חדשות

"קמיל פוקס משיקולי רייטינג פשוט חרטט": האשמות קשות נגד הסוקר הוותיק

האם המדגם של חדשות 13 היה לא יותר מתעלול לטובת הרייטינג? אבישי גרינצייג: "פעל בניגוד לחוק", לוינסון: "למה לשקר בשביל רייטינג?", בן כספית: "ערב של הכרעה דרמטית" - סקנדל מדכא הצבעה", משגב: "זה לא יכול לעבור בלי בירור". ומה היייתה התגובה?
כפיר אדר |  3
קמיל פוקס (צילום מסך רשת 13)
האם המדגם של קמיל פוקס בחדשות 13 היה לא יותר מפיקציה? האם הסוקר שברוב מערכות הבחירות האחרונות פגע כמעט לגמרי במנדטים המדויקים הפעם לא פעל בצורה תקינה? על פי אבישי גרינצייג, כתב המשפט של גלובס, בדיוק כך הדבר. 
גרינצייג כתב: "כולם יכולים לטעות. סקר הוא רק סקר ומדגם הוא רק מדגם. אבל קמיל פוקס משיקולי רייטינג פשוט חרטט, בניגוד לחוק שעתיים לפני סיום מערכת הבחירות, על הכרעה ברורה ותוצאות שלא ראה מימיו. באותה שעה דוריה למפל שאלה את דודי חסיד אם יש הכרעה, והוא ענה: לא רק שאסור לי להגיד, אני עדיין לא יודע".
 
חיים לוינסון גם הביע את דעתו בנוגע למהלך של פוקס וחברת החדשות: "סליחה שעדיין זה מרגיז אותי: מישהו יודע מה הייתה ההכרעה הדרמטית במדגם של קמיל פוקס? למה לשקר בשביל רייטינג?".
אורי משגב הצטרף: "בשולי הדברים אבל חשוב. מכיר את קמיל פוקס שנים, מקצוען-על, זהיר, וגם איש מקסים. ציטוטי הפרומו שהובאו בשמו בידי אנשי 13 משעה 20:00 לא חופפים למדגם שלו, לא לתוצאות האמת ולא לקמיל שאני מכיר. הם גם הפרו כלל ברזל שאוסר השפעה על ההצבעה עד סגירת הקלפיות. לא חושב שזה יכול לעבור בלי בירור".
 
העיתונאי הוותיק בן כספית הוסיף ביקורת משלו בטוויטר: "אם זה אכן תיקו, ההדלפות מכיוון קמיל פוקס בשמונה בערב שזה "ערב של הכרעה דרמטית" היא סוג של סקנדל מדכא הצבעה".
מחדשות 13 נמסר: "לקראת המדגם בשעה 22:00, במהלך המהדורה המרכזית, אמר קמיל פוקס  "בכל שנותיי לא ראיתי תוצאות כל כך דרמטיות" . זו הכותרת שעלתה על המסך ומדובר באמירה לגיטימית ששיקפה את הממצאים הדרמטיים שהיו בידיו. כאשר נשאל פוקס, בשידור החי, האם התוצאות יהיו דרמטיות ומכריעות, השתמע שכך הדבר, אולם יודגש כי כוונתו הייתה שהתוצאות דרמטיות וברורות , ובשום אופן לא כהכרעה בבחירות לטובת צד מסוים. מעבר לכך מדובר בפרשנויות שניתנו לדברים. הואיל וכך באמירותיו של פרופסור פוקס לא היתה כל הסגרה של תוצאות המדגם עצמו".
"יתרה מכך, כל רמיזה למהלך מתוכנן הוא אינו נכון, כי לראייה אמירה כזו לא ליוותה את השידור טקסטואלית (סטרייפ על המסך) ולא הודהדה ע"י עורכי המשדר, שכמו המגישים, הכתבים ואחרים באולפן, לא ידעו מה הן תוצאות המדגם, בשל הסודיות הנשמרת עד פרסומו. שמו הטוב וניסיונו רב השנים של קמיל פוקס הולך לפניו ולא בכדי ומכאן ההתעניינות בדבריו".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    התגובה של 13, עלבון כפול לאינטלגנציה
    לני 03/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם מסורבל ברמה של כיתה א
    סגור
  • 2.
    לכל אורך מערכת הבחירות הסקרים היטו את המגמות והשפיעו
    א 03/2021/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הם שרתו את נתניהו דרך הטייקונים ששולטים במדיה וקבעו במדה רבה את התוצאות.
    סגור
  • 1.
    כמו כל תפקיד שעושה מישהו יותר מדי זמן / פעמים
    דני 03/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שום דבר טוב לא יוצא מזה.
    סגור