חדשות

"תן ביס" התאגדו בהסתדרות: למה אנחנו צריכים להרגיש סוג ב'?

לאחר שהביקוש לשליחי המזון עלה בתקופת הקורונה, עובדי חברת "תן ביס" התאגדו בהסתדרות לאחר מאבקים ממושכים מול ההנהלה: "למה מתייחסים אלינו כאל שקופים? מצפים ליחס אנושי". תן ביס: "בחירה אישית של העובד"
יהודה לוינגר |  2
עובדי תן ביס התאגדו בהסתדרות (צילום יח"צ תן ביס)
לאחר חודשים של מאבקים בהנהלה, מחצית מהשליחים של חברת "תן ביס" התאגדו בהסתדרות במטרה להסדיר את תנאי העסקתם.
בתקופה האחרונה התאגדו בהסתדרות כ-700 עובדים מתוך 1,400 שמעסיקה חברת "תן ביס" וזאת לאחר ניסיונות רבים אל מול הנהלת החברה.
תהליך התאגדותם של העובדים נישא על גבי הרשתות החברתיות, כאשר השליחים סיפרו על רצונם להצטרף להסתדרות במטרה לשפר את תנאי העסקתם כמו התחייבות לשעות עבודה מינימליות, ביטוח שליחים במקרי אסון, הכנסת הפרמיות לשכר הבסיס ועוד.
העובדים שהתאגדו הינם מועסקים על-ידי חברת הבת של "תן ביס" - סקובר, שמעסיקה את השליחים בחברה.
יו"ר הוועד, ומהפעילים הבולטים להסדר ההתאגדות, אדם שטיינר, בן 33 עובד שנה וחצי בחברה, מסר כי: "להיות שליח זה מקצוע מכובד וחיוני בתקופת הקורונה. אני מאמין שמקום עבודה נמדד גם בתנאים של העובדים. הגיע הזמן לדאוג לנו לביטחון תעסוקתי".
באתר ההסתדרות הביאו את הביקורות הרבות שהיו לעובדים אל מול הנהלת "תן ביס". כך, שוקי רושה, בן 43 שעובד מעל לשנה בחברה: "אם יש משהו שמפריע לי זה היחס אלינו העובדים. למה אנחנו צריכים להרגיש סוג ב' שכל ההנהלה יושבת במשרדים שלה ומתייחסים אלינן כאל שקופים? אני מצפה ליחס אנושי".
עדי להבי, בן 24 העובד חצי שנה בתן ביס התייחס לסיבה בה חברו העובדים להסתדרות: "אנחנו נמצאים בעידן של חוסר יציבות כלכלית. אנשים מחפשים תעסוקה הוגנת כמקור הכנסה על מנת להבטיח לנו ביטחון תעסוקתי ויציבות כלכלית ולתת לכל עובד את התנאים וההגנה שהוא צריך. הצטרפתי לוועד על מנת להבטיח תנאי עבודה בטוחים לשליחים ולהסדיר את שוק השליחים בישראל".
תן ביס: החברה מכבדת את החוק
בחברת "תן ביס" כיבדו את החלטת העובדים להתאגד בהסתדרות: "הנושא מתייחס לעובדי חברת המשלוחים שלנו, המועסקים בהעסקה ישירה על פי המדיניות המוכתבת על ידי הנהלת החברה בהולנד. העובדים שלנו הם לב ליבה של החברה ותורמים להצלחתה ואנו מקיימים איתם ערוץ תקשורת ישיר".
מתגובת החברה נמסר: "החברה מכבדת את החוק. ההחלטה אם להצטרף או לא להצטרף לארגון עובדים היא בחירה אישית של העובד ואנו נכבד אותה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הגיע הזמן שההנהלה תבין
    הם סוג א 10/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברוכים הבאים לבית של העובדים
    סגור
  • 1.
    בהצלחה (ל"ת)
    כל הכבוד 10/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור