משפט

אלי ציפורי ספג תביעה מאבישי גרינצייג: "מסע אובססיבי של הכפשות והשמצות"

סגן העורך לשעבר של גלובס נתבע ע"י כתב המשפט של העיתון בשל מה שהגדיר התובע רדיפה בת מספר חודשים ודרש מיליון שקל וכן: "לחייב את הנתבע בהוצאות התובע ובשכר טרחת עורך דינו וכן להורות לנתבע לשאת בתשלום של אגרת המשפט ששולמה על ידי התובע"
כפיר אדר |  8
אלי ציפורי ואבישי גרינצייג (צילום ערוץ 20 פייסבוק)
הכתב לענייני משפט בגלובס, אבישי גרינצייג, הגיש תביעה נגד סגן עורך גלובס לשעבר אלי ציפורי באמצעות עורך דינו צביקה מצקין. עו"ד מצקין הגיש הבוקר (שני) את התביעה על סך מיליון שקל, לאחר שלטענתו עבר מרשו אבישי גרינצייג מסע אובססיבי בן כמה חודשים של פרסום השמצות והכפשות.
בפתח כתב התביעה שהוגש באמצעות עו"ד מצקין צוין כי: "התביעה הוגשה בגין מסע הכפשה אובססיבי שמבצע הנתבע כנגד התובע ברשתות החברתיות. מסע השפלות ולעג שאינו נגמר, שאין בו מגבלות של התנהגות אנושית מקובלת ואין בו קולגיאליות מינימאלית בין שני עיתונאים מכובדים. הנתבע שם לו את התובע כמטרה לקללות, גידופים והשמצות, ללא כל קשר עם פרסומי התובע וללא קשר עם התנהלותו".
עוד צוין בפתח התביעה כי על מנת לסבר את האוזן להיקף ההשמצות ומסע האובססיה הרי שהנתבע תקף ברשת הטוויטר את התובע למעלה מ- 160 פעמים, בתוך פחות מ-4 חודשים. זאת לבד מעשרות רבות של פרסומים דיבתיים נוספים, לאורך 5 חודשים ברשת הפייסבוק ואף ברשת האינסטגרם. למכתב צורפו האמירות שלטענת גרינצייג הביאו לכדי פגיעה בו והוגדרו בכתב התביעה כ: "רצף ביטויים משמיצים ומבזים שפרסם הנתבע כלפי התובע בפייסבוק, באינסטגרם ובטוויטר".
כתב התביעה מציין שורה ארוכה של פרסומים דיבתיים, כך למשל כינה ציפורי את גרינצייג שופר, דובר, בולשביק, עצלן, בטלן, גזען דוחה ומכוער, שקרן, חנפן, עבד נרצע ועוד ועוד תיאורים מכפישים. אם לא די בכך, ציפורי טען כי גרינצייג מבצע עבירות פליליות ואתיות חמורות, משמש כחייל של בנט ושקד במסגרת הכנופיה של הצינות הדתית ונשלח למשימות חיסול על ידי מנדלבליט וארגון הפשע של הפרקליטות. 

כתב התביעה של גרינצייג
עו"ד צביקה מצקין, המייצג את גרינצייג אומר עם הגשת התביעה כי "גם לחופש הביטוי ולביקורת יש גבול שהתווה חוק איסור לשון הרע. חופש הביטוי הוא אינו חופש השיסוי, ההתפרעות והשחרת שמו של עמית למקצוע ללא הרף וללא גבול. קיווינו כי נוכל להימנע מהגשת התביעה, אולם עשרות ההכפשות על בסיס יומיומי, והסירוב העיקש מצד ציפורי לנהל דיון ענייני המבוסס על עובדות – לא הותיר בפנינו ברירה אלא להגיש את כתב התביעה. אני מאמין ומקווה כי בית המשפט יאמר את דברו באופן ברור בעניין זה".
בכתב התביעה נכתב: "בית המשפט הנכבד יתבקש לקבל את התביעה וליתן ביד התובע את הסעדים המפורטים להלן: לחייב את הנתבע בהוצאות התובע ובשכר טרחת עורך דינו וכן להורות לנתבע לשאת בתשלום של אגרת המשפט ששולמה על ידי התובע".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    תביעת השתקה שתיכשל
    jo 11/2020/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוא נתן דוגמא לדבר לא נכון שאמר אלי ציפורי ?
    סגור
  • 5.
    גרנצויג
    אקי 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אסור להאמין לכיפות הסרגות ביבי על תבנה עליהם תלךעל מה שאתה חושב הרבה שנים מאז נאום בר אילן 2 מדינות לשתי עמים
    סגור
  • 4.
    אבישי גרינצייג
    אילנה לוי 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכול מותר! אם מותר ל0מאל אז גם מותר לימין!
    סגור
  • 3.
    האמת כואבת לגרינצאיג
    שירה 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בבית המשפט תיחשף עליך האמת ועל העתון גחובס שהוא גם שופר של השמאל ולא עומד בקרטריונים של עיתונות הוגנת והגונה, תתחילו לחסוך כסף כי תזדקקו לו לתשלום לאלי ציפורי שמדווח וחושף את האמת בניגוד אליכם צבועים
    סגור
  • 2.
    ציפורי יפה? ממש לא.גס רוח ונקמן מתאימים לו
    שלומית 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא עקבתי אחר יכל ההשמצות של ציפורי גס הרוח.בכל מקרה נקווה שבית המשפט יכריע שעליו לשלם.
    סגור
  • 1.
    מקווה לראות את החיילים של ביבי נופלים כמו אבני דומינו
    מאור ליפץ 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    17 5
    אין להם קווים אדומים. הכל כשר בהגנה הנאשם ואשתו המורשעת בפלילים ובתקיפת על מי שמנסה לסקר את ההתרחשויות בצורה עניינית. שיהיה בהצלחה, אבישי. מגיע לך כל שקל.
    סגור
  • לא הבנתי למה הוא תוקף אותו
    גל 11/2020/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוא ממש לא מייצג את השמאל או התנגדות כלשהי לשלטון ביבי.
    סגור
  • עצם זה ששירבת את אשתו של ביבי לסיפור מראה איפה הראש שלך
    דון 11/2020/10
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בתוך כשטיפת מח המטורללת שגועשת סביבנו!!
    סגור