ד"ר מיכל מקל

"למדתי את החוזקות של המערכת ואת ההישגים אליהם ניתן להגיע עם שיתוף פעולה"

סגנית מנהל בית חולים רמב"ם ואחראית מטעם ההנהלה לתפעול נושא הקורונה.


מתי החלטת להיות רופאה?
 
"אני מפרידה בין ההחלטה שלי ללמוד רפואה לבין ההחלטה של להיות רופאה. בחרתי ללכת ללימודי רפואה במהלך שירותי הצבאי כשכבר אז תכננתי את השלב הבא בחיים. להחלטה הזו יש משמעות אחרת בעיניי, ובשביל להגיע להחלטה כזו צריך תובנה והבנה של מהות המקצוע. את זה הפנמתי לראשונה רק לאחר המפגש עם המטופלים במהלך השנים הקליניות של לימודי הרפואה".
  
איך משלבים חיי משפחה עם קריירה רפואית אינטנסיבית? 
 
"המפתח הוא כמובן משפחה תומכת – אמא, אבא, חמה ובעל תומך – כולם היו שם בשבילי. את אמא שלי אפילו לקחתי איתי לשנתיים השתלמות עמיתים בארה"ב. בנוסף, חשוב שגם סביבת העבודה תהיה תומכת. זהו נושא שהיום יש סביבו הרבה שיח ומודעות, אבל בעבר לא קיבל את המקום הראוי לו".
  
הדבר החשוב ביותר שלמדת במהלך השנה האחרונה? 
 
"השנה האחרונה הייתה בהחלט מאתגרת. מבחינתי, זו הפעם הראשונה מאז שנכנסתי לתפקיד ניהולי בבית החולים, שנדרשנו להתמודד עם משבר לאומי בו לכל גוף יש תפקיד בהתמודדות עם המצב. למדתי את החוזקות של המערכת ואת ההישגים הגדולים שניתן להגיע אליהם תוך זמן קצר, ועם המון שיתוף פעולה מצד גורמים שונים ומגוונים במערכת הבריאות, מערכת הביטחון, האקדמיה, התעשייה ועוד".
 
רגע משמעותי שחווית במהלך השנה האחרונה?
 
"זה היה הרגע שבו העברנו את מטופלי הקורונה לבית החולים התת-קרקעי שלנו. בית החולים התת-קרקעי הוא מתקן עצום, הצוותים המופלאים עשו עבודה מדהימה בהכנתו לקבלת המטופלים, למעשה, זו הייתה הפעם הראשונה שאשפזנו שם מטופלים מאז שנבנה המתקן. ההתרגשות הייתה גדולה ולוותה בחשש ובחוסר ודאות מסוים. בדיעבד, זו הייתה אחת ההחלטות הטובות ביותר שקיבלנו".
 
מסר אחד שתרצי להעביר לקהל הקוראים?
 
"בימים הללו ערבות הדדית מקבלת משמעות עצומה. כולנו עברנו שנה קשה, אז בואו נעשה יחד את מה שצריך כדי שהשנה הבאה תהיה טובה יותר". 

עוד נשים פורצות דרך