נבחרת אייס

מלחמת עזה היא המשכה של מלחמת העצמאות | פרופ' ירון זליכה

החמאס לא השתלט על העם הפלסטיני - הוא רובו של העם הפלסטיני. במקום להקים את סינגפור של המזה"ת, השקיע בבניית תשתית צבאית שכל ייעודה הרג יהודים. העם הפלסטיני ברצועה אשם בג'נוסייד בדיוק כפי שהעם היפני אשם בזוועות מלה"ע השניה. לכן עזה בתום המלחמה צריכה להיראות כפי שנראו דרזדן, ברלין וטוקיו לאחר המלחמה
פרופ' ירון זליכה
פרופ' ירון זליכה |  1
פרופ' ירון זליכה על עזה (צילום פלאש 90/ עטיה מוחמד)
בשנת 1995 קיבל העם הפלסטיני את ההזדמנות להקים מדינה עצמאית הלכה למעשה ברצועת עזה. אמנם הרצועה היא קטנה יחסית (365 קמ"ר עם כ -2 מיליון תושבים בסך הכול), אולם אל נשכח כי שטחה היבשתי של סינגפור (719 קמ"ר עם כ-6 מיליון תושבים) דומה ובוודאי צפיפותה גדולה יותר. גם הצפיפות של הונג קונג גדולה יותר (1,108 קמ"ר עם כ-7.5 מיליון תושבים).
בבחירות דמוקרטיות שנערכו ברצועה (כמו גם ביהודה ושומרון) בשנת 2006 קיבל החמא"ס רוב במועצה המחוקקת הפלסטינית ואילו בשנת 2007 ביצע הארגון הפיכה צבאית בתמיכה אזרחית מלאה והגיע לשלטון מלא על עזה. אין כל ספק שמאז ועד היום ממשיך לזכות ארגון החמא"ס בתמיכת רוב תושביה של רצועת עזה. במילים אחרות, אין המדובר בארגון טרור שהשתלט על העם הפלסטיני בעזה שלא ברצונו אלא החמא"ס הוא רובו של העם הפלסטיני בעזה ורובו של העם הפלסטיני בעזה הוא החמא"ס.
ומה עשה העם הפלסטיני החמא"סי בעזה? הם לא הקימו את סינגפור ואת הונג קונג של המזרח התיכון. הפלסטינים לא בחרו להשקיע את מירב משאביהם בבניית תשתית אזרחית שתאפשר שגשוג ופריחה הכוללת מערכת חינוך לכל רבדיה, תשתיות כלכליות וטכנולוגיות, מערך קשרי סחר חוץ, מערכת בריאות מודרנית, ביסוס החברה הדמוקרטית שהוא בעצמו תנאי יסודי להמשך השגשוג ועוד. סינגפור והונג קונג הקימו גן עדן אזרחי עלי אדמות בתקופה דומה של כמה עשרות שנים ועם הרבה פחות תמיכה וסיוע.
 
הפלסטינים בעזה יכלו לעשות בדיוק אותו הדבר. הרי הם נהנים משלל יתרונות עצום. צפיפות אוכלוסייה אמנם מקשה על איכות החיים אך היא דווקא חיונית לפריחה כלכלית (המחקר הכלכלי מצביע על קשר חיובי בין צפיפות ועירוניות לבין צמיחה כלכלית ובפרט לעידוד יזמות). הקרבה לים התיכון ולאירופה כמו גם לישראל עצמה מקנים יתרונות סחר מצוינים. הקהילות הפלסטיניות בכל רחבי העולם מקנים יתרונות אדירים להשקעות ולמסחר באופן כה יוצא דופן עד שרק ישראל נהנית בעולם מיתרון דומה.
כמובן גם הסיוע האדיר שהזרימו להם מדינות המערב ומדינות ערביות עשירות כמו קטאר,  יכול היה לממן קפיצת מדרגה לטובת ההון האנושי וההון הפיזי שעמד לרשותם. אלו הם אך חלק מהיתרונות האדירים שעמדו לרשותם. לו עשו כן מזמן הם היו יכולים לחיות חיים טובים, חופשיים ומאושרים. אולם לך תדבר בהיגיון ובאנושיות עם נאצים.
במקום זאת, הם בחרו להשקיע - מיד עם קבלת הרצועה לידיהם בשנת 1995 וביתר שאת עם  עליית החמא"ס לשלטון ברצועה - את רוב הונם, מרצם ומשאביהם בבניית תשתית צבאית שכל ייעודה הרג יהודים בכל מקום שבו הם נמצאים. חברה שלמה התגייסה למפעל של הסתה, הרג והרס. חמור לא פחות, הם הצליחו מאוד בקלות להסית מאות אלפים מתושביהם לאידיאולוגיה נאצית לא אנושית. אידיאולוגיה של רצח עם  - ג'נוסייד. ניסיון להשמדה מוחלטת של הציבור היהודי בנגב המזרחי על ילדינו, נשינו וזקנינו. מעשי התעללות ואכזריות מחרידים כולל שריפת אנשים חיים, הוצאה להורג של ילדים ותינוקות לצד הוריהם, חטיפה ורצח של ניצולי שואה קשישים, אונס של נשים חטופות ורציחתן ועוד מעשים מחרידים אף יותר שאין ברצוני לפרט. 
אסור לנו לטעות. ארגון החמא"ס לא ביצע לבדו את הג'נוסייד בנגב המערבי. על פי הדיווחים בתקשורת השתתפו בגל התקיפה הראשוני כאלף וחמש מאות מחבלים, בעקבותיה חדרו לישראל כאלף וחמש מאות מחבלים נוספים ואחריהם כמה אלפי רוצחים "אזרחים". היינו, ברצח ההמונים המחריד השתתפו באופן ישיר לפחות חמשת אלפי חיות אדם. מאחורי אלפים אלו סייעו, תמכו, ארגנו ואימנו עוד לא פחות מעשרים אלף מחבלי חמא"ס אחרים ולצידם עוד עשרות אלפי עובדי המנגנון האזרחי של חמא"ס וכל אלה נתמכו כולם לאורך שנים רבות על ידי לא פחות ממיליון תושבי הרצועה. סביר להניח כי הרבה יותר. גם לאחר שהתבררו הזוועות הלא אנושיות שחוללו הנאצים המודרניים הללו נמשכה התמיכה המאסיבית ברצועה במעשים המחרידים שבוצעו.
לא ארגון חמא"ס ביצע אפוא לבדו את הג'נוסייד בנגב המערבי ולא הוא לבדו אשם. חלקים נרחבים מאוד מהעם הפלסטיני ברצועת עזה כולו אשם בג'נוסייד בדיוק כפי שהעם היפני אשם בזוועות מלחמת העולם השנייה ובזוועות המלחמה בסין ובפרט האונס של ננקינג - אירוע רצח ואונס המוניים אשר בוצע על ידי הצבא היפני בעיר ננקינג שבסין ובסביבתה, במהלך מלחמת סין–יפן השנייה. ולא פחות מכך, בדיוק כפי שהעם הגרמני כולו בתקופת מלחמת העולם השנייה אשם בזוועות הנאצים. עזה בתום המלחמה צריכה לכן להיראות כפי שנראו דרזדן וברלין לאחר המלחמה וכפי שנראתה טוקיו.
אולם מעבר לסגירת החשבון עם הנאצים המודרניים הללו עולה לקח חשוב מאוד. אין לאפשר עוד לעם הפלסטיני לבסס ישות מדינית כלשהיא, בעזה או בשום מקום אחר, כל עוד הם לא נרפאו מהאידיאולוגיה הנאצית שבה הם מחנכים את ילדיהם. הגרמנים והיפנים עברו כיבוש ארוך שבו הם שינו מהיסוד את מערכת החינוך של ילדיהם עד שהליברליות, הדמוקרטיות והאנושיות הפכו למרכיב יציב של תרבותם. עד אז ולמעשה עד עצם היום הזה נמצא צבא אמריקאי בשטחן. אין לאפשר להם אפוא לקיים מערכת חינוך שתכניה לא מבוקרים, בוודאי ביהודה ושומרון שם קל לנו יותר לאכוף זאת, ואין לאפשר להם לגבש שום כוח צבאי. לא בעזה ולא ביהודה ושומרון. הקונספציה של אוסלו מתה ועימה נטבחו למרבה האסון לאורך השנים מאז אוסלו אלפי יהודים. 
הפלסטינים הראו לנו ולעולם שלוש פעמים רצופות - הן בגלי הפיגועים שהתחוללו לאחר הסכם אוסלו, הן באינתיפאדה השנייה והן בזוועות שהם חוללו בנו בשבת השחורה של שמחת תורה - כי הם לא כשירים לשלוט על גורלם. הם מהווים סכנה ברורה ומיידית לשלום ישראל, לשלום המזרח התיכון ולשלומם הם עצמם. 
*הכותב הוא ראש ביה"ס לחשבונאות, כלכלה וניהול כספים בקריה האקדמית אונו ויו"ר המפלגה הכלכלית 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בדיוק.
    מישהו 10/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בהזדמנות זאת להעמיד לדין את כל מי שהיה מעורב בהסכם אוסלו הארור.
    סגור