חדשות

חברי הכנסת יוצאי מרוקו מתרגשים, מירי רגב: "תברק אללה עלינא ועליהום"

לאחר איחוד האמירויות, בחריין וסודאן - גם מרוקו תחתום על הסכם שלום ישראל, מה שיוביל לכינון יחסים דיפלומטיים מלאים בין שתי המדינות. חברי הכנסת שהוריהם עלו ממרוקו לא הסתירו את ההתרגשות
יהודה לוינגר |  2
מירי רגב (צילום אתר הכנסת)
עם הכרזת נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על כינון יחסים דיפלומטיים בין ישראל לממלכת מרוקו, נבחרי הציבור יוצאי המדינה בהודעות מרגשות על פריצת הדרך ההיסטורית של ישראל ובמזרח התיכון בכלל.
שרת התחבורה מירי רגב, שאביה פליקס עלה ממרוקו, כתבה: "דורות של יהודים יוצאי מרוקו חלמו על השלום עם הארץ שבה נולדו ובה השורשים התרבותיים שלנו נטועים כל כך. תודה לך הנשיא טראמפ, תודה למלך מרוקו מוחמד השישי ותודה לראש הממשלה בנימין נתניהו. אין יותר סמלי שהערב אנחנו מדליקים אור גדול בלבבות של הסבים והסבתות".
רגב הוסיפה: "ההורים שלנו שזוכים עוד בחייהם לראות את הנס הזה והשלום החשוב הזה. אני נרגשת מאוד, תברק אללה עלינא ועליהום. (תבוא ברכת השם עלינו ועליהם)".
חברת הכנסת מהליכוד, אוסנת מארק, כתבה גם היא בהתרגשות: "עוד הישג בלתי נתפס לראש הממשלה נתניהו בערב חג שכולו ניסים ואור. האמת שההסכם הזה מרגש אותי אפילו יותר מקודמיו. כמי שהוריה עלו ממרוקו ועזבו חיי שפע ופאר כדי לממש את החזון הציוני וקיבוץ הגלויות, אין מרגשת מבשורה על התקדמות לקראת הסכם שלום היסטורי עם מרוקו. ברכות למדינת ישראל!".
השר הרב רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי, כתב: "הוריי שעלו ממרוקו והשאירו מאחור את כל חייהם, תמיד דיברו על שלום ועל יחסים טובים עם השכנים הערבים במרוקו. הגיעה העת שגם אנחנו. ההודעה הערב של הנשיא טראמפ על כינון היחסים עם מרוקו היא הודעה היסטורית ומשמחת".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יאללה, קחו מטוס ושלום. כרטיסים עלינו.
    ולדימיר 12/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתם תשביחו את מרוקו - וגם את ישראל, בהעדרכם.
    סגור
  • 1.
    שלום עים מרוקו
    גילה לוי 12/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מזל טוב לעם ישראל ולמרוקו וכל הכבוד לביבי לטרמף בוודאי למלך מרוקו ושלום כל העולם אמן נס חנוכה
    סגור