חדשות

כך תיבנה ממשלת בנט-לפיד?

פחות משבוע להשבת המנדט להרכבת הממשלה מראש הממשלה לנשיא המדינה. עמיחי שיקלי מימינה ויוראי להב הרצנו מיש עתיד פירסמו תמונה מסקרנת מתוך פגישה ויהודה שלזינגר מישראל היום מפרסם במקביל את ההצעה להרכבת ממשלה כזאת
מערכת ice |  2
יוראי להב הרצנו ועמיחי שיקלי (צילום טוויטר)
שישה ימים נותרו לראש הממשלה בנימין נתניהו להרכבת הממשלה עד שייאלץ להחזיר את המנדט לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. לבינתיים, בגוש להחלפת נתניהו עובדים נמרצות בכדי להרכיב ממשלה בראשותם של יאיר לפיד ונפתלי בנט. 
כזכור, הבוקר (רביעי) נפתלי בנט נפגש עם מנסור עבאס יו"ר רע"מ ובהמשך במפלגת הציונות הדתית הוציאו סרטון שבו הם שוב תוקפים את אנשי ימינה וקוראים לאיילת שקד לא לקחת חלק ממשלת שמאל.
חברי הכנסת עמיחי שיקלי מ"ימינה" ויוראי להב-הרצנו מ"יש עתיד" פירסמו היום תמונה מפגישה בין השניים. להב- הרצנו כתב בדף הטוויטר שלו: "בונים קואליציה חזקה. למען האקלים והגנת הסביבה". שיקלי הגיב: "פגישה מעולה, אדמה מים ואוויר נקיים חשובים יותר מכל וויכוח פוליטי".
מוקדם יותר החלו פירסומים שונים של אנשי תקשורת על האפשרות להרכיב ממשלה. ראש דסק החדשות ברדיו נאס, מוחמד מג'אדלה חשף: "יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, קיים מפגש חשאי עם חברי הכנסת מתע״ל אחמד טיבי ואוסאמה סעדי לפני יומיים בכנסת. תע״ל היחידה במשותפת שמוכנה לשקול המלצה על לפיד במידה ונתניהו יכשל בהרכבת הממשלה". וכנשאל על ידי כתב וואינט, אטילה שומפלבי, למה הפגישה חשאית? ענה מג'אדלה: "אני מבין שהפגישה לא תואמה עם שאר מרכיבי המשותפת. כנראה שזו הסיבה".
 בהמשך, יהודה שלזינגר  הפרשן הפוליטי של "ישראל היום", חשף את ההצעה להרכבת ממשלה בגוש להחלפת נתניהו: "ההצעה המתגבשת לממשלת בנט-לפיד: 24 תפקידים (23 שרים ורה"מ) שיחולקו לשלושה גושים שווים: 8 לימין (סער ובנט) 8 למרכז (גנץ וליברמן) 8 לשמאל (לפיד, מיכאלי, הורוביץ) הבעיה? השמאל צריך להסתפק בשמונה תיקים על 30 מנדטים. לא בטוח שיעבור בגרון של מיכאלי והורביץ בקלות".
 
בהמשך לאירועים האחרונים, ח"כ מירב בן ארי העלתה לסטורי באינסטגרם שלה תיעוד שבו היא מצטלמת עם ח"כ מימינה, עידית סילמן שם כתבה: "בונות קואליציה". במידה וזה עדיין לא משכנע, הפרשנית הפוליטית של אתר וואלה, טל שלו, פירסמה תמונה של יאיר לפיד בפגישה עם סגן יו"ר "תקווה חדשה", זאב אלקין ברמת אביב. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ממשלת בנט
    יורי 04/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיכאלי שרת בטחון עבאס ראש המוסד עודה ראש השבכ הורוביץ ראש המחצרצים
    סגור
  • 1.
    נתניהו ( מליקובסקי) לך נמאס ממך (ל"ת)
    אבי 04/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור