משפט

בג"ץ: חמץ יוכנס לבתי החולים בפסח, הח"כים החרדים: "שופטים חצופים"

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, סירבה לבקשת הרבנות הראשית לדיון נוסף בהחלטה לאשר הכנסת חמץ לבתי החולים, דבר שעורר סערה בקרב חברי הכנסת החרדים. ליצמן: "החלטה מקוממת ומתריסה", גפני: "לא מתחשבים ביהודים"
יהודה לוינגר |  7
אסתר חיות, משה גפני (צילום פלאש 90/יונתן זינדל, מתוך אתר הכנסת)
לאחר שבפסיקה הקודמת הורה בג"ץ כי אין לאסור כניסה של חמץ לבתי החולים במהלך הפסח, נשיאת בית המשפט העליון אשררה היום (ראשון) את ההחלטה ודחתה את בקשת הרבנות הראשית לדיון נוסף: "הגעתי לכלל מסקנה כי לא נפסקה הלכה חדשה בפסק הדין ולכן הבקשה נדחית", כתבה חיות.
כזכור, השופטים עוזי פולגמן ועופר גרוסקופף פסקו בדעת הרוב כנגד השופט ניל הנדל כי אין למנוע ממבקרים הכנסת חמץ לבתי החולים - דבר שעורר סערה בקרב הרבנות הראשית כמו גם חברי הכנסת החרדיים והדתיים.
גם עתה הגיבו בחריפות חברי הכנסת. מיהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני מסר "שופטי בג"צ החצופים מנצלים את התקופה שבין כנסת אחת לשנייה, שאי אפשר להעלות את התיקון לחוק שלי בעניין הזה, ולא מתחשבים ביהודים שומרי כשרות הנזקקים להגיע לשירותי בתי החולים בפסח. נדרוש בכל תוקף את פסקת ההתגברות כדי לעצור ולעשות סדר בכח הלא מוגבל שלהם".
שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן אמר “ההחלטה לחייב הכנסת חמץ לבתי חולים בחג הפסח - מקוממת ומתריסה. זוהי כפייה חילונית מוצהרת במרחב הציבורי. במשך השנים הצלחנו להיאבק משפטית נגד המזימה להפרת הסטטוס קוו בבתי החולים הממשלתיים. נמשיך לפעול בכל דרך למניעת פגיעה כה אנושה במסורת ישראל”.
חבר הכנסת אורי מקלב מסר אמר על ההחלטה: "פסיקת ביהמ"ש מגיעה מתוך השקפת עולם מנוכרת של השופטים שאינם מייצגים את הרוב בארץ ישראל השומר כשרות בפסח. פסיקה אטומה ומנוכרת זו פוגעת באופן ממשי ברוב ישראל השומרים מחמץ בפסח, בית המשפט בפסיקתו זו מייצג את עצמו בלבד".
מהרבנות הראשית נמסר כי היא מצרה מאוד על החלטת בית המשפט העליון לדחות את הבקשה לקיום דיון נוסף בהרכב שופטים רחב יותר בפס"ד המתיר הכנסת חמץ בפסח לבתי חולים. כזכור, בבקשת הרבנות הראשית לקיום דיון נוסף תמך היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט.
"למרבה הצער, בדחיית החלטה לקיום דיון נוסף ובקבלת פסק הדין, לא ניתן משקל מספק למרבית אזרחי מדינת ישראל אשר נמנעים מצריכת ומגע עם חמץ בפסח ונזקקים להתאשפז בבתי החולים בחג הפסח ובכך נוצרה פגיעה אנושה ברוב הציבור. הרבנות הראשית מביעה את חששה כי מעבר לפגיעה בצביונה היהודי של מדינת ישראל, הכנסת חמץ לבתי החולים במהלך חג הפסח תגרום לשומרי כשרות להדיר את עצמם מבתי החולים תוך הימנעות מקבלת טיפול רפואי, ובכך אף לסכן את בריאותם. למרבה הצער, כתוצאה מפסק הדין ומדחיית הבקשה לקיום דיון נוסף, הרבנות הראשית תתקשה להבטיח מזון כשר בבתי החולים".
עוד כתבו: "אנו תקוה כי יימצא פתרון לעניין באמצעות חקיקה או בכל דרך אחרת למנוע מכשול זה שמהווה פגיעה אנושה במרבית אזרחי ישראל. עד לתיקון המצב, הרבנות הראשית קוראת לציבור הרחב הפוקד את בתי החולים להישמר מלהיכשל ולבוא במגע עם חמץ בימי חג הפסח". הרבנים הראשיים לישראל הוסיפו "אנו קוראים לכל נציגי הציבור אשר לבם חם אל תורת ומסורת ישראל לפעול לתיקון ההחלטה".
מאידך, הרב הרפורמי עו"ד אורי רגב, מנכ"ל חדו"ש – לחופש דת ושוויון, בירךך על החלטת בג"צ ואומר בתגובה כי "האמת ההלכתית, ולא רק המשפטית, היא שאין כל בעיה בהכנסת חמץ לבתי החולים, כל עוד נשמרת הכשרות בפסח במטבחים ובמזון המסופק על ידי בית החולים. מי שמאיים בכך ששומרי מצוות לא יוכלו להתאשפז משקר בחוסר אחריות ומזלזל בחיי אדם. הרבנות הראשית צריכה לאמר את ההפך, ולהבהיר לשומרי מצוות שאין מניעה להתאשפז בבתי החולים בפסח, גם אם חולים אחרים, שאינם שומרי מצוות, מחזיקים בכליהם הפרטיים חמץ".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    מחכה לפסח
    מושון 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו אני מוכן להתאשפז ב9סח
    סגור
  • 6.
    חצופים החרדים שחשבו לכפות משהו על מישהו
    מדינת הלכה -הלכה המד 01/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה רק מראה לנו למה צריך בנץ חזק שיעצור את המטורפים הללו
    סגור
  • 5.
    הארץ הקדושה מקיאה לבד את המצורעים לברלין
    קישטא small רקוב 01/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קישטא לקנות מילקי ערב רב
    סגור
  • 4.
    עברנו את פרעה נעבור גם את חיות (ל"ת)
    היהודים 01/2021/10
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 3.
    חיות:ניתן להכניס חמץ לבתי"ח בפסח.מה יהודי בך בדיוק?
    small רקוב מהראש 01/2021/10
    הגב לתגובה זו
    1 4
    ושכמותך?כמה שנאה עצמית יש ביצורים האלה.
    סגור
  • 2.
    מגיע לכם חרדים! שנים כבר אני מפנטז על זה. יש!
    ניסים מלול 01/2021/10
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הכח של הפטרון שלכם בצלילה. בבחירות הקרובות הפטרון שלכם הולך ואז תגלו מחדש מה זה להיות באופוזיציה. נמאס כבר לחיות בצל השגיונות שלכם. לא טוב לכם? לכו על אשפוז ביתי או רדו מהארץ.
    סגור
  • 1.
    חחחחח...בגלל "הרוב" .....
    ג'ננה 01/2021/10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    החנויות שמוכרות חמץ בפסח תוך שעות אוזל הלחם.
    סגור