משפט

מטורף: ניסיון רצח בתוך כותלי בית המשפט - צפו בתיעוד המטלטל

נחשף סרטון התקיפה שצולם במעגל סגור מאולם בית המשפט בסאו ז'וזה דוס בלמונטה שבברזיל, בו נראה אדם מנסה לרצוח את הנאשם ברצח של אביו. בתיעוד המצמרר נראה בנו של הנרצח יורה בנאשם עד שנגמרו לו הכדורים במחסנית, ואז מתנפל עליו

מערכת ice | 
תביעה (צילום vecteezy)
כריסטיאנו אלבס טרטו, בן 27, מברזיל, פתח באש חיה באמצע משפט רצח לעבר הרוצח של אביו, פרנצ'יקו קלידיבלו דה מורה, בן ה-38. טרטו ירה בנאשם מספר פעמים וכשנגמרו לו הכדורים, הטיח בראשו של קלידיבלו את האקדח והפיל אותו לרצפה. בסרטון התקיפה מאולם בית המשפט נראים השופטים וחבר המושבעים מבוהלים, נסים על נפשם, כששתי נשים אמיצות מנסות למנוע ממורה להמשיך בפגיעה שלו בקלידיבלו, כשהוא כבר שרוע על הרצפה.
עדיין לא ברור למשטרה איך טרטו הצליח להיכנס לאולם בית המשפט עם אקדח. לפי פוקס ניוז, המתקפה המדוברת התרחשה ב-29 בנובמבר 2023, אך המשטרה פרסמה את הסרטון רק ב-1 באפריל 2024.
 
כמו כן, בסרטון רואים את טרטו נכנס מהצד, ורודף אחרי מורה באולם, יורה בו מספר פעמים ואכן מצליח לפגוע בו. כשנגמרו לטרטו הכדורים, הוא הטיח בראשו של מורה את האקדח בחוזקה, מה שהפיל אותו ושיתק אותו. טרטו לא נרגע והמשיך לנסות לירות בו עד שפיזית עצרו אותו בחשד לניסיון רצח.
מורה שרד את ההתקפה, אך נאלץ להתפנות לטיפול נמרץ עקב פציעותיו. כזכור, מורה מואשם בהריגת אביו של טרטו, לפי טענת המשטרה מורה הרג את פרנסיסקו אלבס ב-5 באוקטובר 2012, כשבהודאתו, מורה טוען כי אלבס ניסה לגנוב ממנו.
עוד טען מורה כי אלבס התייחס אליו בעוינות, מה שלא השאיר לו הרבה ברירות. הוא כינה את אלבס כ:"גנב קטן ומלוכלך" ודרש ממנו להתרחק. כשאלבס לא התרחק, הוא תפס מקל עץ וניסה לתקוף לכאורה את מורה, מורה בתגובה ירה לטענתו יריה באוויר כאזהרה וכשראה שזה לא עוזר ירה על אלבס, כדי להגן על עצמו.
אלבס אביו של טרטו, סבל מפציעת ירי בבטנו ולאחר 18 ימים תחת טיפול וניתוחים בבית החולים, נקבע מותו. עוד נמסר מהמשטרה על המקרה המצער, כי מורה נמלט לאחר המקרה ורק אחרי עשור המשטרה הצליחה לאתר אותו ולתפוס אותו, כשבנתיים מורה הסתובב חופשי.
 
בנוסף, לאחר שטרטו ניסה לרצוח את הרוצח של אביו, טרטו נכנס לכלא, כשבית המשפט קבע: "חבר המושבעים לא התכנס מחדש לאחר המקרה ועדיין לא נקבע תאריך למשפט".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה