חדשות

עד 40 בדיקות בשעה: המגזר העסקי מאמץ את טכנולוגיית בדיקות קורונה עם תשובה תוך 15 דקות

הפיתוח של חברת סופיה באישור ה–FDA ומשרד הבריאות צובר תאוצה לאחר ש-300 מכשירי בדיקה הגיעו ארצה למטרת הסקטור הציבורי וכעת בעולם העסקי כאשר מספר תאגידים, מיפעלי יצור וחברות היי טק אימצו את המוצר
כפיר אדר |  2
בדיקות קורונה מיידיות (צילום באדיבות סופיה ישראל)
עם פתיחת המשק המדורגת, המגזר העסקי מאמץ את הטכנולוגיה הניידת של סופיה, לבדיקות קורונה מיידיות עם תשובה תוך 15 דקות, באישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי ה-FDA ומשרד הבריאות. המהלך מתבצע לאחר שכבר הושלמה הגעתם של 300 מכשירי בדיקה בהזמנת משרד הבריאות עבור בתי אבות, חדרי מיון, קופות חולים, הצבא, המשטרה ואיי התיירות הירוקים באילת ובים המלח.
סופיה היא טכנולוגיה פורצת דרך, של חברת קווידל האמריקאית המאפשרת לבצע כ-40 בדיקות בשעה, לתת תשובה מיידית לעובדים או ללקוחות הנבדקים במקום ללא תלות במעבדה. מדובר בבדיקת אנטיגן מהירה ומיידית אשר מעניקה לחברות מסחריות, מוסדות תרבות ועסקים, את היכולת להמשיך לעבוד לצד ניהול שיגרת קורונה. עלות הטכנולוגיה של סופיה היא כשליש מעלות בדיקת מעבדה (PCR) רגילה. 
ברחבי העולם בדיקות מהירות והמוניות הן ה"גיים צ'יינג'ר" של ההתמודדות העולמית עם הנגיף, לפחות עד הגעת החיסון המיוחל וככל הנראה גם אחריו. תוצאה שלילית מיידית, פירושה שזה בטוח להמשיך בשגרת העבודה כל עוד נוהגים באמצעי המיגון האחרים כמו לבישת מסיכות, ריחוק חברתי ושטיפת ידיים. במידה ותתקבל תוצאה חיובית, יופנה הנבדק לבידוד בהשגחת קופת החולים שלו. רק לאחרונה קבע מחקר חדש ודרמטי של אוניברסיטת הרווארד שביצוע בדיקות מהירות יכול לצמצם משמעותית את אחוז הנדבקים. החוקרים הדגישו שמדובר בקצב מספיק גבוה כדי לחסל את המגיפה בתוך 6 שבועות.
"הבדיקות המהירות למעשה מזהות מי מדבק ומי לא והן יעילות במיוחד בשלבי המחלה שבהם החולה מדבק לאחרים", הדגיש ד"ר מייקל מינה, מרצה לאפידמיולוגיה באוניברסיטת הרווארד ואחד החוקרים במחקר החדש אשר עוסק בפתיחה מחודשת של המשק ושליטה על התפשטות הנגיף. גם אירגון הבריאות העולמי ה – WHO ממליץ על הרחבה מאסיבית של הבדיקות ברחבי העולם על ידי הגדלה מיידית של כמות ונפחי בדיקות האבחון המהירות. 
המגזר העסקי מאמץ את הטכנולוגיה 
על פי הרגולציה של מערכת הבריאות, השימוש עבור המגזר העסקי, אפשרי בשני מסלולים שנועדו לתת מענה על פי היקף הפעילות. חברות גדולות יכולות לרכוש מכשיר סופיה נייד ישירות מקבוצת רימיפארם, הנציגה בארץ של חברת קווידל האמריקאית. בחברות קטנות, חדרי כושר, רשתות שיווק ומוסדות תרבות ניתן לבצע את הבדיקות באמצעות חברה לשירותי רפואה כגון סאלוס מקבוצת נובולוג או חברת הבדיקות מדיצ'ק, אשר מגיעות עם צוות רפואי ומכשירי סופיה, לאתר החברה.
בימים האחרונים כבר אימצו את הטכנולוגיה של סופיה, מספר תאגידים, מיפעלי יצור וחברות היי טק. חברות נוספות נעזרו בשירות של מדיצ'ק ובינהן רשת סטימצקי, המרכז הרפואי רמת אביב הנמצא בבעלות חברת נור-מד וכן חברת מרקט מסטר להפקת פרסומות. בנוסף גם התאחדות התעשיינים, החלה בפריסת הטכנולוגיה של סופיה במפעלים חיוניים וכן ביתר העסקים חברי ההתאחדות כחלק ממערך "מגן תעשייה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ואייי מעולה צריך לעשות כזה בקניונים (ל"ת)
    רונית 12/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תוך חודש הולך להיכנס בדיקות קורונה תוך פחות מדקה !!
    אילן 12/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבדיקות זה בדיקות ינשוף לגילוי קורונה של חברה ישראלית שעשתה ניסוי נרחב עם עוד 3 חברות ישראליות אחרות (בטכנולוגיות שונות ) . קישורים: https://www.israelhayom.co.il/article/826793 https://ch10.co.il/news/611897/ https://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3862090,00.html
    סגור