ד"ר נסרין טהא

"למדתי להסתכל על מצבים מורכבים כהזדמנות לצמיחה והצלחה"

מומחית לרפואת ילדים, מנהלת רפואה מרחבית במכבי שירותי בריאות במחוז צפון ומתפקדת כרופאה במוקד מכבי לטיפול בקורונה. במהלך המגפה, לצד טיפול במטופליה ובמרחב אותו היא מנהלת, עסקה רבות בהסברה על הקורונה לאוכלוסיות השונות בדגש על האוכלוסייה הערבית.


מתי החלטת להיות רופאה?

"ההחלטה להיות רופאה חלחלה אצלי כבר מגיל צעיר. ככל שחלפו השנים, הרצון להיות רופאה רק הלך והתגבר".

איך משלבים חיי משפחה עם קריירה רפואית אינטנסיבית?

"מדובר באתגר שרחוק מלהיות קל וכרוך בלא מעט קשיים. ישנה התמודדות קשה ברמה היומיומית, אך אני חושבת שהשילוב בין השניים אפשרי במידה ומנהלים זאת בדרך נכונה – מבחינת ניהול הזמן, קביעת סדרי העדיפויות, וכמובן עם הרבה תמיכה והבנה של בן הזוג".

הדבר החשוב ביותר שלמדת במהלך השנה האחרונה?

"הדבר החשוב ביותר שלמדתי הוא היכולת להתמודד עם מצבים מורכבים ולהסתגל במהירות לסיטואציות חדשות. למדתי להסתכל על מצבים מורכבים כהזדמנות לצמיחה והצלחה ולהכיר ביכולת למצוא אלטרנטיבות לכל סיטואציה חדשה - ותמיד יש אלטרנטיבות".

רגע משמעותי שחווית במהלך השנה האחרונה?

"חוויתי הרבה רגעים משמעותיים במהלך השנה האחרונה, רגעים פיזיים ורגעים רגשיים. אני חושבת שהרגע המשמעותי ביותר מבחינתי הוא הרגע שבו חשתי את שיא השליחות והמחויבות שלי כרופאה כלפיי המטופלים בתקופה המאתגרת של הקורונה. בתחילת המגפה זה היה הרגע שבו הבנתי ששום דבר לא ברור ועליי לספק תשובות ברורות ולפזר את אי-הוודאות. היום לשמחתי, הדברים הרבה יותר ברורים".

מסר אחד שתבקשי להעביר לקהל הקוראים?

"להסתכל תמיד על הדברים בצורה חיובית ואופטימית".

עוד נשים פורצות דרך