חדשות

נעול וחתום: ג'ו ביידן הוא הנשיא ה-46 של ארצות הברית

ההצבעה של קליפורניה נחתמה בניצחון של המועמד הדמוקרטי ובכך הוא הגיע ל-270 האלקטורים הדרושים לניצחון: "הגיע הזמן להפוך את הדף, כפי שעשינו לאורך ההיסטוריה שלנו - להתאחד, לרפא"
כפיר אדר |  1
ניצחון לג'ו ביידן (צילום פייסבוק/ג'ו ביידן, pixabay)
אחרי שבועות של מאבק משפטי שלא צלח, עכשיו זה רשמי - ג'ו ביידן נבחר לנשיא ה-46 של ארצות הברית. לאחר ההצבעה של קליפורניה שהסתיימה, המועמד הדמוקרטי לבית הלבן ניצח במדינה עבר את רף 270 האלקטורים הדרושים.
"בקרב זה על נפשה של אמריקה, הדמוקרטיה ניצחה", אמר ביידן בנאום פריים טיים מעיר הולדתו וילמינגטון בדלאוור. "עכשיו הגיע הזמן להפוך את הדף, כפי שעשינו לאורך ההיסטוריה שלנו - להתאחד, לרפא. להבת הדמוקרטיה נדלקה בעם זה לפני זמן רב, כעת אנו יודעים שאפילו מגפה או שימוש לרעה בכוח אינם יכולים לכבות את הלהבה הזו".
 
ביידן הדגיש כי טראמפ ובני בריתו הגישו "עשרות ועשרות" אתגרים משפטיים לערעור ההצבעה ללא הצלחה, כולל תביעה בטקסס שביקשה מבית המשפט העליון בארה"ב לפסול את תוצאות ארבע המדינות. בית המשפט, כולל שלושה מינויו של טראמפ, דחה את ההצעה ללא חילוקי דעות בשבוע שעבר. הוא ציין גם כי ההפרש שלו ב- 306:232 במכללת האלקטורים היה זהה לניצחון טראמפ בשנת 2016 מול הילארי קלינטוןן, אותו הגדיר הרפובליקני כ"מפולת".
ביידן הודיע בטוויטר: "חברי הקולג 'האלקטוראלים העניקו היום את קולותיהם לנשיא ולסגן נשיא. ושוב, שלטון החוק, החוקה שלנו ורצון העם גברו. הדמוקרטיה שלנו - שנדחפה, נבחנה ואוימה - הוכיחה עצמה כגמישה, אמיתית וחזקה".
בתוך כך, התובע הכללי של ארה"ב וויליאם באר הודיע על התפטרות מתפקידו. הנשיא היוצא דונלד טראמפ הודיע כי באר יעזוב לפני חג המולד. מערכת היחסים בין השניים התערערה לאחרונה, בעקבות דרישת הנשיא לחקור את מערכת הבחירות וההודעה של באר שלא נפל כל דופי, ואין בסיס לטענות לזיופים ולאי סדרים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד חודש תעלה לנו כתבה שהמנעול נפרץ והחוזה נעלם..
    אלי 12/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נעול ולא חתום בהצלחה עוד חודש עם הכותרת "טראמפ פרץ ת'מנעול וגנב את הבחירות"
    סגור