משפט

ארינה מלמד התלוננה על איום באונס בטוויטר. הגולש: "פרצו לי לחשבון"

העיתונאית הוותיקה הגישה תלונה נגד משתמש בטוויטר: "הייתי קורבן אונס בגיל 14. אף עלוב נפש כמוך כבר לא יוכל לי - תתכונן למלחמה", כתבה. גולש איתר את מפרסם הציוץ, נושא משרה בכירה, שטען כי אינו האחראי לעניין
אנגלינה יוסים |  2
אריאנה מלמד (צילום מסך: מתוך 'מדברים על זה', 'רשת' - ערוץ 2) (צילום צילום מסך: מתוך 'מדברים על זה', 'רשת' - ערוץ 2)
העיתונאית אריאנה מלמד הגישה תלונה במשטרה בגין איומים שקיבלה בחשבון הטוויטר שלה ממשתמש בשם אבנר ציפורי. אלא שהוא טוען כי הוא בכלל חף מפשע וכי מדובר בפריצה לחשבונו האישי.
תחילת האירוע כשמלמד כתבה בטוויטר כי "רק עכשיו ראיתי את זה. לידיעת החלאה שצייץ: לא תפחיד אותי ולא תשתיק אותי באיומים של פורנוגרף עלוב. הייתי קורבן אונס בגיל 14. אף עלוב נפש כמוך כבר לא יוכל לי. תתכונן למלחמה. אין מחילה ואין התעלמות מהטרדה מינית מילולית שהיא עבירה פלילית. עזרתם של נשים וגברים הגונים נחוצה פה". האיום נכתב בתגובה לתמיכתה של מלמד בהפגנות בבלפור נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו.
 
זהבה גלאון שיתפה את הציוץ של מלמד וכתבה כי "אריאנה יקרה חיבוק על האומץ והנחישות ואף חלאה לא תרתיע אותך מהמשך המאבק. יש קו מקשר בין מי שקרא לפגוע בך לבין חלאות שמאמצות את תרבות האונס שעושות נורמליזציה של אלימות מינית כלפי נשים, לא מאמינות למתלוננות, ומגנות על אנסים. הם מאפשרים לחלאות עלובות לאיים באונס קבוצתי. כולנו איתך".
החשבון של המשתמש שאיים באונס על מלמד נמחק אך צילומי המסך מפורסמים בטוויטר, בציוץ המדובר נכתב כי "שמעתי שמארגנים אונס קבוצתי לאריאנה מלמד... רוצה לבוא?". בתגובה לציוץ של מלמד על ההטרדה החלה סערה בטוויטר ורבים כתבו לציפורי שפרסם: "קבוצה לא קטנה של אנרכיסטים התעוררה בשעות האחרונות והתחילה התקפה מסיבית עלי... נראה לי שנעלבו מכמה דברים שכתבתי בתגובה לזוהמה שנכתבה כאן.. איזה באסה".
עורך דינה של מלמד פרסם אף הוא על מקרה בחשבון הטוויטר שלו טרם הגשת התלונה, "אריאנה תגיש היום במחיצתי תלונה במשטרה. אני גם אפנה ליחידת סייבר להב 433. הטירוף האלים והמיזוגני הזה חייב להיפסק".
גולש איתר את חשבון הלינדקאין של המשתמש, אז עלה כי מדובר בנושא משרה בכירה בחברה עסקית, ובחר להתלונן לממונה עליו. אלא שכעבור זמן קצר, אותו "מסית" טען כי הוא חף מפשע לחלוטין. 
 
לאחר המקרה פרסם המשתמש אבנר ציפורי, נושא משרה בכירה, פוסט בנושא וטען כי אינו אחראי למעשים: "אני חווה התקפות אישיות בפוסטים כאן ובטוויטר. ברצוני להבהיר כי חשבון הטוויטר שלי כנראה נפרץ ואדם/אנשים מצייצים בשמי. קיבלתי על כך הודעת SMS מטוויטר, הסרתי את החשבון. אני מבקש להפסיק את ההשתלחות המכוערת". בהמשך לכך, הסיר גם את חשבון הלינקדאין והפייסבוק שלו, לאחר שככל הנראה ההודעות לא פסקו גם שם. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קשה להאמין שמישהו נורמלי יעשה ציוץ כזה מהחשבון שלו (ל"ת)
    א 08/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אבנר ציפורי בלינקדאין ואבנר ציפורי בטוויטר
    מביע דעה 08/2020/02
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לפני שנמחקו שני החשבונות (אתמול) - מהתבוננות בציוצים של אבנר ציפורי בטוויטר (מלאי שיטנה וקשים לקריאה) והשוואה לפוסטים (לגיטימים ונורמטיבים) רואים אותו סגנון ניסוח / פיסוק / שימוש בסימני קריאה... כך שלא כדאי למהר ולפסול שלכאורה מדובר באותו אדם (גם תמונות זהות מקשות על המסקנה המובעת בכתבה) אמן שהשיעור הקשה והכואב ילמד לנהוג אחרת. שיעור טוב לכולנו.
    סגור