חדשות

לאורך 160 קילומטרים: כך תפונה הזפת מהחופים

המשרד להגנת הסביבה החל בפינוי 1,200 טונות הזפת מהחופים. השרה להגנת הסביבה: "פעלנו באופן מיידי להעביר את כל התקציבים והאישורים כך שהחל מהבוקר הפינוי יתבצע, ונשיב את החופים נקיים ובטוחים לציבור"

אורן שטרנברג |  1
צילום חוף אשקלון (צילום המשרד להגנת הסביבה)
זרוע הביצוע של המשרד להגנת הסביבה החלה הבוקר (רביעי) במבצע פינוי הזפת שהצטברה ב-160 קילומטרים של חופי ישראל. הפסולת שנפלטה לחופים כתוצאה מהאירוע הסביבתי החמור שאירע כ-50 ק"מ מול חופי ישראל. הפינוי ייעשה באמצעות זרוע הביצוע של המשרד להגנת הסביבה והחברה לשירותי איכות סביבה.
התקציב שיועבר לחברה לשירותי איכות הסביבה, לפי אישור הקרן למניעת זיהום ים, יהיה בסך של 10 מיליון שקל. ככל שיימצא הגורם המזהם, המשרד יפעל בהתאם לכלים המשפטיים ולסמכויותיו על פי דין.
בהתאם להערכת כמויות, יידרש טיפול בכ-1,200 טונות של חומר שזוהם בזפת. הטיפול יכלול פינוי ומיון הקרקע והפסולת, דיגום ואנליזה של הקרקע והפסולת, ופינוי של הקרקע והפסולת המתאימה לטיפול ביולוגי ולהטמנה כפסולת מעורבת ליעדי קצה מורשים לטיפול ביולוגי ומטמנות לפסולת מעורבת.
הפסולת בחופים נאספה באמצעות מתנדבים רבים שפעלו בהנחיית המשרד להגנת הסביבה דרך הרשויות המקומיות, עמותת אקואושן ורשות הטבע והגנים. זיהום הזפת הוא לאורך כ-160 ק"מ של רצועת חופי ישראל, מחוף בצת בצפון ועד לחופי ניצנים בדרום, והוא כולל נחיתות רבות של גושי זפת בכלל הרשויות המקומיות החופיות - ממטה אשר בצפון ועד חוף אשקלון בדרום.
לאחר הערכת מצב במשרד להגנת הסביבה, כל הרשויות המקומיות החופיות קיבלו התראה להפעיל את תכניות החירום המקומיות ולהיערך לניקוי. הרשויות מקומיות החלו בפעולות ניקוי הזפת בסיוע מתנדבים ובהנחיית היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית, והעבירו אותם לנקודות אחסון מתאימות בעורף החוף. בכוונת הממשלה לבצע את השינוע, הטיפול וסילוק הזפת. מבחינה סביבתית יש חשיבות לכך שפינוי הזפת והפסולת המעורבת בזפת, מיון ופינוי ליעדי קצה מוסדרים.  
השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, מסרה: "אנחנו מודים לאלפים הרבים של המתנדבים, שבזכותם נאספה הזפת ברוב החופים בארץ, זה מרגש ומחמם את הלב. אחרי אישור הממשלה אתמול את התקציב, אנחנו נכנסים לשלב הבא, שיאפשר לציבור לשוב לחופים היפים שלנו. אנחנו מקווים לסיים את הפרויקט האדיר הזה בשבועות הקרובים, כך שניתן יהיה לפתוח בזמן את עונת הרחצה"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ה"שרה" ה"חכמה" ... מה הטעם לתקן תיקונים ??מחדללל!!!!
    איש 02/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום לשתוק ולהתפטר בשקט השרה ה"חכמה" מעברה תקציבים בממשלת ה"חלם" שתעו לכל הרוחות היא ושכמותה
    סגור