משפט

בן גביר שולח רמז לנתניהו? בעקבות אסון מירון: "דגל אדום בוהק"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דרש לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני כדי לדון בצפיפות הצפויה בהר הבית ברמדאן. יו"ר עוצמה יהודית ערך בדבריו השוואה, למסקנות הוועדה שחקרה את אסון מירון: "לא התרשמתי שיש בידי המשטרה את היכולת להתמודד ולהבטיח את שלומם וביטחונם של כמות המתפללים הצפויה כתוצאה מהחלטת רה"מ" 
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, הר הבית (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, ג'מאל עוואד)
על רקע תחילת חודש רמדאן, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דרש לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני כדי לדון בצפיפות הצפויה בהר הבית ברמדאן, לנוכח החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לא להגביל את מספר המתפללים. במכתב ששיגר הערב (מוצ"ש) ציין: "אבקש להתריע בפניכם כי גם לאחר מאמצים עילאיים של המשטרה, ישנם פערים משמעותיים ביכולת לממש את החלטת ראש הממשלה מבלי לסכן חיי אדם".
"אינני יודע אם בוודאות יתקיים חלילה אירוע רב נפגעים או חירום, אולם מהדיון שערכתי ומהשאלות ששאלתי, לא התרשמתי שיש בידי המשטרה את היכולת להתמודד ולהבטיח את שלומם וביטחונם של כמות המתפללים הצפויה בהר הבית כתוצאה מהחלטת ראש הממשלה",  הוסיף בן גביר. 
 
"לא התרשמתי שיש יכולת להתמודד עם העומס הרב בשערי הר הבית, שיווצר כאשר יגיעו עשרות אלפים למבואות של ההר, בוודאי לא מספר של 50-60 אלף איש. לא התרשמתי שיש מענה של ממש לאירוע בטיחותי שיכול להתרחש בהר ושליטה במה שיתרחש שם. ועוד יותר לא התרשמתי, שיש יכולת להגביל את המספר ל-50-60 אלף איש כאשר לא מגבילים גיל".
 
"אני מניף בפניכם דגל אדום בוהק ומבקש לדון מחדש בהחלטה. אכן, יטען הטוען כי גם ברמדאן הקודם, ובאלה שקדמו לו, לא אירע למזלנו אסון, אולם ועדת מירון כבר קבעה כי העובדה שההילולה הסתיימה בעבר ללא אבדות בנפש, אינה הופכת אותה לאירוע מוצלח. מעבר לכך, כפי שפירטנו, שבתאי ידע שהאירוע כרוך בסכנת חיים ממשית מדי שנה, ומידע זה כשלעצמו חייב אותו לבחון מחדש את ההנחות שביסוד תכנית המבצע. לאור כל האמור לעיל, ומפאת הקרבה לתחילת חודש הרמדאן ודחיפות הנושא הכרוך בסכנת חיים ממשית, אבקש לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני בדחיפות על מנת לדון בסוגיית הצפיפות פעם נוספת ובשאלה הביטחונית והביטחותית, זאת לאור העדר מענה מספק לסוגיות אלה ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה