משפט

"פגום ובאיכות ירודה": עומר אדם ואופטיקנה תובעים 8 מיליון שקל ממותג המשקפיים VERSO

הזמר וחברת אופטיקנה תובעים את הבעלים דיוויד עמר, שאיתם היו שותפים בחברת VERSO ISRAEL. בין היתר, נטען כי החברה האמריקנית הציגה מצג שווא לפיו המשקפיים מיוצרים באיטליה בזמן שהיו מיוצרים בסין, סיפקה מלאי באיכות ירודה ושיקרה לגבי עלות הייצור

מערכת ice |  3
עומר אדם
הזמר עומר אדם וחברת אופטיקנה בה הוא משמש כפרזנטור, תובעים כ-8 מיליון שקל ממותג המשקפיים האמריקני VERSO AMERICA ומבעליו דיוויד עמר, בגין הפרת חוזה. הצדדים שותפים בחברה בשם VERSO ISRAEL, על מותגיה אחראית אופטיקנה לשיווק בארץ. 
לפי כתב התביעה, שהגיע לידי ice, "הנתבעים הפרו חזור והפר את התחייבויותיהם החוזיות כלפי אדם ואופטיקנה, הציגו מצגי שווא, ביקשו להתעשר על חשבונם ורימו בנתונים מספריים שהעבירו". בין היתר, מצוין כי החברה האמריקנית הגישה תביעת סרק נגד אופטיקנה, שבמסגרה הציגה גרסה שאיננה אמת בכל הקשור למותג VERSO. "המעשים גרמו לנזקים כספיים, מהותיים ותדמיתיים - חלקם בתי הפיכים", טוענים התובעים. 
עומר אדם תובע מבית המשפט לקבוע כי הבעלות על 50% מהמותג בישראל שייכת לו. הוא דורש 4 מיליון שקל על פגיעה במוניטין שלו בשל האיכות הירודה של המשקפיים, 3.5 מיליון שקל על הפסד רווחים, וכחצי מיליון שקל על מצגי שווא מצד VERSO AMERICA, כך לפי כתב התביעה. 
מצוין כי VERSO הציגה לאדם מצג שווא לפיו המשקפיים מיוצרים באיטליה, בזמן שהיו מיוצרות בסין. לפי התכתבויות בין הצדדים, אדם שאל את הבעלים דיוויד עמר על הדבר, והאחרון ענה לו כי "כולם מייצרים בסין אבל הרכבת המשקפיים נעשית באיטליה". 
משה נחמוביץ
עומר אדם. צילום: משה נחמוביץ 
כמו כן, כתב התביעה מעלה כי בזמן החתימה על החוזה לא היה בידי החברה האמריקנית אישור לסימן המסחרי VERSO ועד היום השם VERSO ISRAEL לא רשום על שם הנתבעות. ההתנהלות הזו הביאה לפגיעה תדמיתית באדם ובחברה שלו, והוא הבין שהוא חייב להתחבר למשווק בישראל לצורך שיווק המותג, ועל כן חבר לאופטיקנה - שהפכה למשווקת הרשמית בארץ. 
לפי כתב התביעה, כניסת אופטיקנה לפרויקט הצילה את הנתבעות, בזמן שהן החזיקו מלאי שלא היה בידן למכור בישראל. אופטיקנה רכשה את המלאי, אך התברר שהוא "פגום ובאיכות ירודה", ואופטיקנה נאלצה לספק פתרונות על חשבונה כדי לשמור על שמה, שנפגע מכך. עוד עולה מהתביעה כי למרות שהחברה האמריקנית הצהירה שעלות משקפיים היא 30 דולר לזוג, בפועל העלות עמדה על 12 דולר. התביעה מאשימה את הנתבעים ב"הונאה ומרמה" של ממש. בגין כל הטענות הללו, דורש הזמר באמצעות חברת פי.איי.אי פרודקשן אדם אינבסטמנט, פיצוי של 8 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    12 דולר לזוג
    אלי 10/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם המחיר הזה מוגזם. איכות כזאת 5 דולר בעליאקספרס ללקוח רגיל, וזה עוד יקר בהשוואה למי שקונה כמות.
    סגור
  • 1.
    "פגום ובאיכות ירודה"... חשבתי שהכוונה ל'מוסיקה' של אדם
    לופי 10/2020/04
    הגב לתגובה זו
    20 0
    נראה הגיוני.
    סגור
  • בדיוק מה שגם אני חשבתי... :-) (ל"ת)
    אביב 10/2020/05
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור