולכן יש לחתור לקידום מהיר של כלי טכנולוגי אזרחי שיהווה פתרון לאיתור מגעים לא ידועים כנדרש בחוק".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הרשות לזיבולי מוח
    גרגמל 10/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש פתרון של השבכ, למה לפתח בהמון כסף עוד פתרון אזרחי? למה לגייס עוד עשרות ומאות עובדים על חשבון משלם המיסים לבצע חקירות אפדימוךוגיות? מה הכסף שלנו גדל על עצים? הרשות זה חבורה של אוכלי חינם על חשבון משלם המיסים, שרוצים שנשלם עוד ועוד ועוד.
    סגור