משפט

יוצרי טיקטוק נגד ממשלת ארצות הברית: "פגיעה בחופש הביטוי"

לאחר שעבר החוק שמסכן את את עתיד הרשת החברתית, משפיעני רשת בפלטפורמה הפופולארית הגישו תביעה לבית המשפט לערעורים. התובעים טוענים לפגיעה בתיקון הראשון לחוקה האמריקנית
מערכת ice | 
ממשל ביידן נגד טיקטוק (צילום shutterstock, freepik, pixabay)
יוצרי טיקטוק מצטרפים אל החברה ותובעים את ממשלת ארצות הברית, כך פורסם אתמול (שלישי) ברשת CNBC. אחרי שהודיע ממשל ביידן על החוק לפיו חברת האם של טיקטוק תאלץ למכור אותה או להיות מורחקת מהמדינה נוצרה, נוצרה סערה נרחבת בנושא. רבים טענו לפגיעה בחופש הביטוי, בעוד אחרים דבררו את עמדת ארצות הברית והסבירו את הסכנות הביטחוניות שמציבה האפליקציה.
 
כעת, שורה של שמונה יוצרים המשתמשים ברשת החברתית טיקטוק הגישו תביעה כנגד החוק לבית המשפט. היוצרים טענו כי החוק החדש פוגע בחופש הביטוי שלהם ובתיקון הראשון לחוקת ארצות הברית המבטיח ביטוי חופשי. התביעה מציינת כי החוק החדש פוגע בזכותם של היוצרים להפיץ את התוכן שהם מפיקים באמצעות המוציא לאור שהם בוחרים. 
בנוסף, ציינה התביעה, כי החוק החדש יהרוס את הפלטפורמה. טיקטוק, לדעת התביעה, הפכה לצורת תקשורת מקובלת בחיי היום-יום האמריקנים, והחוק יהרוס את הפלטפורמה הייחודית. בראיון עם הוושינגטון פוסט שיתפו היוצרים שכמות הקהל לה הם זוכים בטיקטוק גבוהה יותר מהכמות הצופה בסרטונים שלהם ברשתות החברתיות האחרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה