משפט

חברות תיירות מתאחדות נגד גוגל: "רוצה להגביל את חופש הבחירה של הצרכנים"

חברות אירופיות תובעות כי ענקית הדיגיטל אוספת מידע מאתריהן ומאפשרת לגולשים להזמין חופשות דרך מנוע החיפוש, מה שפוגע בהכנסותיהן
רועי בהריר-פרל | 
מה קרה למניה של גוגל? (צילום ויקיפדיה)
ענף התיירות באירופה, הסובל בימים אלה ממשבר חסר תקדים כתוצאה ממגפת הקורונה, מסמן אויבת נוספת, מפלצתית לא פחות: ענקית הדיגיטל גוגל. עוד ועוד סטארטאפים של הזמנת חופשות אונליין ברחבי היבשת מצטרפים למחאה נגד ענקית הדיגיטל, שלטענתם את מנצלת את היותה כלי החיפוש הפופולרי בעולם כדי להרוויח על חשבונן.
בהמשך לתביעת הענק שהגישו נגדה מפרסמים בתחילת יוני האחרון (בגין מניעת תחרות בשוק הפרסום המקוון), חברות ההזנק האירופיות מאשימות את גוגל באיסוף מידע מאתריהן ובהצגתו בעמוד החיפוש שלה בפורמט של הזמנת חופשה, כך שהגולשים לא צריכים להיכנס לאתר עצמו.
למעשה, ניתן להשלים כך את ההזמנה במקום, מבלי לצאת מתחומי גוגל - מה שפוגע, לטענת החברות המדוברות, בתחרותיות בענף וביכולת הקיום של הסטארטאפים המתמחים בו. כמה מבין החברות הללו - 10 חברות גרמניות שהתאגדו לצורך העניין - אף מאיימות כעת בהגשת תלונה נגד גוגל בעניין לנציבות האיחוד האירופי. "לכל חברה בתחום יש תכנית עסקית אחרת, אבל לגוגל יש רק תכנית אחת - שימוש במידע שנאסף מאתרים כדי להציע מוצר זהה, רק זול ונוח יותר", אמר גורם בכיר מאחת החברות הללו, שהעדיף להישאר אנונימי כדי לא להסתבך עם חברת הענק.
התלונות נגד גוגל בעניין זה התעצמו נוכח העובדה שבשבוע שעבר השיקה האחרונה כלי חיפוש ייעודיים לאיתור חופשות שמתאימות לעידן הפוסט-קורונה. השירות מסייע, כמובן, לגולשים בכך שהוא הופך את התהליך לנוח יותר, אבל פוגע קשות באתרי הזמנת החופשות, שכן הוא מייתר את הצורך בהן. לטענת החברות השותפות למחאה, קיים שוני מהותי בין הצגת תכנים "תמימים" כמו אלה של ויקיפדיה בעמוד החיפוש לבין הצגת תכנים שיווקיים, שפוגעת ישירות בתחרותיות וברווחיות של החברות האחרות.
לטענתו של ג'ונאס רק, מנכ"ל חברת התיירות המקוונת GetYourGuide, "גוגל פשוט רוצים להגביל את חופש הבחירה של הצרכנים ולהיות מונופול בענף. אנחנו לא רוצים את זה ואנחנו מתכוונים להילחם בזה. אם זה אומר שנצטרך לפנות לנציבות האיחוד כדי להגן על צרכי הלקוחות, נעשה זאת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה