משפט

אריאל קלנר: "מדינה פלסטינית למחלקי הבקלאוות מה-7.10 - פרס גדול לטרור"

ח"כ אריאל קלנר (הליכוד) בריאיון ל-ice מגדיר מחדש את ערכי צה"ל ופותח דיון חשוב על המחיר הכבד שצה"ל משלם כדי לא לפגוע באוכלוסיית אויב: "החוק הבינלאומי מתיר תקיפה של כל מקום בו מסתתר אויב חמוש ומטיל עליו את האחריות לפגיעה באזרחים"
דוד זולדן | 
ח"כ אריאל קלנר (צילום שרון גבאי, דובר צהל)
בריאיון ל-ice מתייחס ח"כ אריאל קלנר (הליכוד) לסוגיות בוערות וגם לסוגיית חוק הגיוס הנפיצה: "אנחנו צריכים צבא גדול ושכולם יקחו חלק בנטל. אי אפשר לחזור לשיח שלפני ה-07.10. אי אפשר להילחם זה בזה. מתוך כך, יש לפעול מול הציבור החרדי והנהגתו לשילוב מקסימלי תוך התחשבות באורח החיים החרדי והחשש מחילון". 
האם הצהרתו של טראמפ בעד הפסקת המלחמה מאכזבת ומרמזת שארה"ב לוקחת עוד צעד אחורה ביחסים עם ישראל?
"מבלי להיכנס לפוליטיקה פנים אמריקאית, שמעתי את דברי טראמפ והוא דיבר על ניצחון מהיר מול החמאס, כך שאפשר לפרש זאת בכך שיעודד אותנו לנצח כמה שיותר מהר. בכל אופן, היום כבר ברור לכל אזרח בישראל שוויתורים מדיניים אולי משיגים אהדה עולמית בטווח הקצר. בטווח הארוך אנחנו גם פוגעים בביטחון שלנו וגם העולם לא לצידנו. אפילו לא אחרי הטבח הנורא שעברנו, שנעשה ללא שמץ התגרות מצידנו. כל הסיפורים ש״אם נצא מעזה עד הגבול הבינלאומי ונעקור את כל ההתיישבות שם, נקבל לגיטימציה בינלאומית כשהם יתקפו אותנו״, הוכחה כתפיסה כושלת במיוחד. זה נכון ללבנון והכי חשוב זה להפיק את הלקחים המתאימים לעתיד בנוגע ליהודה ושומרון וכל התנהלות עתידית.
בעולם שלנו מכבדים את החזק ועושים עסקים עם המנצח". 
 
ביידן חותר למדינה פלסטינית מאחורי גבו של נתניהו. הסיכוי שההנהגה הישראלית תשתף פעולה שואף לאפס. האם ביידן חותר תחת הממשל בישראל ומניח הצעות לא ריאליות?
"משמעותה של מדינה פלסטינית היא הכנסת 4.5 מיליון אזרחים בישראל למצב של תושבי בארי, כפר עזה וניר עוז ב 06.10. לדרוש מאיתנו לתת מדינה פלסטינית למחלקי הבקלאוות של 07.10 ולאלה שמבטיחים שיעשו אותו טבח ביהודה ושומרון, זה הפרס הכי גדול שהטרור יכול לחלום עליו וסכנה קיומית של ממש. זהו צעד לא מוסרי, לא חברי וגם לא נכון אסטרטגית מבחינת העולם החופשי. לדחוף למדינה פלסטינית זה לא ללכת נגד נתניהו אלא נגד 99 חברי כנסת ולמעלה מ 90% מהחברה בישראל".
לו הדבר היה תלוי בך האם היית מעדיף הפגזת שיפא במקום לסכן חיילים בקרבות פנים אל פנים?
"החוק הבינלאומי מתיר תקיפה של כל מקום בו מסתתר אויב חמוש ומטיל עליו את האחריות לפגיעה באזרחים. חייבים להבין שסיכון חיילים בקרבות פנים אל פנים במקום לפגוע ברבי המרצחים באמצעות הפגזות, מתמרץ אותם ללכת בדרך הזו".
חוק הגיוס - מה דעתך על פתרון שכולל יותר תמריצים, מלגות ומענקים, הנחות  במכרזים ופטורים שונים למשרתים והטלת סנקציות חריפות על המשתמטים? (לאסור הצבעה לרשויות ולכנסת, יציאה לחו"ל, הוצאת רישיון וכו'?)
"שני דברים לא יוכלו להישאר כפי שהיו לפני ה-07.10 - אנחנו צריכים צבא גדול ושכולם יקחו חלק בנטל. אי אפשר לחזור לשיח שלפני ה-07.10. אי אפשר להילחם זה בזה. מתוך כך, יש לפעול מול הציבור החרדי והנהגתו לשילוב מקסימלי תוך התחשבות באורח החיים החרדי והחשש מחילון. אנחנו רק צריכים להחליט אם אנחנו רוצים לפתור את העניין, להגדיל את צה״ל ולשלב את הציבור החרדי, או שאנחנו מעוניינים לריב עוד 75 שנה. בעניין התמריצים, כיו״ר השדולה למען הגליל אני פועל רבות לבטל את האפליה במחירי הקרקעות ובסבסוד עלויות הפיתוח בנגב ובגליל ולתת הטבות לחיילי המילואים ויוצאי צבא בכלל. אני מברך את ראש הממשלה שנכנס לנושא ועל ההחלטה במועצת מקרקעי ישראל אתמול. אני אמשיך להפעיל את הכלים הפרלמנטריים שלי לטובת העניין ואמשיך לפעול בצורה פורמאלית ובלתי פורמאלית לגמול הולם לאלה שנותנים מעצמם למדינה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה