משפט

הפצת מוצרי 3M בישראל; מפיצה הגישה תביעה נגד החברה בהיקף כספי של 20 מיליון ש'

התובעת אר-קיור שהייתה המפיצה של מוצרי החברה טוענת ש-3M הפסיקה באופן חד צדדי את ההתקשורת ובכך גרמה להם נזקים והפסדים שעולים כדי כ-20 מיליון שקל
ניצן כהן | 
שירותי רפואה מקוונים (צילום iStock)
סכסוך בין חברה למפיץ מוצרים שלה הוא לדבר נדיר, בטח במזרח התיכון שמאופיין בתרבות ה"סמוך". תביעה שהוגשה על ידי מפיצה של מוצרי 3M האמריקאית מעלה טענות חמורות על הפסקה חד צדדית של הסכם וגרימת נזקים - טענות שיתבררו בבית המשפט.
על פי התביעה, אר-קיור הייתה המפיצה הבלעדית של מוצרי 3M בישראל, התקשרה בהסכמי מכירות ארוכי טווח, התמודדה במכרזים, הקימה מערך לוגיסטי וכד'. לימים החליטה (על פי כתב התביעה) 3M להפסיק אץ ההתקשרות עם אר-קיור ופעלה להוציא לפועל (על פי הטענות) את ההחלטה.

*גדעון אבן אור. (צילום: טל שחר)
לטענת אר-קיור בשל הפעולה של 3M ישראל נגרמו לה נזקים של כמעט 20 מיליון שקל שרובם נובעים מאובדן רווחים וחלקם נובעים מפיצויים שונים.
רואי מוריץ, מנכ"ל אר-קיור מדיקל: "חברת M3 העולמית פועלת בדורסנות ובתחבולות מולנו, לאחר שבנינו עבורה את השוק בעמל רב במשך למעלה מעשור. היא הפסיקה את ההתקשרות ללא התראה מספקת, תוך העברת נציגות בצורה כוחנית, שימוש אסור במידע שהועבר במסגרת הסכמי סודיות, ניסיון להשתלטות על רישיונות שיווק אישיים, ומתן הודעות חד צדדיות ללקוחות (קופות חולים ובתי חולים). מדובר בהפרת הקוד האתי של M3 עצמה, ושימוש בגודל ובכוח שלה כדי לנשל אותנו ממכרזים והסכמים השייכים לנו. בתעשיית הציוד הרפואי – חברות רב לאומיות לא נוהגות בצורה כזו לעולם".
עו"ד גדעון אבן אור: "התנהלותה של קבוצת 3M הייתה חמורה ביותר – היא לא הסתפקה בסיום התקשרות ללא זמן היערכות סביר וללא פיצוי מתאים, אלא בחרה לפעול מאחורי גבה של אר-קיור מדיקל, באופן שאינו ראוי לחברות מסחריות בכלל ולקונצרן בינלאומי בפרט, והעבירה סודות מסחריים למפיצתה החדשה. 3M אינה יכולה להמשיך "עסקים כרגיל" אחרי שגרמה לנזקי עתק, ואנו דורשים ממנה לשלם לאר-קיור מדיקל פיצוי מלא בגין נזקיה."

*רואי מוריץ, צילום: יח"צ
כתב התביעה הוגש השבוע לבימ"ש המחוזי בת"א ע"י עו"ד גדעון אבן-אור, גלי פרידהוף ואיריס פומרנץ גולן ממשרד AYR – עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות'.
לא התקבלה תגובת 3M ישראל לכשתועבר התגובה היא תפורסם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה