חדשות

כמה יעלה החיסון לקורונה של מודרנה? "אנחנו לא מעוניינים ברווח המרבי"

מנכ"ל חברת התרופות, סטפן בנסל, הודיע כי מהמחיר למנת חיסון יהיה בין 25 ל-37 דולר, וכי הוא מפרגן ליריבה פייזר על הצלחתה: "המטרה שלנו אף פעם לא הייתה לחצות קו הסיום ראשונים אלא להביא חיסון טוב לשוק"
יהודה לוינגר |  1
סטפן בנסל (צילום יוטיוב/Exponential Medicine)
מנכ"ל מודרנה, סטפן בנסל, מתייחס היום (ראשון) למירוץ החיסונים מול חברת פייזר, ומפרגן לחברה המתחרה: "אני שמח על ביונטק", אומר בנסל על החברה הגרמנית, השותפה של פייזר: "המטרה שלנו אף פעם לא הייתה לחצות את קו הסיום ראשונים, אלא להביא חיסון טוב לשוק". בנסל הוסיף: "אנחנו זקוקים להרבה חיסונים כדי להתגבר על המגיפה הזו".
את הדברים אמר מנכ"ל חברת התרופות בראיון לעיתון הגרמני WELT AM SONNTAG, והוסיף גם פרטים בנוגע למשא ומתן מול האיחוד האירופי: "שום דבר למעשה לא נחתם עדיין", אמר בנסל, "אבל אנחנו עומדים לסכם עם נציבות האיחוד האירופי. אנחנו רוצים לספק לאירופה וזה רק עניין של ימים עד חתימת החוזה". לדבריו, המשא ומתן מול האיחוד האירופי לא מתקדם בגלל הדיונים על דמי ההזמנה.
חברת התרופות מודרנה עתידה לייצר עד סוף השנה כ-20 מיליון מנות חיסון, וכי חלק קטן מהם יועבר כבר השנה לאירופה. כזכור, ישראל חתמה עם חברת התרופות על אספקה עבור כמעט 2 מיליון אזרחים, והיא גם מנהלת משא ומתן על הגדלת הכמות הזו.
אז כמה יעלה החיסון של מודרנה? לפי בנסל, המחיר יהיה בין 25 ל-37 דולר, וזאת בהתאם לגודל ההזמנה של כמות החיסונים. "זה מחיר הוגן", אמר מנכ"ל חברת התרופות, "בהתחשב בעלויות של מערכת הבריאות", והוסיף כי המחיר ניתן מאחר שמודרנה אינה מעוניינת לגרוף את הרווחים המרביים אלא להעניק את החיסון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מנכלי חברות
    מירית 01/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם החיסונים כל כך יעילים מדוע מנכלי החברות לא מתחסנים הכוונה לפייזר ומודרנה
    סגור