חדשות

האם בוז'י הרצוג יקדם חנינה לנתניהו כשייבחר לנשיאות?

פעיל השמאל אלדד יניב טוען כי בוז'י הרצוג קידם בעבר חנינה לנתניהו מול בית הנשיא ולכן הוא לא יכול להיות נשיא, חברת הכנסת לשעבר רויטל סויד המקורבת להרצוג דוחה זאת בתקיפות: "הוא אומר חד משמעית שהוא לא ידון בחנינה לנתניהו"
מערכת ice |  4
יצחק הרצוג (צילום אהרון קרון פלאש 90)
המרוץ לנשיאות התחיל, כאשר ראש בראש מתמודדים יו"ר הסוכנות היהודית בוז'י הרצוג אל מול מרים פרץ. מאחורי הקלעים עולה השאלה האם הרצוג - המועמד המוביל - יקדם חנינה לראש הממשלה נתניהו בתמורה לבחירתו לנשיאות?
פעיל השמאל אלדד יניב, מתח היום (ראשון) ביקורת על האפשרות לבחירתו של הרצוג לנשיאות. לדבריו בריאיון ברדיו 103, כבר בשנת 2019 החל בוז'י הרצוג לפעול למגעים לחנינת נתניהו מול בית הנשיא: "למה הוא פנה לבית הנשיא? אני לא יודע מה היה הרקע, מה הייתה המוטיבציה והרצון. זאת שאלה מצויינת", אמר יניב. גם בחשבון הטוויטר שלו כתב העיתונאי: "אם הרצוג קידם את חוות הדעת המשפטית שמאפשרת לחון את ביבי *לפני הרשעה* - נשיא הוא לא יכול להיות".
חברת הכנסת לשעבר ממפלגת העבודה, עורכת הדין רויטל סויד, הנחשבת מקורבת להרצוג מכחישה זו בתוקף. בריאיון עם גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103, אמרה סויד "הוא הכחיש את זה בכל תוקף ואמר שלא היו דברים מעולם". לשאלה האם ישנו מסמך או נייר על כך אמרה: "אין לי מושג על מסמך או נייר. אני לא יודעת. הוא הכחיש בכל תוקף סיכום, התעניינות או דיבור".
עוד הוסיפה רויטל סויד כי הרצוג מאוד תקיף בעניין וכי הוא לא יקדם חנינה לראש הממשלה: "הוא אומר היום חד משמעית שהוא לא ידון בחנינה לנתניהו, לא יקדם חנינה לנתניהו ולא חשב לקדם חנינה לנתניהו".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    למה עונים בשמו ? קודם יואל חסון, עכשיו סוויד...
    שמאלני מודאג 05/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה בוז'י לא מגיב להתקפות לחשד לשחיתות, שמטיחים בו אלדד יניב ואחרים ? אם הוא מסרב לענות, זה מריח רע
    סגור
  • 3.
    הוא אומר....
    ספקן 05/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיגיד בקולו. גם כשפוליקאי אומר בקולו אין לזה בימנו ערך מי יודע מה. אבל כשזה מועבר רק על-ידי מקורבת, זה כבר אומר בדיוק את ההיפך
    סגור
  • 2.
    אלדד יניב מעורר קבס
    שלמה 05/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחד הפוליטיקאים שהיו שותפים להשחתת המערכת הפוליטית בישראל. הפך לטהרן אבל אנחנו לא שכחנו את התנהלותו.
    סגור
  • 1.
    מטרת יניב וסוויד ׳לסנדל׳ את הרצוג (ל"ת)
    יהודית 05/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור