משפט

"המלחמה שלא נגמרה": התאגיד תובע את חדשות 13

כאן 11 הגיש כתב תביעה נגד חדשות 13 בגין שימוש בעשרות חומרי ארכיון ללא אישור או קרדיט בסדרת כתבות על מלחמת לבנון השנייה של הפרשן הצבאי, אלון בן דוד
אנגלינה יוסים |  6
אלדד קובלנץ, ישראל טויטו (צילום איה אפרים, סיון פרג')
תאגיד השידור הציבורי כאן 11 הגיש הבוקר (ראשון) כתב תביעה בסכום חצי מיליון שקלים נגד חדשות 13 בגין שימוש בעשרות חומרי ארכיון ללא אישור או קרדיט. סדרת הכתבות של הפרשן הצבאי של ערוץ 13, אלון בן דוד, "המלחמה שלא נגמרה" עסקה במלחמת לבנון השנייה ושודרה בארבעה פרקים במהדורת החדשות המרכזית בערוץ 13 ב-10 עד ה-13 במאי 2020. על פי כתב התביעה, הכתבות כללו קטעי ארכיון מתקופת המלחמה אשר הזכויות עליהם מצויות בידי תאגיד השידור.
התביעה מתרכזת בכך שחדשות 13 לא פנו אל תאגיד השידור בבקשה לשימוש בקטעי הארכיון, ואף לא הוסיפו קרדיט. התאגיד פנה לערוץ 13 בבקשה להסרת הקטעים אך טוען כי "הנתבעת (ערוץ 13, א"י) בחרו להמשיך בהתנהלותן הפסולה תוך דריסה בוטה של זכויות התאגיד".  אמנם הקטעים שודרו בזמן המלחמה בידי רשות הציבור אך התאגיד טוען כי הבעלות עליהם עברה אליו במלואה.
על פי כתב התביעה, שהוגש על ידי משרד עורכי הדין של עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות', בפרק הראשון בסדרת הכתבות "שובצו 30 קטעי ארכיון השייכים לתאגיד, הכוללים בתוכם, בין היתר, צילומים של הכניסה ללבנון; צילומים של ראשי הממשלה לשעבר יצחק רבין ואהוד ברק ועוד". על כן, בתאגיד תובעים את חדשות 13 בגין הפרת זכויות יוצרים. 
מחדשות 13 נמסר: "טרם התקבל לידינו כתב התביעה. לכשנקבל אותו, נלמד את הפרטים ונגיב בהתאם בבית המשפט".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עדיין לא מובן למה צריך לשלם על שימוש בארכיון
    גל 08/2020/03
    הגב לתגובה זו
    1 2
    התאגיד בעצמו פועל להנגשת הארכיון לכולם. הם אולי צודקים, אבל זה קטנוני.
    סגור
  • מה לא ברור?
    טוקי 08/2020/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רשות השידור השקיעה משאבים ביצירת התכנים שנמצאים בארכיון (משאבים=כספי משלם המיסים). חברה מסחרית (כן, למטרות רווח) לוקחת ללא אישור וללא מתן קרדיט חומרי ארכיון אלו ועושה בהם שימוש מסחרי על חשבון משלם המיסים (אתה!). עכשיו מובן? הנגשת התוכן לציבור לא שווה ערך לגניבה של התוכן ע"י חברה מסחרית מתחרה.
    סגור
  • קניין רוחני
    יוסי 08/2020/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קניין רוחני , כמו קניין נדל"ן , חייבים לכבד את הבעלות עליו .
    סגור
  • מה טויטו מבין....
    חלי 08/2020/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מאיפה בדיוק הגיע המנהל שלהם? מה הוא מבין בקנין רוחני?
    סגור
  • אני מקווה שאתה לא מתכוון למה שכתבת
    רילי? 08/2020/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כי אם כן אז דע לך שגם עובדי חדשות 13 משלמים מיסים ומממנים את התאגיד
    סגור
  • אזרחי ישראל משלמים מיסים ומממנים את התאגיד
    מה פתאום 08/2020/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ולכן, כאשר נעשה שימוש מסחרי בחומרי ארכיון של התאגיד (כלומר של הציבור), צריך הגוף המסחרי לשלם על השימוש בהם. משמעותו של התשלום: הכנסה נוספת לתאגיד שתהיה מושקעת בתכנים מקוריים חדשים. אם תרצה, הציבור משקיע בתאגיד השידור באמצעות כספי המסים שלו וכאשר יש להשקעה הזו תשואה - היא מוחזרת בתור יצירה מקורית לציבור *הרחב* שהוא למעשה בעל השליטה בתאגיד השידור *הציבורי* (ולא המנהלים בערוץ 13).
    סגור