משפט

מחאת קפלן חזרה? התפרעויות בהפגנה בלתי חוקית בתל אביב

למרות האישור שניתן ונקבע מתחם מוסדר למחאה בשיח עם המארגנים ובמקביל למחאה שאושרה על ידי המשטרה, התקבצו מספר מפגינים על צומת קפלן באופן בלתי חוקי והחלו להפר את הסדר ולהתעמת עם השוטרים, תוך שפרצו  גדרות משטרה, השליכו רימון עשן והפעילו רימון גז
מערכת ice |  4
הפגנה נגד הרפורמה המשפטית (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
משטרת ישראל נערכה הערב (מוצ"ש) בכוחות גדולים לאבטחה ושמירה על הסדר הציבורי, במסגרת מחאה מתוכננת. משטרת ישראל אישרה את הבקשה לקיום המחאה הערב, בהתאם לתנאים שנקבעו עם המארגנים, ברחוב קפלן 20 תל אביב, במדשאה סמוך למתחם שרונה. לרשות המוחים נסגר רחוב קפלן בחלקו, במטרה לאפשר איזון בין חופש המחאה באופן לגיטימי, לבין חופש התנועה תוך פגיעה מינימלית בשגרה.
למרות האישור שניתן ונקבע מתחם מוסדר למחאה בשיח עם המארגנים ובמקביל למחאה שאושרה ע"י המשטרה, התקבצו מספר מפגינים על צומת קפלן באופן בלתי חוקי והחלו להפר את הסדר ולהתעמת עם השוטרים, תוך שפרצו   גדרות משטרה, השליכו   רימון עשן והפעילו רימון גז, סמוך לקניון עזריאלי, כל זה בניגוד למחאה שאושרה.
 
בעקבות כך, הוכרז ע"י קצין משטרה כי ההפגנה בלתי חוקית ועליהם לפנות את הצומת. לאור כך שחלקם לא נשמעו להוראות השוטרים, נעצר מפגין  על השלכת רימון עשן והפרת הסדר הציבורי ואי ציות להוראת שוטר. "אנו רואים בחומרה את הפרות הסדר, הגורמות למשטרה להפנות כוחות שעוסקים במשימות אבטחה ושמירה על בטחון הציבור. נפעל באפס סובלנות כלפי מי שיפר את הסדר  ולא ישמע להוראות השוטרים", נמסר בהודעת המשטרה.
"משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק, יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הפגנה
    דליה 03/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם לא מתביישים אנחנו במלחמה.רוחו לעזה
    סגור
  • 2.
    הפגנה
    דליה 03/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו במלחמה אתם לא מתביישים.אתם חצופים ואלימים.
    סגור
  • 1.
    הגיע הזמן לירי חי במתפרעים המופרעים. (ל"ת)
    מספיק 03/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • עניין של מדיניות
    סבתא 03/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ''תגובתך תפורסם בהתאם למדיניות המערכת''. אז ירי חי המפגינים זה במסגרת מדיניות המערכת?
    סגור