חדשות

פרופ' אש נגד החלטת בג"ץ: עלולה לקרב את ישראל לגל תחלואה"

פרויקטור הקורונה ובכירים במשרד הבריאות תקפו את החלטת בג"ץ שקבע כי הגבלות הכניסה והיציאה מהארץ אינן חוקתיות. "החלטת בג"ץ עלולה לקרב את מדינת ישראל לגל תחלואה גבוה דווקא עכשיו"
אורן שטרנברג |  1
פרופ' נחמן אש (צילום Magma Images)
פרויקטור הקורונה, פרופסור נחמן אש, מגיב לראשונה להחלטת בג"ץ שהתקבלה מוקדם היום וקבעה כי הגבלת מספר הנכנסים לארץ אינה חוקתית. פרופ' אש טוען כי ההחלטה של בג"ץ היא מעוררת דאגה. "עשינו צעדים רבים, כדי למנוע זאת, וחבל שכעת אנו מציבים בסיכון את נתוני התחלואה המעודדים. החלטת בג"ץ עלולה לקרב את מדינת ישראל לגל תחלואה גבוה דווקא עכשיו".
מוקדם יותר היום קבע בג"ץ כי תקנת הגבלת המכסה של 3,000 נוסעים נכנסים ביום, והתקנה המחייבת להמציא אישור ועדת חריגים לנוסעים שאינם מחוסנים או מחלימים – לא חוקתיות.
עוד קבע בג"ץ כי לא ניתן יהיה להאריך את תוקפן של ההגבלות האלה במתכונת לאחר פקיעתן בעוד שלושה ימים. בנוסף הזהירו שופטי בג"ץ כי ככל שיוטלו הגבלות חדשות על הכניסה והיציאה מישראל גם בעתיד, תהיה חובה לבסס אותן על תשתית עובדתית מקיפה ועדכנית, ולהבטיח כי הן עוברות מבחינה חוקתית.
בכירים במשרד הבריאות זעמו על ההחלטה של בג"ץ וקבעו כי מדובר בצעד מסוכן שעלול לפגוע בבריאותם של אזרחי ישראל, כשבין היתר נתב"ג, המהווה את שער הכניסה העיקרי לישראל, עלול להפוך לצינור העברת וריאנטים חדשים ומסוכנים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המושל האמיתי
    דב 03/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאימתי מתעניין בג"ץ בבריאות הצבור. העקר לשמר את המשך השלטון ללא מצרים של מי שבוחר לפי קריטריונים עלומים את ממשיכי דרכו.
    סגור