ד"ר חתאם חוסיין

"ברגעים הכי קשים אנו מגלים את האנשים המיוחדים בחיינו ואת הטוב שיש בעולם הזה"

מנהלת מערך הקורונה בבית חולים רמב"ם.


מתי החלטת להיות רופאה?

"מאז שאני זוכרת את עצמי רציתי להיות רופאה. אמא סיפרה לי שבגיל שלוש לקחו אותי לחנות צעצועים לבחור לעצמי מתנה ובמקום לבחור בובה – בחרתי 'ערכת רופא' והודעתי להם חגיגית: 'אני רוצה להיות רופאה'. עם השנים, כאשר בני משפחה חלו יצא לי להכיר את מערכת הבריאות ואת בתי החולים בארץ, מה שעוד יותר חיזק אצלי את הבחירה להיות רופאה".

איך משלבים חיי משפחה עם קריירה רפואית אינטנסיבית?

"צריך לדעת איך מחלקים את הזמן בין עבודה ומשפחה. זה דורש הבנה ועזרה מהשותף ומכל בני המשפחה. אני אומרת שבכל תפקיד בעולם יש לי תחליף, אך לבנות שלי יש רק אמא אחת. לכן אני משתדלת לקחת חלק פעיל בחיים שלהן, ללוות אותן בכל הרגעים החשובים ולהיות מעורבת. כך למשל, מזה שנים שאני מכהנת כראש ועד ההורים בבית ספר שלהן, ולהוציא את תקופת הקורונה, מעולם לא פספסתי אף אירוע חשוב – מסיבות, חלוקת תעודות, ימי הולדת וכו'. בקיצור, כשרוצים ומתכננים נכון – מצליחים".

הדבר החשוב ביותר שלמדת במהלך השנה האחרונה?

"האירוע המטלטל של הקורונה, השינויים הלא צפויים שהיו לאורך השנה, מה שלא ידענו ואנו עדיין לא יודעים על הווירוס והמחלה - כל אלו יחד מבהירים באופן חד משמעי שאנחנו לא יודעי כל. צריך צניעות מקצועית ולדעת מהן המגבלות שלנו. מצד שני, ברגעים הכי קשים אנו מגלים את האנשים המיוחדים בחיינו ואת כל הטוב וההקרבה שיש בעולם הזה. על זה אני מודה כל יום".

רגע משמעותי שחווית במהלך השנה האחרונה? 

"לפני כמה שבועות אשתו של חולה צעיר שהיה מאושפז אצלנו במצב קשה, יצאה מהביקור אצלו מאוד נסערת. במקרה פגשתי אותה בכניסה למחלקה, ומיד היא חיבקה אותי והתחילה לבכות. די מהר מצאתי את עצמי בוכה יחד איתה, זאת למרות שלאורך כל התקופה אף פעם לא הרשיתי לעצמי להישבר, לפחות לא בפומבי. תמיד הרגשתי שכלפיי הצוות והחולים אני חייבת לשדר אופטימיות וחוזק, אבל באותו הרגע זה פשוט היה חזק ממני. התחושה הייתה שכל מה שראיתי וחוויתי במהלך השנה המטורפת הזו פתאום יוצא ממני בבת אחת".

מסר אחד שתבקשי להעביר לקהל הקוראים?

"לאורך כל הקריירה שלי ובמיוחד בשנה האחרונה, תמיד האמנתי שאין דבר כזה 'בלתי אפשרי', ששום דבר אינו עומד בפני הרצון. צריך לסמן את המטרה ולעבוד (קשה) כדי להשיג אותה. בדרך אסור לשכוח מהדברים החשובים לנו – המשפחה, הקרובים לנו והערכים שלנו. צריך תמיד לדעת מאיפה אנחנו באים ומהם השורשים שלנו. ככל ששורשיך נטועים טוב באדמה, כך ניתן לצמוח למעלה ולהגיע הכי רחוק בלי שהרוחות ישברו אותך".

עוד נשים פורצות דרך