חדשות

נתניהו התקפל? בני גנץ יכהן כשר המשפטים

פחד מנבצרות? סיכום מאחורי הקלעים? מה גרם לראש הממשלה להפסיק את ניסיונותיו לדחות את האפשרות למנות שר משפטים שאינו מהליכוד ולאפשר לראש מפלגת כחול לבן את התפקיד? העיתונאים מבולבלים, בימין תוקפים ובשמאל בעיקר עוקצים
כפיר אדר |  2
מנדלביט בינימין נתניהו בני גנץ (צילום פייסבוק אוליבר פיטוסי תמר ניברג פלאש 90)
תפנית מפתיעה חלה היום (רביעי) בקרב בין בנימין נתניהו לבני גנץ ובתי המשפט, כאשר ראש מפלגת כחול לבן התמנה לשר המשפטים ללא התנגדות של ראש הממשלה והליכוד שרק אתמול הגיעו לדיון בבג"ץ בגין המינוי של אופיר אקוניס לתפקיד שלא בהמלצת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.
העיתונאים די מבולבלים מהמהלך. כנרת בראשי ביקרה בחריפות: "ההחלטה למנות את גנץ זו לא פחות משערוריה. א. נתניהו נכנע ללחץ פוגרסיבי פסול. ב. נתניהו מנע מאזרחי המדינה קרקס בהפקת דיקטטורת בג"צ ולא בפעם הראשונה מתחילת כהונתו. ג. נתניהו ממנה שר משפטים נגוע בניגוד עניינים חמור".
 

אבישי בן חיים דווקא פירגן: "החלטה אחראית של ראש הממשלה בעניין גנץ. פעם אחר פעם ההגמוניה באמצעות מערכת המשפט דוחפת לעימות, לכאוס ולשיתוק פוליטי (שהרי זו "מטרתה" של ההגמוניה - שיתוק המערכת הפוליטית שבה יש גם לפשוטי העם ייצוג). פעם אחר פעם וישראל השנייה ומנהיגה הנבחר מגלים אחריות לאומית, בולעים ומנסים להרגיע". 
יאיר שרקי הוסיף: "לקחת את המדינה לכזה סיבוב ובסוף לסיים אותו במינוי גנץ למשפטים בהסכמה, זה כמו ללכת לבחירות כדי לא לקיים את הרוטציה עם גנץ, ואז להציע לו להיות ראשון ברוטציה".
 

אטילה שומפלבי בחר לעקוץ: "נתניהו מאשר את מינוי גנץ לשר המשפטים אחרי ביזוי המדינה, היועמ"ש, החוק, ההסכמים, הדמוקרטיה. זה כבר נראה כמו איבוד שליטה מוחלט מצדו של נתניהו. ורטיגו אחר ורטיגו".
נדב איל ניתח זאת: "אנשים שהסבירו אתמול שלא קרה אתמול כלום, והבוקר, אחרי צו ביניים של בגצ ופרשנות מקיר אל קיר שנתניהו ביצע מעשה חסר תקדים בדמוקרטיה שלנו, אומרים שההתקפלות שלו ממחישה שלא קרה כלום אתמול בעצם- הלכתי לאיבוד בסבכי הפוזיציה שלכם. שתו מים. הוא התקפל. זה לא קרה לבד".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הנוכל מבלפור התרסק. הגיע לדרך ללא מוצא.
    חמי 04/2021/28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יאללה, קח את המורשעת בפלילים ואת המשלשל בטוויטר ולך.
    סגור
  • 1.
    עכשיו מנדלבליט לא יוכל לסגור את המימד החמישי
    יוסי 04/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גנץ יהיה בניגוד עיניינים בסגירת תיק הרפז של מנדלבליט ודן אלדד יהיה היחיד שיכול לפתוח למנדל בליט את התיק ,,המשפטים והפרקליטות יעבדו עכשיו מסורסים והכל יהיה תחת עיניהם של נתניהו ומערכת המשפט ..
    סגור