משפט

"הצדקה לאברושמי ולרוצחים מימין": עמית סגל תובע גולש בכ-140 אלף שקל

הפרשן הפוליטי תובע גולש שטען כי הצדיק את הרצח שביצע יונה אברושמי. הריאיון עם רוצחו של אמיל גרינצייג באולפן שישי יצר סערה ברשת, והוביל גם למילים קשות נגד סגל, ולתביעה 
שרון טל |  6
עמית סגל (צילום יחצ וחדשות 12)
הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, הגיש תביעת דיבה בסך של כ-140 אלף שקל נגד ישראלי בשם ערן צ'רפק. הרקע לעניין הוא מילים קשות של הגולש נגד סגל, על רקע כתבה ששודרה באולפן שישי על יונה אברושמי. אברושמי גרם למותו של מפגין בשם אמיל גרינצייג בהפגנת שלום עכשיו ב-1983.
בריאיון לאולפן שישי, לא היה נראה שאברושמי שינה את דעותיו ואמר כי "המפגינים בבלפור הם חיידקים" ו"יש צעירים שילכו לבלפור וידעו מה לעשות". אברושמי לא הביע חרטה על הרצח במהלך הראיון באולפן שישי. הוא ציין כי מעריץ את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וחזר על דברי נתניהו לפיהם, "המפגינים מפיצים מחלות". תנועת קריים מיניסטר הגישה תלונה בעקבות שידור הראיון על "הסתה חמורה לרצח".
הריאיון עם אברושמי גרם לסערה תקשורתית ועורר תגובות קשות מימין ומשמאל. עמית סגל התבטא באולפן חדשות 12 בהקשר לריאיון ואמר: "יונה אברושמי הוא איש מתועב אבל הלוואי שעל כל 10 כתבות על יונה אברושמי הייתה כתבה אחת על אודי אדיב. אני חושב שאנחנו בזיכרון שלנו, בזיכרון סלקטיבי". אהוד אדיב הוא פעיל שמאל רדיקלי שהורשע בריגול למען סוריה ובחברות בתא טרור שהפעיל המודיעין הסורי.
 
גולשים רבים תקפו את עמית סגל על התבטאותו והזכירו את אביו, חגי סגל, שהיה חבר המחתרת היהודית והורשע בשנות ה-80 בעבירות טרור לאחר שמלכד את מכוניתו של ראש עיריית רמאללה דאז, וגרם לקטיעת רגלו. הוא ריצה על כך שנתיים מאסר מתוך החמש להן נידון. סגל לא התרגש מההערות וצייץ בטוויטר: "גם אם תזכירו את אבא שלי עוד אלף פעם בניסיון לבייש אותי זה לא יעיד עליי, אלא רק על החינוך הקלוקל שקיבלתם מאבא שלכם. זה לא מבייש אותי. נסו משהו נמוך יותר".
מתוך מבול התגובות לסגל היו גם קשות ביותר. הגולש ערן צ'רפק כתב: "אחרי מופע האימים של עמית סגל וההצדה לאברושמי ולרוצחים מימין עם אודי אדיב, הגיע הזמן לחדול עם החרטוט של אסור להזכיר לו את אביו, האיש הרוויח את זה ביושר". בתגובה אחרת כתב צ'רפק: "ויש פה כל כך הרבה שמאלנים שמתמוגגים ממכונת ההסתה והדליגיטימציה הזו".
הטענה כי סגל הצדיק את הרצח שביצע אברושמי לא עברה בשתיקה, כאשר הפרשן הפוליטי הגיב לגולש: "עצה ידידותית: אם לא תמחק בתוך שעה- תביעה בדרך". מלבדו, כתבה גולשת נוספת על עמית סגל כי הוא "שופר ביביסט ועיתונאי חבלה", וגם עליה סגל איים בתביעה, אך זו מיהרה לפרסם התנצלות.
 

עצה ידידותית 2: אם לא תמחק בתוך שעה - תביעה בדרך. pic.twitter.com/NCIVQ0eq8u

— עמית סגל Amit Segal (@amit_segal) August 8, 2020
לבסוף, עמית סגל מימש את האיום והגיש תביעת לשון הרע בסך של 139,918 שקלים נגד ערן צ'רפק, שלפי התביעה הינו איש עסקים ובעלים של חברות שונות, המחזיק בכ-13,400 עוקבים בטוויטר. לפיכך, היקף התפוצה שלו גבוה ביותר, כך שסגל בחר הפעם לא לוותר ולתבוע דיבה את הצייצן, תוך הבטחה שהכסף ייתרם.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    חשוב לתבוע כל שקרן ומסית
    נמאס מהשקרנים 08/2020/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נמאס בר מתופעת השקרנים במדינה הזאת. הם בכל מקום.
    סגור
  • 5.
    עמית סגל הוא עיתונאי פופולרי ולכן מסוכן
    מיקי לוי 08/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 2
    לא ידעתי שאביך היה מעורב בפיגוע רראתי כאן, לא הבנתי מה בדיוק אמרת על אברושמי, לא ברור לי מדוע בכלל הזכרת את הפושע הזה!! אתה ואחרים גם בשמאל!! אתה עיתונאי מסוכן, ומהלך איימים על אנשים בהגשת תביעות! שים לב בחור בגללך ושכמותך, תהיינה פה מילחמות אחים, ראש ממשלה שנרצח היה מהשמאל, ואביך ואחרים יעידו שפגיעה באחרים היתה גם היא מהימין בלבד! למרות שם כזה או אחר שהזכרת כאן, לסיום דבריי עיתונאי מסוכן בן למשפחה מסוכנת!!
    סגור
  • 4.
    השוואה מגוחכת
    אברהם 08/2020/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אי אפשר לא לחייך נוכח ההשוואה ובעיקר העיתוי של עמית סגל מה הקשר מחט לתחת בלשון החברה , בכלל למה לא אלטלנה?
    סגור
  • 3.
    השוואה מגוחכת (ל"ת)
    אברהם 08/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אודי אדיב
    זימי 08/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אודי אדיב מגן שמואל נאשם בריגול. ספג עונש ונידוי. אורי אילן זל מגן שמואל היה השבוי הגיבור שלא נשבר בחקירתו בסוריה והתאבד בכלא. דואק זרק רימון באולם ישיבות הממשלה וגרם לפציעת שרים. שילנסקי הכין פצצה להטמנה בכנסת נתפס וישב בכלא. סגל מחטט על אי סימטריות, פשוט לעג לאינטלגנציה. יש לו זכרון סלקטיבי. כל זה ללא הזכרת המחתרות.
    סגור
  • 1.
    עמית סגל
    יהודה אריה 08/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהמשך לפוסט הקודם, הרי אברושמי הופלה לטובה ביחס לעמיר,בכך שלמרות שעבר עבירות בכלא, הוא שוחרר,וכנראה לא מתחרט על מעשיו.
    סגור