משפט

יאיר נתניהו מסתבך? בג"ץ דורש תשובות בעקבות הסערה הגדולה

אחרי ששר החוץ אלי כהן הנפיק לאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, דרכון דיפלומטי על אף שאינו בתפקיד דיפלומטי כזה או אחר, עו"ד ראובן בילט הגיש עתירה לבג"ץ במסגרתה הוא דורש לקבל הבהרות בנושא. בתשובה לעתירה בג"ץ הורה לנתניהו הבן, משרד החוץ, היועמ"שית ופרקליט המדינה לתת תשובות בנושא עד ל-1 במאי
מערכת ice | 
יאיר נתניהו (צילום אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
לפני קצת פחות מארבעה חודשים, העיתונאי גידי וייץ פרסם בעיתון "הארץ", כי שר החוץ אלי כהן, הנפיק דרכונים דיפלומטיים לחברי ליכוד וביניהם לבנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יאיר נתניהו. על פי הדיווח אז, השר כהן פעל בצורה המנוגדת לעמדת אנשי המקצוע הפועלים במשרדו.
היום (ראשון) נודע כי בג"ץ הורה למדינת ישראל וליאיר נתניהו לספק תשובות לעתירה שהוגשה בשבוע שעבר בנוגע לסיבה לפיה יאיר נתניהו קיבל דרכון דיפלומטי. כך על פי פרסומים בתקשורת הישראלית.
 
העתירה הוגשה על ידי עו"ד ראובן בילט, שדורש להבין מדוע נתניהו הבן קיבל דרכון דיפלומטי למרות שאינו משמש בתפקיד דיפלומטי כלשהו. בעקבות כך, בג"ץ כאמור הורה ליאיר נתניהו, משרד החוץ, היועמ"שית ופרקליט המדינה לספק תשובות על הנושא, שיצטרכו להתקבל עד ל-1 במאי.  
כזכור, שר החוץ אלי כהן הגיב על הפרסום עם ציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו ובו הוא כתב: "בשיא המלחמה החליטו גורמים אינטרסנטיים להציף החלטות ישנות על הנפקת דרכונים, ומכיוון שיש הרבה פייק מציע לעשות סדר: מי שאושרו לו דרכונים על פי הנהלים הם: שלושה ראשי רשויות בלבד שבתוקף תפקידם אחראיים על קשרים בינלאומיים".
עוד נכתב כי "הם מצטרפים לראשי ערים אחרים שאושרו להם דרכונים בתקופות שונות, כמו ראש עיריית תל אביב. לגבי יאיר נתניהו, האישור ניתן בחודש ינואר! משיקולי אבטחה. ונחזור לעיסוק המרכזי, לקראת פגישה עם משפחות החטופים ועם נשיא ארגנטינה הנכנס. נהפוך כל אבן עד שנשיב את כולם הביתה!".
חברי הליכוד שזכו לאותה הטבה מיוחדת מצידו של שרה החוץ אלי כהן, הם חברי ליכוד בעלי כוח, סמכות והשפעה רבה על מעמדו של השר ברשימת מפלגת הליכוד. מצד אנשיו של שר החוץ, אותם חברי ליכוד, לא עמדו בתקן מסוים אשר העניק הצדקה מיוחדת להנפקת הדרכונים. בניגוד אליהם, טען מנכ"ל משרד החוץ, רונן לוי כי מדובר בהנחיה המפורשת של השר כהן.
על פי הדיווח, פעולת הנפקת הדרכונים הדיפלומטיים לגורמים בכירים, נובעת מהסיבה כי דרכה נפתחת האפשרות לעקוף את התקנות החלות על שאר האזרחי ישראל ובכך, להעניק לחברי הליכוד יציאה ומעבר בין מדינות בצורה חלקה ומהירה ללא בירוקרטיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה