חדשות

ירון זליכה יתמודד לכנסת, רז קינסטליך מתנער: "די לשמועות" ומה עם שני הרמטכ"לים?

החשב הכללי במשרד האוצר לשעבר יודיע במסע"ת לאיזו מפלגה יצטרף בבחירות הקרובות, ראש עיריית ראשון לציון הביע תמיכה בגדעון סער אבל ביקש: "אין ולא הייתה לי כוונה לעזוב את עירנו האהובה ואת תפקיד ראש העירייה". ומה עם אשכנזי ואיזנקוט?
כפיר אדר |  3
ירון זליכה (צילום פלאש 90)
מפלגה חדשה או הצטרפות לאחת קיימת? פרופסור ירון זליכה, שכיהן כחשב הכללי במשרד האוצר בין השנים 2003–2007, ימסור היום (רביעי) הודעה לגבי מה שמסתמן כהצטרפותו למערכת הפוליטית וריצה לכנסת ה-24, כשהמתווה ובאיזו מסגרת טרם ברור.
ההערכות הראשוניות מדברות על חבירה לרשימה של רון חולדאי, כאשר הוא נחשב למקורב לאבי ניסנקורן שהצטרף למפלגה של ראש עיריית תל אביב. בסביבת המפלגה גם מדברים על בעיה אפשרית כאשר חולדאי לא פרש מהעירייה ולא הודיע על תאריך עזיבה כאשר אם הסקרים יראו שהרשימה לא תעבור את אחוז החסימה, הוא יוותר על הריצה.
 
זליכה שיתף את עוקביו: "בשעה 16:30 אמסור הצהרה לתקשורת. מוזמנים לצפות בשידור ישיר בעמוד הפייסבוק שלי. יהיה מעניין". התגובות הבולטות היו: "דיייייייי לא עוד מפלגה, זליכה. אוהב ומעריך אותך מאוד, אבל רבאק. לך לאחת שכבר קיימת. אנחנו לא נעמוד בעוד אחת", "פליז רק לא עוד מפלגה. לא משנה למי מצטרף בין אם זה חולדאי לפיד או אפילו שלח רק כבר יש מספיק מפלגות".
בתוך כך, שני שמות גדולים, שני רמטכ"לים לשעבר שהיה עניין רב איפה והאם ירוצו לכנסת הקרובה - גבי אשכנזי וגדי איזנקוט ירוצו באחת הרשימות, החליטו שלא לעשות זאת. אשכנזי שהיה חלק מכחול לבן עתיד להודיע על פסק זמן מהחיים הפוליטיים וחברו שהיה מועמד למספר מפלגות, החליט לוותר על כך בינתיים.
אבל זה לא הכל, רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון פיזר את הערפל סביב השמועות סביבו: "בחודש האחרון נשאלתי שוב ע"י מספר רב של עיתונאים ותושבים האם בכוונתי להתמודד לכנסת ולעזוב את ראשון לציון. אמרתי לכל מי שפנה – ואני מבקש להודיע כעת לכולכם – די לחרושת השמועות, אין ולא הייתה לי כוונה לעזוב את עירנו האהובה ואת תפקיד ראש העירייה אליו בחרתם אותי. אני נשאר כאן, איתכם, לנהל את העיר לעוד הרבה שנים. בצד זאת, אני מבקש להודיע בזאת על החלטתי לתמוך במפלגת תקווה חדשה ובעומד בראשה - גדעון סער - לראשות הממשלה.
עוד הוסיף: "גדעון הוא בעיני האדם המתאים ביותר כיום, יותר מכל אחד אחר, להנהיג את ישראל. גדעון הוא אדם עם כישורי מנהיגות, ניסיון, תבונה ושיקול דעת. בשלוש מערכות הבחירות הקודמות שהתקיימו לכנסת לא הבעתי עמדה פומבית והפעם בחרתי לעשות זאת כי אני רואה סיכוי ממשי לשינוי שהוא הכרחי למדינה. השינוי והיציבות השלטונית חשובה גם לעירנו, ראשון לציון. אני מאחל שנזכה במהרה לממשלה ולשלטון יציב על מנת שיאפשר לנו לממש את התוכניות הגדולות לעירנו".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    רז, האומנם?!
    Avi 12/2020/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התבטאותו של ראש עיריית ראשון, לא מוסיפה לדעתי כבוד על תמיכתו בגדעון סער. ניתן להבין מדבריו שהוא לא מדבר אך בשמו אלא גם בשם אחרים "'שנזכה במהרה.." דבר אחד אני בטוח; שאותי לא ייצגת באיחולים.
    סגור
  • 2.
    לוקח לליברמן את תיק האוצר (ל"ת)
    ליברמן 12/2020/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    אחד כזה יציל את המצב
    שלומי 12/2020/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לאורך שנים זליכה מלחם בשחיתות תוך שהוא משלם מחיר כבד על מלחמתו. אם הוא מתמודד אני מתחייב להביא כמות עצומה של בוחרים שיבואו ישירות מהליכוד המתפורר
    סגור