משפט

דרמה במשרד המשפטים: האם הבכיר לשעבר נגוע בניגוד אינטרסים?

דורון כהן, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, הינו אחד המועמדים הבולטים לתפקיד יו"ר רשות שוק ההון. משרד המשפטים בוחן שורת ניגודי עניינים לכאורה של כהן. מלבדו, עמית גל שמשמש כמ"מ יו"ר הרשות וזיו כהן אשר מכהן כמשנה למנכ"ל ווישור, יומלצו לשר האוצר

מערכת ice | 
דורון כהן (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר, unsplash)
לאחר ששימש כמנכ"ל משרד האוצר, דורון כהן הינו אחד השמות הבולטים שיובאו לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' כהמלצה עבור מינוי יו"ר רשות שוק ההון. מלבד כהן, עמית גל מ"מ יו"ר הרשות אשר מכהן בשנתיים האחרונות וזיו כהן אשר מכהן כמשנה למנכ"ל חברת הביטוח ווישור, מתמודדים לתפקיד הבכיר ואלו יומלצו לשר האוצר.
מועמדתו של כהן מעסיקה בימים אלו את משרד המשפטים אשר בראשו עומד השר יריב לוין, בשל מספר ניגודי עניינים לכאורה של המועמד. היום (שני) ידון משרד המשפטים בשורה של ניגודי עניינים לכאורה של כהן ואף יעסוק בקשריו לכאורה עם אחותו אשר משמשת כדירקטורית בחברת מגדל.
לצד זאת, כהן מחזיק במניות ויו"ר חברת אשראי חוץ בנקאי העונה לשם "קרדיטו". עוד צפוי משרד המשפטים לבחון את תפקידו כמנכ"ל דסק"ש, כאשר זו הגיעה למצב של חדלו פירעון תחת שליטתו של אדוארדו אלשטיין.
יפתח רון טל, אשר כיהן כיו"ר הביטוח מגדל והודח מתפקידו בשל סכסוך עם בעלי החברה, הינו מקורב לדורון כהן. על פי הפרסומים, נודע כי לטל קיימת היכרות וקרבה לממשלת הימין בכלל ובייחוד לסמוטריץ', אשר בזמנו בחן את האפשרות למנות אותו לוועדה לבחירת יו"ר רשות שוק ההון. שרשרת ההיכרויות לא תמה, על פי הפרסומים נודע כי כהן מקורב ליו"ר חברת הראל, גיא רוטקופף אשר שימש כמנכ"ל משרד המשפטים ואיגוד חברות הביטוח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה