משפט

הרשות השנייה לקשת וגלי ישראל: חשד למעורבות בתעמולת בחירות

יו"ר הרשות השנייה בפנייה לשידורי קשת בטענה לאי הקפדה על הנחיות ביחס לשידורים בתקופת בחירות בטענות נגד התכנית "אופירה וברקוביץ'". כמו כן, נעשתה פנייה לגלי ישראל בעניין יאיר נתניהו
אביחי דלאל |  9
אופירה אסייג אייל ברקוביץ (צילום יחצ)
יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו שיגרה אתמול (חמישי) פנייה לשידורי קשת וגלי ישראל, בעקבות חשש לאי הקפדה על ההנחיות ביחס לשידורים, בפרט בתקופת הבחירות. בפנייה הבהירה עו"ד יוליה שמאלוב ברקוביץ כי על הגופים המשדרים מוטלות האחריות והחובה לפקח ולוודא כי התוכניות עומדות בהוראות הדין, החלטות יו"ר ועדת הבחירות לכנסת והנחיות הרשות השנייה.  
במכתב למנכ"ל קשת, מר אבי ניר, מתריעה עו"ד שמאלוב-ברקוביץ על כך שבתוכנית "אופירה וברקוביץ'", חלה לאחרונה החמרה משמעותית של הקו השלילי המגמתי והבלתי מאוזן מצד השדרנים כנגד מפלגת הליכוד וראש הממשלה נתניהו, באופן הנחזה לחציית קווים אדומים עד כדי תעמולת בחירות אסורה. לצד הבעות עמדות אישיות פוליטיות ברורות מצדם של אסייג וברקוביץ' כנגד צד מסוים במפה הפוליטית, מבדיקת שידורי התוכנית עולה לכאורה שהמראיינים אינם שומרים על האיזון וההוגנות הנדרשים שבהם מחויבים גופי השידור, כשהם נוקטים בקו "מרוכך" כלפי מי שבפיו מסרים כנגד נתניהו, ו"נוקשה" יותר כנגד מי שלכאורה "לא מספק את הסחורה" ונמנע מלהביע ביקורת כנגד נתניהו.
במכתב מפורטות דוגמאות, המצביעות על כך. בדוגמאות שניתנו במכתב כתוב כי: "בתוכניות האחרונות הוצע לשורה של מרואיינים לחתום על כתב התחייבויות שלא יישבו בממשלה תחת נתניהו; גב' אסייג התייחסה במספר הזדמנויות לנתניהו בביטוי 'שקרן', לצד התבטאויות שליליות רבות נוספות, ולעיתים אף בוטות וצורמות, כלפי נתניהו במהלך התוכניות; כן, נזכר ריאיון עם נפתלי בנט שבו אמרה לו אסייג על נתניהו: 'אם הוא היה עושה לי אחוז ממה שהוא היה עושה לך, הייתי מוחצת אותו. אתה לא מסוגל", וברקוביץ' ציין: "קודם כל צריך להחליף את ביבי'".
לטענת הרשות השנייה: "הדוגמאות מלמדות כי עיקר עניינם של חלקים משמעותיים בתוכנית 'אופירה וברקו', הוא 'יצירת הסתייגות כלפי גופים או אנשים המתמודדים בבחירות', באופן העלול להיחשב כ'תעמולת בחירות' שאין לשדרה. כאמור, קו מגמתי זה מקבל ביטוי חמור ומובהק יותר בתקופה האחרונה".
לסיכום, מתריעה שמאלוב ברקוביץ את "קשת" כי אם לא יפעלו בהתאם, יינקטו נגדן צעדים ורשמה במכתב כי: "יובהר, כי נוכח הקרבה למועד הבחירות, הרשות השנייה תמשיך לקיים בקרה על התוכניות הצפויות לשידור עד למועד הבחירות. מובן הדבר, כי מקום בו יימצא כי במסגרת התוכנית בוצעה תעמולת בחירות אסורה בניגוד להנחיות ו/או הופרו לכאורה הוראות החוק והכללים, הרשות השנייה תפעל בהתאם לסמכויות המוקנות לה בעניין זה".
יחד עם זאת נעשתה פנייה נוספת למנכ"לית תחנת הרדיו גלי ישראל, עדנה מאור, בעניין התוכנית "יאיר נתניהו ויערה זרד". וזאת לאור הקשר המשפחתי בין המגיש לבין ראש הממשלה, מתעוררים ניגוד אינטרסים, שאלות אתיות ומראית עין בעייתיים לכאורה, כותבת יו"ר הרשות בפנייתה ל'גלי ישראל'. אלה מתעצמים בימי בחירות, כאשר יאיר נתניהו מביע עמדות העלולות להיחשב כ"תעמולת בחירות" אסורה שאין לשדרה.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    אופירע וברקוד
    יעכה 03/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה זה שנותנים לאנשים שרמת האינטליגנציה שלהם בגטדל של יתוש להגיש תכנית טלויזיה. לא משכילים חבושה לאינטליגנציה האנושית. תכנית של פח זבל והם בעצמם אף מתנהגים כמו פח זבל
    סגור
  • 8.
    לזרוק את החרדים ובבי במריצה
    עדי 03/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאשפה....ושני הליצנים מתמוגגים אתה חד.. חחחח אל גיזירה
    סגור
  • 7.
    הבהמה והסטייק ממשיכים להידרדר.
    דגן 03/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור
  • 6.
    פרופגנדה פוליטית עם בהמה ובנאדם שבקושי יודע לדבר.
    דגן 03/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור
  • 5.
    גם בהמה נחשבת לעושת תעמולת בחירות? חידשתם (ל"ת)
    דודי 03/2021/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    בושה
    אזרח מודאג 03/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהליכוג יסתכל על עצמו ויפסיק עם תעמולת הבחירות של חברי הכנסת בקופות חולים עם החיסונים הגמל לא רואה את הדבשת שלו
    סגור
  • 3.
    יש עתיד גדולה - אין בן גביר בממשלה (אבל יש יזבק) (ל"ת)
    חתול 03/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    קשת מזמינה אנשים מימין לתוכנית. הם בוחרים לא להגיע.
    גל 03/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכן, הם לא עיתונאים, ויוצאים מגבולות הניטרליות יותר מידי. לדעתי, הם הגזימו קצת, בטח עם החתימות. אבל, תוכניות פובליציסטיות ניתן למצוא בעוד מקומות, כמו בגלצ (ברדוגו) ובערוץ 20, אבל לא רואים תגובה מצד הרגולטור כלפיהם.
    סגור
  • 1.
    בוקר טוב קולומבוס,זו תוכנית הסתה פוליטית !!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    מפלגת קשת12 03/2021/12
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור