חדשות

הכופר? זה כסף קטן: בקשה לתביעה ייצוגית על סך 600 מיליון שקל הוגשה כנגד שירביט

חברת הביטוח שנמצאת בעיצומה של סערת גניבת פרטי המבוטחים ע"י קבוצת האקרים ואף קיבלה איום כי עליה לשלם מיליון דולר כדי להמנע מהפצתם, עומדת בפני מהלך של המבוטחים. ביהמ"ש ידון בבקשה להורות על מסירה סטטוס מדויק לגבי הפרטים שדלפו
כפיר אדר | 
פרטי ישראלים דלפו משירביט (צילום מסך)

מצבה של שירביט מוסיף לא להיות פשוט אחרי הפריצה לשרתיה וגניבת הפרטים של רבים ממבוטחיה. בית המשפט המחוזי מרכז ידון ביום שני בבקשה להורות לחברת הביטוח למסור לכל אחד מלקוחותיה מידע מדויק על סטטוס המידע שדלף לגביו.

אבל מעבר לדרישה ממנה לשלם מיליון דולר לקבוצת 'בלאק שדאו', מבוטחי החברה הגישו בקשה לתביעה ייצוגית על סך 600 מיליון שקל על פי פרסום של בן מיטלמן. שירביט טענה בתגובה שוב טוענת שמבדיקה ראשונה אין במידע כדי לגרום נזק ללקוחות החברה. על פי התביעה, כל לקוח יקבל כ-1,500 שקל אם תתקבל במלואה.


כזכור, ההאקרים פרצו למערכות המידע של חברת הביטוח וגנבו משם מידע על פרטי ביטוח של לקוחות - כולל פרטיו של שופט בית משפט מחוזי בתל אביב שגם כן נחשפו. בעקבות כך שב וחידד המערך יחד עם הרשות את ההנחיות לגופים המוסדיים במשק.

שירביט גם מסרה כי במהלך הלילה התקבלה דרישת כופר בסך של כמיליון דולר ואולטימטום בצידה. לצד דרישת הסחיטה, הדליפו התוקפים פרטים שמתייחסים לעדכון על מצב תביעות של כמה מלקוחות החברה והודיעו לשירביט כי לא יחשפו את הפרטים אם ייתערו לשלם.
עם האינדיקציה הראשונה על האירוע, החברה חסמה את הגישה לשרתיה ופועלת בתיאום עם הרשויות, כדי למנוע פגיעה בלקוחות ובחברה. אתר החברה ירד זמנית ואין ספק כי כרגע קיים לחץ רב מצד החברה שנמצאת במלכוד ובטח אצל הלקוחות שפרטיהם עשויים לדלוף ואף להביא לכדי סיכון חייהם ובטח הזכות לפרטיות.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה