חדשות

רוני מאנה בריאיון: "שרה ויאיר נתניהו בשליטה אבסולוטית בבלפור"

איש העסקים רוני מאנה שהיה בעבר מקורבם של הזוג נתניהו, תוקף את סביבת בלפור ששותקת: "שפנים, אין להם ביצים", בביקורת חריפה על התקשורת: "שינון מגל וריקלין יפרשו ויתמודדו בליכוד", ומה עמדתו על הסכסוך בין ליברמן לניקול ראידמן? | ריאיון

יהודה לוינגר |  11
רוני מאנה (צילום מסך קשת 12)
בחירות 2021. איש העסקים רוני מאנה שהיה במשך שנים מקורבם של בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו, מרבה לתקוף בתקופה האחרונה ברשתות החברתיות את ראש הממשלה, ולא מהסס לומר את דעותיו בכלל הנושאים הפוליטיים - לרבות למי הוא עצמו יצביע בבחירות.
האם אתה נגד נתניהו באופן אישי? "זה לא אישי. כשהוא אמר והביא את החיסונים, אמרתי לו ששאפו וכל הכבוד, זה לא אישי. אני שונא את כל השקרים והרמאויות, ואיך שהוא עושה קמפיין על אנשים כאילו הוא מוכר משחת שיניים. זה מחריד אותי. תסתכל לדוגמא: הוא אומר שהשייח אל זאיד נתן 40 מיליארד שקל והכחישו. אומר שהם רוצים לקבל אותו והם מתחננים, ובסוף הם לא רוצים. לגבי הערבים - בתקופת הבחירות הוא רץ לשבת במאהל בדואי כמו אחרון התומכים, והכול בשביל הקמפיין והוא לא מתכוון לכך. זו בושה וחרפה".
מדוע חשוב לך להשמיע את דעותיך נגדו? "אני יש לי את הדעות שלי ולא אשב בשקט. אני חלק מהמדינה ויש לי כוח רציני במדינה הזו.  אנשים מאוד אוהבים לשמוע אותי ויש לי  כוח מאוד גדול ואני אומר את דעתי וזו זכותי".
אתה היית מקורב לזוג נתניהו, החוזה שביניהם שחשף דוד ארצי - אמיתי? "אני אגיד לך בצורה כזו: אני יודע מי זה דוד ארצי, ביררתי עליו ואני מכיר אותו, וגם דיברתי עם אביגדור ליברמן וגורמי ביטחון. האיש - ישר והגון ואין לו אג'נדה פוליטית, הוא ימני, והוא לא עשה את זה בקטע פוליטי. לגבי מה שהוא אמר על הדברים עם שרה נתניהו ב-20 שנה האחרונות, כשבחלק הייתי מקורב, הבן אדם צודק: היא שולטת שליטה אבסולוטית בבלפור, ועכשיו זה היורש יאיר נתניהו. ומה מרגיז? כל השרים וכל החכ"ים וכל העוזרים והיועצים לשעבר, כולם, הם שפנים. הם יודעים מזה והם אפסים, אין להם ביצים".
זו אמירה קשה. שרה נתניהו שולטת גם במינויים? "יושבים אצלי בבית בבית חכ"ים ושרים שמתעבים אותה ומדברים נגדה ואני פשוט מבין אותם, כי בכך תלוי העתיד הפוליטי שלהם. אבל בקטע הציבורי אני לא מבין אותם. אם לאחד היה אומץ לספר מה שקורה שם. ועוד פעם: הייתי במצבים שראיתי ושאני יודע ובזה ברור שהיא שולטת. היא לא תביא הוראה לתקוף באיראן, אבל שולטת על המינויים הפוליטיים ועל הציבור. לי קרה באופן אישי ולחבר קרוב שלי בנצי סאו שהיה בדרכו לבלפור שם מתקבלים המינויים ובדרכו נתן אשל אמר לו, וגם אמנון אברמוביץ' חשף את זה, שאמרו לשרה נתניהו שהוא חבר של רוני מאנה ולכן המינוי בוטל".
"אני גם יודע על ראש השב"כ הקודם, יורם כהן, שהיא הייתה מעורבת בזה. כבר אין שום דבר חמור? שרה נתניהו תקבל שמפניות ובגדים ותכשיטים ולמשטרה כבר אין כוח לחקור. נמאס להם".
נאמר גם שבהסכם ביניהם שהיא תשלוט על הכסף: "ביבי וכסף זה כמו אני ולרוץ 25 ק"מ בים, דבר שלא אפשרי. לביבי אין כרטיס אשראי ואין לו כסף, וכל הכסף בשליטה בלעדית של שרה. מי ששם לב, אם תסתכל על החליפות שלו, הכיסים תפורים".
גם אתה סיפרת בעבר על איזו הלוואה שהבאת לו בתחנת דלק? "זה שטויות, היינו חברים, ונתתי באהבה לביבי. כולם משלמים עליו. גם בפעם האחרונה, חני העוזרת שלו דחפה לו לכיס. בשביל שרה 50 שקל זה כמו מיליון דולר. כל דבר שאני אומר, אני בחיים לא משקר ואני לא אוסיף דברים שהם לא פיירים ולא ידעתי מהם".
מעבר למתקפה שלך על נתניהו, אתה גם תוקף עיתונאים מהימים כמו ינון מגל: "אני מציע לינון מגל שכולם יודעים שהוא עובד בבלפור וגם ריקלין, שיפרשו מהתקשורת ויתמודד, כמו ניצן הורוביץ, מרב מיכאלי ויאיר לפיד, שילכו ויתמודדו ויגידו מה שהם רוצים, כולם יודעים שהם לא אובייקטיביים, מלבינים את מה שביבי עושה. מה שמרתיח אותי זה שבבחירות הקודמות-קודמות, ביבי והקמפיין שלו אמרו "הערבים נוהרים", יעלה על הדעת שביבי נתניהו יילך עכשיו ויישב במאהל בדואי או באום אל פאחם? מכשירים את זה כאילו זה בסדר. כל מה שהוא אומר זה בסדר, ומיישרים קו לפי הקמפיין. זה משגע, אין לכם דעה, והם כביכול אנשי תקשורת אובייקטיביים".
כל מי שבתקשורת שלא אנטי ביבי הוא לא אובייקטיבי? "ראיתי אותם, את כלי התקשורת היס-מנים שלו הם ביו הטירוף נאגד עבאס ונגד הערבים בעבר, ואף אחד לא אומר כלום עכשיו, כאילו זה כלום. ביבי שולח את סגן השר מולא במשרד רה"מ לרשות הפלסטינית שיתמכו בביבי ואף אחד לא אומר כלום? ולמה הוא לא פיטר אותו? כי זה אמת".
גם אופירה אסייג מביעה את דעתה, שהיא נגד נתניהו? "אופירה אומרת את הדברים כהוויתם במה שקורה במדינה, היא לא נגד ביבי. היא הזמינה אותו לריאיון וגם שהבן שלו השתלח בה היא לא תבעה אותו. אייל היה מעריץ מספר 1 של ביבי והוא אובייקטיבי כי הוא רואה. ברקוביץ' היה בן אדם פרו-ביבי שאי אפשר לתאר. גם אני הייתי. עכשיו, אם יש לך שותף שאתה נותן לו את החיים ובסוף הוא גונב לך את החברה ומלשין עליך למס הכנסה, אתה תישאר איתו? הם, נתניהו ורעייתו, לא סופרים את החברים שלהם, תראה אנשים שנתנו את חייהם ונבעטו משם. איום ונורא. שמעתי ברדיו את ביבי אומר שהוא רוצה לקדם את הצעירים וכמעט עשיתי תאונה - למה ביבי רוצה לקדם מישהו? רק את כל היסמנים ושרה והצרחות שלה".
כאיש עסקים, האם זה שביבי רה"מ לא היטיב עם הכלכלה? "לא יכול להיווצר מצב שמדינת ישראל הולכת פעם אחר פעם לבחירות ולבזבז מיליארד שקל רק שביבי רוצה להיות ראש הממשלה. איך לא קם נורמלי מהליכוד שאומר: עצור. לגבי הכלכלה, לביבי הייתה קואליציה חלומית עם בני גנץ והחיילים שלו וכל מה שרוצה, והבן אדם לא מעביר תקציב ומשקר במצח נחושה שהלך לבחירות שיש תקציב, ובתקציב כולם נפגעים, העובדים והספקים בגלל שאין תקציב. רק עכשיו עם ניב רסקין הוא לא ידע מה הגירעון של ישראל והתבלבל וזה מעל 160 מיליארד שקל. בסיסמאות הוא אלוף, ואם הוא לא היה ראש הממשלה ישראל הייתה נראית הרבה יותר טוב ויותר עשירה. המדינה חזקה ואנשים חזקים, ויש מוחות יהודים שמעורבבים בכל חברה קטנה וגדולה בהייטק. אבל הכל מבוזבז בגלל ביבי".
אתה עצמך איש ימין? "כן, המשפחה שלי כולה מהליכוד, וחוץ מקרובת משפחה שהיא סגן יו"ר סניף רמת גן והיא ביביסטית, שאר המשפחה התעשתו כי הם הבינו שעד שביבי יילך אין ליכוד, יש מפלגת ביבי".
למי אתה מצביע אז? "לליברמן, אני עוזר לו ונמצא איתו ואחרי ביבי הוא הדמות שיש לה את הכי הרבה הבנה פוליטית, זה המבוגר האחראי שהיה בכל התפקידים משר החוץ ועד שר הביטחון".
מה עמדתך לגבי מה שאמר ליברמן על הלהט"ב והחרדים? "זה לא נכון, אל תשמע לקשקושים ולספינים. איווט הדובר הראשי שלו רון לוין הוא גיי, וגם הדובר הקודם והרבה מהעובדים שלו גייז. אני מסתובב הרבה עם איווט ומעולם לא שמעתי משהו נגדם. הוא גם היחיד שפעל להביא לגיי להטב"ים להתחתן בארץ, ולהביא להם זכאות. מה שהיה עם ניקול ראידמן - אני לא נכנס לסכסוך. אבל כל החוקים האחרונים בכנסת של ישראל ביתנו היו בעד הזכויות, כמו גם זכויות נשים".
ולגבי החרדים? "אני מניח תפילין, וגם חצי מהמשפחה שלי היא חרדית, ויש בין החרדים ובין איווט תהום פעורה וגדולה. איווט לא נגד החרדים, הוא רוצה שכל החרדים יילכו ללמוד במקום בישיבות ולשלם מסים. כל החרדים הם לומדי תורה? הם יכולים להצליח בהייטק ולמה לבזבז. אני דתי ומאמין באלוהים, ויש הרבה מסורתיים, כמו בש"ס שהיו בצבא, ועורכי דין, זה לא משהו אישי נגד החרדים".
אתה תמשיך להיות פעיל ברשתות החברתיות ולתקוף גם אם ליברמן ייבחר? "אם איווט יעשה את הדברים שביבי עשה, כמו כתבי אישום, אני אצא עליו. אני הולך עם האמת ועם החוק. אני אומר את האמת למען מדינה מתוקנת ודמוקרטית. דיי הם השחיתות והקיטוב בעם. יש שמאל? מה זה שמאל? אני נפגשתי עם שני הורים שכולים שאיבדו את הילד בצבא והם מצביעים עבודה, הם שמאל? יש להם יותר זכויות מכולם, איך אפשר לקרוא להורה ששכל את הילד לקרוא לו שמאל כגינוי".
"היום יש דבר אחד שחשוב וזה הכלכלה. איראן לא מאיימת, גם לא החיזבאללה, לישראל יש את הצבא הכי חזק בעולם עם עשרות פצצות אטום, מי יכול לכבוש אותנו? מה זה הפחדים האלה? שיטת הפחד? רק נתניהו ידאג לביטחון ישראל? כל אחד אחר גם. למה זה רק הוא ואין מלבדו? אני אומר שצריך ללמד את מה שביבי עושה באוניברסיטאות כקמפיינר יחיד מה שהוא עושה הוא פנומן. ויש הרבה שקרים שהוא מאכיל את הציבור ואין דבר אחד שאמת. הוא אומר שהוא הוריד בחיפה את הזיהום ב-100%, שקר. הוא אומר שיבריא את הכלכלה - ואיך? להביא עוד להתנחלויות ולחרדים? הכול חרטא שלו. אתה אומר שאתה מר-כלכלה, תבדוק מה הגירעון לפני שאתה בא לטלוויזיה, איך אתה לא יודע זה בושה וחרפה. ושוב נופלים לסיסמאות ונשאבים פנימה, כי רגילים למלך. הם אומרים? אז מה הוא יגנוב מיליון דולר, ככה הם הביביסטים".
אתה הולך להפגנות אם אתה כזה נגד? "אני לא הולך להפגנות, לא מאמין בהפגנות. יש מדינה דמוקרטית ואם ביבי ייבחר אכבד את בחירת הבוחר ולא אלך להפגנות. מחליפים את הממשלה בקלפי".
אז אתה תמשיך להביע את עמדתך מעכשיו ברשתות? "מאז שאני מכיר את עצמי אני נמצא בתקשורת, אם זה מבניין הסינרמה ויצאתי עם מלכות יופי, ומתיווך שמכרתי קניונים ומגדלים, איפה שלא נגעת היו כותבים עליי וזה נבנה בצורה כזו. הייתי בעלים של מכבי תל אביב ופורט'סמות אז אני נמצא איפה שהתקשורת. וזה ברור שאני כותב את הדעה שלי ולא פוחד מאף אחד, ואמרתי הרבה דברים קשים על ביבי והוא לא תבע אותי, כי הכול אמת. אני כל החיים שלי הלכתי ככה, אני לוחמני, גם ברמה האישית שלי והחברתית בכל מקום שיש אני נלחם עד הדקה האחרונה. זה אני. אני לא אומר לאנשים למה להצביע, רק את דעתי".
ברמה האישית והעסקית, הקורונה פגעה בך? "אין עסק במדינה שהקורונה לא פגעה בו, יש כאלה שזה ריסק אותם ויש כאלה שעשה נזק פחות אבל כולם נפגעו, יש אנשים שעובדים עם עולם התיירות, נדל"ן הקורונה פגעה בהם מכולם. ליבי עם כל אלה ו-50% מהמדינה התרסקה ואין מה לאכול, אנשי עסקים מסעדות חייטים תופרים מעצבים איפה שלא נוגע פשטו את הרגל".
אבל בך? "בוא נגיד שזה פגע בי כמו מכה בכנף".
לסיום, נראה אותך חוזר לעולם הספורט? "זה כמו תולעת, התחושה עולה ויורדת, יש כל הזמן דודא וזה מדגדג לך ואולי, יכול להיות שאחזור. אני אוהב את זה וחולה על זה ואני אף פעם לא אומר לא".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    למה נתניהו לא תובע את מנה כי הוא מפחד,
    שר 06/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוני מאנה אומר אמת מה שרבים וטובים אומרים שרה מסוכנת. למדינה וביבי עושה רק מה שהיא מחליטה
    סגור
  • 9.
    עליבות הנפש הטיפשות והאפסיות הגיעו לשיאים חדשים
    תום 03/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדמותו של מאנה שנדחף בכוח לזרקורי הפרסום אחרי שסוף סוף שכחנו ממנו
    סגור
  • 8.
    פתאום צצים אנשים מתוסכלים
    ליאור 03/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שלא הצליח בעסקים מתעוררים כדי לשכנע את השכנים שלהם
    סגור
  • 7.
    אני מנסה להשיג פאה כזאת כנראה צעירות נמשכות למראה הזה
    קרח בן 33 03/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איפה קונים?
    סגור
  • 6.
    נו, באמת
    אלי 03/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חבורה של מלוכלחים וכושלים ליברמן, ואלמרט, ברק, רינה מסריח, עכדיו גם רוני מנה צדיק גדול. תביאו גם אבו מזן ללכלך על רה"מ. צבועים, ממומנים, מגוייסים, קנוניה... אתם תטיפו לציבור מוסר? די, די לשטיפת מח!
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    יודע מה הוא אומר
    ירון 03/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ביבי משחק לך בראש!
    סגור
  • 4.
    מתווך קטן וכושל
    ניר 03/2021/20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תובע סידרתי ואיש דוחה
    סגור
  • 3.
    שונאי חינם
    ניקול 03/2021/20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    המסכן האיש הזה מנה, כבר 10 שנים לא בקשר עם משפחת נתניהו, איש עלוב אומלל עצוב ומדוכדך טיפש דביל אהבל מטומטם צא דיהוק צא ,לא יעזור ביבי לעוד 4 שנים, ב23-03 יוצאים לבחור מחל מחל מחל מחל מחל ומנה ישאר חמור או עכבר או בואש או רכיכה או רמש אוּ מנה
    סגור
  • 2.
    פארוקה לך תארגן לך חיים ימאפן
    דודי 03/2021/20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תלמד להפסיד, שרה הכניסה לך חזוק בישבן תקבל את זה באהבה ותתקדם, ניסית לנצל ולא הצלחת אז יאללה מספיק כבר עבר שנות דור אתה לא מעניין נושך כריות חמוד
    סגור
  • חחח או hahaha (ל"ת)
    בדיוק 03/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    השנאה שלך לכל העולם, ארס פנימי שיאכל אותך מבפנים (ל"ת)
    שנאה מוציאה מן העולם 03/2021/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור